Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskausajan unista?? ;)

09.02.2006 |

Unia on hauska tulkita ja leikkimielellä kysyisinkin, että oletteko nähneet enneunia maha-asukista ja minkälaisia???? Ja jo synnyttäneiltä äideiltä haluaisin kysyä, miten hyvin unet pitivät paikkansa (sukupuoli, vauvan piirteet tms.) ??? ;D

Itse näin seuraavanlaista unta viime yönä:

Oli ristiäisten jälkeinen päivä, mutta minulla tuntui olevan jonkinlainen muistikatkos, koska en millään pystynyt muistamaan oliko vauva tyttö vai poika ja mikä sen nimeksi tuli (en tiedä missä itse vauva tälläaikaa oli). Minulle kerrottiin ystävällisesti että poikahan se oli, ja nimeksi oli tullut Poju Otto Justus :D

Aamulla herätessäni olin aika huvittunut... Sukupuolta ei olla otettu selville, mutta nimiasioita kyllä on mietitty, tosin mitään ylläolevista nimistä ei ole tullut edes mieleen. En tiedä mitä alitajunnan tuotosta tuo nimi Poju on, mutta taidanpa tästälähtien kutsua masukkia Pojuksi! Katsotaan sitten huhtikuussa kumpi sieltä putkahtaa ja pitikö uni kutinsa ;)

t. Nillinel (30+1) ja " Poju"

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt tosi värikkäitä unia. Mukaan on mahtunut painajaisia ja ikäviä unia, mutta myös hauskoja ja hassuja. Näin mm. jo syksyllä unta, että vauvan syntymäpaino oli 3730 g ja siinä unessa se taisi olla poika. Ultran mukaan odotamme kyllä tyttöä mutta viikolla 37 oli arvioitu syntymäpaino 3700 g. Tosin nyt taitaa tulla isompi, kun ei tunnu tulevan pois ilman käynnistystä...Näin myös unta, että ystäväni vauva painoi 4700 g, oli onneksi neljä viikkoa sitten syntyessään " vain" 4300g.

D rv 41+6...

Vierailija
2/4 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on täälläkin unia nähty ja aina unissa vauva on ollut poika. Alkuraskauden ajan mulla oli vahva tyttöolo, mutta rakenneultran mukaan olisi tulossa poika...

Ennen alkuraskauden ultraa näin unen, että meille odotettiin kaksospoikia. No, kaksosia ei ole tulossa mutta toivottavasti se uni ei muutenkaan toteudu kun unessa ultraruudulta mulle heilutteli kaksi simpanssia! =D

Sitten näin unen jossa vauva oli jo syntynyt ja olin pojan kanssa vanhemmillani. Sylissä poika oli ihan tavallisen kokoinen, mutta oli sitten kuitenkin niin pieni että laitoin hänet isäni kenkään nukkumaan...

Ai juu, ja jossain unessa meidän vauva syntyi 14.4. Mielenkiinnolla odotan... laskettu aika on 28.4.

Ja nyt sitten viimeisin uni oli viikko pari sitten. Olin raskaana samassa vaiheessa kuin oikeastikin eli nyt viikkoja on 28+6. Oltiin miehen kanssa jossain ulkona ja tein raskaustestin tämän pallomahani kanssa. Testi oli positiivinen ja unessa oli ihan selvää, että meille on tulossa pikku kakkonen!!! =D Jolla viikkoja oli sitten muistaakseni jotain 7+. Olin sitten kovin huolissani, että miten se pienempi vauva pysyy kohdussa kun tämä ensimmäinen syntyy, mutta mieheni sitten rauhoitteli kovin asiantuntevasti että tämä pienempi vauva ui sen ensimmäisen yläpuolelle niin, että tämä ensimmäinen pääsee ajallaan syntymään ja raskaus jatkuu sitten normaalisti toisen kanssa =D

On kyllä monet naurut saanut aamulla kun on herännyt...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskaudessa näin muutaman kerran unta että vauva syntyy etuajassa. Ja kerran ainakin että synnytys oli todella helppo, vauva vain pulpahti ulos. Mistään unesta en muistaakseni, muistanut itse vauvaa ollenkaan.

No poika kuoli kohtuun rv 37 ja kun vauva tuli ulos, niin se todellakin vin pulpahti. Hyvä kun kerkes kätilö sängyn päätyyn. (Oli päälle 2kg, tarkkaan en muista)

Lisäksi muistan miettineeni useaan otteeseen että voiko vauva kuristua napanuoraan jo kohdussa. Kuolinsyyksi selvisi napanuoran solmu ja useat kierrokset vartalon ja kaulan ympärille.

Mitään tälaisia unia tai ajatuksia ei ollut aikaisemmassa raskaudessa, jossa kaikki sujui hyvin.

Joten olen melkoisen varma että äidinvaistolla tiesin ettei kaikki tule menemään hyvin, ymmärsin sen vain jälkeenpäin. :((

(Tietysti jälkiviisauden varauksella)

tyttö 8/03, enkelipoika 2/05 ja rv 8

Vierailija
4/4 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki olivat varmoja, että odotan poikaa; niinpä itse pidin tytön puolia, vaikka ei mulla mitään selvää tunnetta ollut. Unissani näin tyttövauvan (piti paikkansa), joka oli about nelikiloinen (tod. 1620 g) ja punatukkainen (onneksi ei oikeasti ollut - aasialaista syntyperää oleva isä olisi voinut vähän ihmetellä) ;)