Mies syö/juo vanhentuneita ruokia/juomia

Vierailija

Itsekin saatan syödä jos kyse on päivästä-parista ja tuote näyttää/tuoksuu/maistuu normaalille... Mutta esimerkiksi tänään mies teki smoothieta 11 pv sitten vanhentuneeseen maitoon. Maistui kuulemma ihan normaalille.

Sitten suuttuu mulle, kun sanon, että älä sitten valita jos vatsa on kohta kipeänä.

Mikäköhän tähän auttaisi, kun miestä ei kiinnosta mua kuunnella, vaikka oikeasti oon huolissani siitä, että se saa vielä jonkun pahan ruokamyrkytyksen?

Kommentit (5)

Resiprookkinen
Seuraa 
Liittynyt24.10.2015

Riski saada ruokamyrkytys maituotuotteiden osalta on aika pieni, mutta esimerkiksi kalatuotteissa se on suuri. Loppujen lopuksi ihmisen maku- ja hajuaisti ovat ne tärkeimmät, ei päivämäärä, sillä viimeinen käyttöpäivä on vain laskennallinen ja säilyvyys riippuu hyvin paljon säilytysolosuhteista.

Niin paljon on eläin ihmistä viisaampi, että se ei ota enempää kuin tarvitsee. Ihminen ei edes tiedä, mitä tarvitsee.

Vierailija

Lievästi OT,

Ensinnäkin mäkin ihmettelen miksi ja miten teillä on jääkaapissa 11 pvää vanhaa, hapanta maitoa? Kuinka monta teidän perheessä on, kuinka usein pääsette kauppaan ja kuinka paljon (esim. maitoa) ostatte kerralla? Kuinka paljon teillä kuluu maitoa/ kauppakerta, oikeasti?

Entä jos alkaisitte käyttää piimää? Se on mainio ruoka- ja janojuoma ja säilyy pitempään kuin maito. Sitä voi myös käyttää smootheihin. 

Uusavuttomat eivät ymmärrä ruokien ja raaka-aineiden päälle. Jos tuotteessa on tietty päivämäärä, niin se heitetään roskiin riippumatta kunnosta. Sama koskee valmiita ruokia, jotka ovat olleet jäähtymässä huoneenlämmössä yön yli. Se heitetään haistamatta ja maistamatta pois. Mä olen täysin vakuuttunut siitä, että ihmiseen on sisäänrakennettu kyky tunnistaa mädän, pahentuneen, homeisen yms. ruuan tai raaka-aineen ulkonäkö, haju ja maku. Eikä yhden haarukallisen maistaminen epäilyttävästä ruuasta sairaalaan vie. Ihminen osaa muuten sylkeäkin. 

Vierailija

No onpas tullut alapeukkuja. Kai olen sitten todella typerä ja uusavuton, kun mun mielestäni noin vanhaa maitoa ei tulisi käyttää.

4:lle ja muillekin vastaukseksi: Mies on ainoa, joka käyttää maitoa meillä. Ostaa litran punaista maitoa kerralla, ja tuskin koskaan juo sitä loppuun. Mä en aina muista heittää sellaisia vanhentuneita tuotteita pois, joita itse en käytä.

En itsekään vain sokeasti tuijota parasta ennen-päivämääriä. Mutta en myöskään söisi kinkunsiivuja (pakkaus avattu ties koska), joiden viimeinen käyttöpäivä oli ollut yli viikko sitten. Näin teki mieheni jonkin aikaa sitten.

Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat