Suunnittelen lähtöä väkivaltaisesta suhteesta

Vierailija

Etsin asuntoa itselleni ja lapselleni, koska mies on käyttäynyt jo jonkin aikaa väkivaltaisesti minua kohtaan ja viimeisen kuukauden aikana käynyt jo kaksi kertaa kimppuun. Meillä on yhteishuoltajuus, joten voinko vain karata lapseni kanssa? En haluaisi ainakaan hetkeen olla missään tekemisissä miehen kanssa, koska jos hän tietää olinpaikkamme, niin varmasti tulee sinne. En ole koskaan tehnyt rikosilmoitusta miehestä enkä käynyt lääkärissä, koska mies on estänyt. Viimeisimmät vammat olen kuvannut. Miten minun kannattaisi toimia? Mitä kannattaa ottaa huomioon? Tulisiko minun olla yhteydessä poliisiin ennen lähtöä? Mitä jos mies mustamaalaa minut poliiseille tai sosiaaliviranomaisille? Miten lapsen tapaamiset, voinko antaa miehen tavata lasta vasta, kun olemme tehneet sopimuksen lastenvalvojalla? Kaikki vinkit ovat tarpeen!

Kommentit (5)

Vierailija

Sulla on niin paljon kysymyksiä että luultavasti et saa siksi niihin vastauksia. Ota yhteys poliisiin tai soita 112:een hätätilanteessa, osaavat sua auttaa. Tsemppiä helvettiisi ja voimia lähtemiseen!

Vierailija

Googlaa lähin turvakotisi ja soita sinne sekä kysy neuvoa. Luulen että turvakodeilla on myös nettikeskustelumahdollisuus, jossa voit huomaamattomasti kysellä neuvoa.

Jos häivyt kotoa lapsen kanssa noin vain, niin se turvakoti on paras mahdollinen osoite siinä tilanteessa. Sitä kautta auttavat sinua tekemään rikosilmoituksen pahoinpitelyistä ja turvakotiin hakeutuminen puhuu myös puolestasi, vaikka mies väittäisi poliisille tai sosiaaliviranomaisille mitä vaan. Muutenkin turvakodin yhteystiedot kannattaa selvittää etukäteen jotta sulla ja lapsella on paikka jonne mennä kun (ei siis jos, vaan kun) mies käy seuraavan kerran kimppuusi.

Vierailija

Myös sosiaalipäivystyksestä voit kysellä neuvoja. Turvakotikaan ei ole huono vaihtoehto. Lähde hyvä ihminen, äläkä jää odottamaan seuraavaa kertaa! Jatkoa on varmasti tulossa :(

Itse olen jättänyt jo parikymmentä vuotta sitten lapseni väkivaltaisen isän ensimmäisen pahoinpitelynjälkeen. Tein rikosilmoituksen ja kävin näyttämässä jäljet lääkärille miehen uhkailuista huolimatta. Uhkasi myös tappaa minut, mikäli haen eroa. Pääsin lopulta varsin siististi miehestä eroon, muutaman mutkan kautta hän muutti pois ja piinasi minua vain muutamia vuosia. Sittemmin hänellä on ollut uusia pitkiäkin suhteita, joissa on kaikkia naisiaan pahoinpidellyt toistuvasti ja kerta kerralla pahemmin. 

Rohkeutta ja voimia lähtöön!

Vierailija

Ainakin tuttavalleni sanottiin, että lähtee silloin, kun mies ei ole kotona. Suurin osa henkirikoksista tapahtuu silloin, jos lähtee väkivaltaisesta suhteesta, ja puoliso on kotona. Oma ystävänikin menehtyi näin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos mies mustamaalaa minut poliiseille tai sosiaaliviranomaisille? 

Poliisit ja sossut uskovat naista näissä tapauksissa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat