Miksi mies jää suhteeseen jossa vaimo on pettäjä?
Olen seurannut tilannetta muutaman vuoden. Vaimo on jäänyt kiinni, pyytelee anteeksi ja vannoo ettei enää ikinä kunnes taas pettää. Miksi helvetissä mies ei lähde jo? Onko miehillä tähän vastauksia, miten toimisit tai luulisit toimivasi kyseisessä tilanteessa? Mikä saa jäämään tälläiseen suhteeseen, eikö kuppi mene joskus nurin? Kunhan mietin tätä asiaa, itse en ole koskaan pettänyt miestäni eikä hänkään tietääkseni ainakaan minua. Lähipiirissä on ollut paljon pettämisiä ja eroja joten kai sitä sen vuoksi miettii enemmän näitä asioita ja omaa suhdettaan. En tiedä.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Jos se piilottaa varojaan, koska ei ole avioehtoa. Yksi työkaveri oli vuoden vaimonsa kanssa, vaikka oli saanut tietää pettämisestä, koska piilotti ja järjesteli varallisuuttaan. Aina kun kuulemma teki mieli paljastaa, että tietää vaimon pettämisestä, mietti kuinka paljon se olisi tullut maksamaan hänelle.
Miten tuollainen käytännössä tapahtui?
Täällä valtaosa kokee pettämisen elämää suurempaa asiana ja katsovat myös oikeudekseen/ velvollisuudekseen puuttua jopa ulkopuolisten ihmisten elämään, mikäli saavat tietää jonkun pettäneen. Tässä vain unohtuu, että kaikki eivät suhtaudu pettämiseen niin kuoleman vakavasti. En tiedä onko mieheni pettänyt minua, mutta jos on, niin ei meidän pitkä ja vakaa suhde siihen sentään lopu. Itse en ole pettänyt. Mutta petetyksi olen kyllä tullut aiemmassa suhteessa. Iän ja elämänkokemuksen myötä suhtautuminen asioihin muuttuu. Tässä iässä koen olevani vahvasti omilla jaloillani. Miehen syrjähyppy ei maailmaani kaada eikä itsetuntoani romuta.
Mun yllätyksekseni mieheni sanoi mulle, että jos sä kerran petät, niin kyllä sitten hänkin. Ei puhunut erosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se piilottaa varojaan, koska ei ole avioehtoa. Yksi työkaveri oli vuoden vaimonsa kanssa, vaikka oli saanut tietää pettämisestä, koska piilotti ja järjesteli varallisuuttaan. Aina kun kuulemma teki mieli paljastaa, että tietää vaimon pettämisestä, mietti kuinka paljon se olisi tullut maksamaan hänelle.
Miten tuollainen käytännössä tapahtui?
En viitsi tänne laittaa, ei välttämättä kestä päivänvaloa, mutta ei nämä vaimolle paljastuneet. Kannatti kuulemma vuosi kärsiä pettävän vaimon kanssa.
Ymmärrän mutta tässä suhteessa ei ole lapsia. On vain kaksi ihmistä, vaimo juoksee vieraissa ja miehelläkin olisi ottajia. On ihan hyvännäköinen kaveri joten vaikeeta ymmärtää kuviota.