Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jahas, että tällainen valivali-talo

Vierailija
30.10.2015 |

Olemme hilajttain muuttaneet ja minun piti porata seinään kaksi yövalaisinta ja yksi seinähylly.

Porasimme illasta ja aloitin joskus seitsemän jälkeen ja poraamisten välillä oli luonnollisesti tauot, koska pitihän jäljet putsata ja seuraavan työ mitata paikalleen, lapsia hoitaa ja laittaa iltapalaa ym.

Viimeisen reiän porasin jo 20.45 , jonka jälkeen oli hiljaista. Menemmehän itsekin aina nukkumaan jo viimeistään kymmeneltä. Luulisi naapureiden huomanneen tämän ettei meillä yleensä ole meteliä, vaikka lapsiakin on monta. 

Kuitenkin yhden oli sitten pakko tulla ovellemme tärisemään jo ennen yhdeksää, että se poraaminen on loputtava. Ystävällisesti vastasimme, että lopetimme jo.

Järjestyssäännöissämme vaaditaan hiljaisuus 22.00 eteenpäin, mikä tarkoittaa ettei enää tehdä äänekkäitä asioita, jotka voisi aiheuttaa häiriötä. Vuorotyössä olevat saavat mennä vielä pesulle tuon jälkeen eikä  hygienian ylläpitoa saa lain mukaan rajoittaa. Meillä kuitenkin on aina kaikki nukkumassa klo.22.00 

Minusta on aivan kohtuullista, että lopetimme jo yhdeksään mennessä.

Nämä naapurit eivät taida tietää minkälaisen möykän nuorisonsa pitää joka ikinen aamu kun ovat kotona keskenään lähtemässä kouluun. Eikä tulisi mieleenikään mennä valittamaan kun hiljaisuus päättyy 7.00.

Itse nyt satuin saamaan porakoneen lainaksi eiliselle ja tulimme kotiinkin vasta ennen kuutta. Piti ensin syödä päivällinen ja tehdä muut tärkeät asiat.

Eipä käynyt mielessä, että parin reiän poraus noin paljoa jotakuta nyppisi. Pahoitteluni! 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutuksen sijaan kertoisitteko ystävällisesti miten itse olisitte toimineet?

Kun tullaan kotiin illemmasta ja pitää tehdä ruoka ja hoitaa lapset. Itsellänikin diabetes, joten ruoka vaan on syötävä ajallaan. 

Pääsin aloittamaan porauksen seitsemän jälkeen eli tarkemmin n.19.30 ja toisen sairauteni myötä olen osittain liikuntaesteinen eli toimin hitaampaa.

Tein yksin ja kaikkien sääntöjen sisällä.Olin myös naapurille ystävällinen.

Muutenkin elämme sääntöjen mukaan ja hiljaisuus on meillä usein jo kahdeksasta eteenpäin ja nytkin oli jo ennen yhdeksää.

Kaikella kunnioituksella kertokaahan nyt kun olette parempia niin miten olisitte tehneet?

Etenkin kun et olisi varma pystytkö ensimmäisen työn jälkeen jatkamaan kivuilta tai ajan puitteissa, koska olin päättänyt etten yhdeksän jälkeen enää poraa mitään vaan annan naapureille iltarauhan, vaikka sääntöjen mukaan olisinkin voinut vielä jatkaa kymmeneen asti.

ap

Ammattivalittajan alter ego?

Vierailija
22/29 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itseänikin ärsyttävät nää iltaremontoijat. Kun tehtiin remppaa omaan asuntoon niin tietenkin töiden ohessa sitä oli pakko tehdä arki-iltaisin että jotain saisi valmiiksikin. Mutta mitään porauksia tai hiontaa en tekisi arkisin seitsemän jälkeen, ne säästettiin yleensä sitten viikonlopulle. 

Meillä naapuri alkoi pari viikkoa sitten hakata patteria (?) tai ehkä listoja sen alla niin, että tää yläkerran asunto tärisi yhdeksän jälkeen illalla. Vaikka virallinen hiljaisuus on meillä 23, niin kävin kyllä sanomassa että onko nyt todellakin ainoa aika kun tuon voi tehdä. Kannattaa ajatella naapureita ja koittaa hyödyntää arkijärkeä, sen takia ne järjestyssäännöt on alunperin tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa olen aina niin iloinen siitä, ettei meidän kerrostalossa kukaan valita ikinä mistään. Välillä itse kukin tekee remppaa, juhlii, leikkii, riitelee, laulaa ja hyppii, mutta pääsääntöisesti kaikki elävät ihan rauhallisesti ja sääntöjen mukaan. Kukaan ei valita, jos joskus naapuri joutuukin pesemään pyykkiä keskellä yötä tai jonkun bileilta venyy hiljaisuuden yli.

Vierailija
24/29 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on päässyt asumaan kaltaistensa seuraan. Sen verran hyvin näyttää toi valivali sujuvan.

Vierailija
25/29 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin seli-seli-asukas: pora saatu lainaan vain yhtenä tiettyä iltana. Iltana jolloin tullaan muutenkin myöhään kotiin ja syömisestä ei voi joustaa koska diabetes. On yh niin kukaan ei auta. On liikuntarajoitteinen joten tavaroiden siirtely käy hitaasti. Ei ollut varma ehtiikö porata illassa neljä reikää vai vaan kaksi, joten ei lähtenyt suunnittelemaan asiaa yhtään aikaisemmin... :D

Vierailija
26/29 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap muutitko rajamäelle?

Vierailija
27/29 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taloyhtiön säännöissä on hiljaisuus klo 22-07 ei nokankopauttamista ole tuollaiseen poraukseen. Vituttaahan se, mutta ei ole luvatonta.

Vierailija
28/29 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni toimit ap ihan oikein, valittamiselle ei ole syytä.

Enkä voi ymmärtää miten tuollainen poraamisen määrä edes ärsyttäisi ketään.

Hiljaisuus on määritelty juurikin siksi ettei tulisi riitaa siitä että toisen mielestä saa porata 9-17 välillä ja toisen mielestä 11-19. Kun aika on määritelty niin ei tarvitse mutista.

Jos asuu kerrostalossa, niin on vain kasvatettava sitä toleranssia sietää muidenkin asukkaiden elämästä aiheutuvia ääniä. Jos ei kestä niin kannattaa tutkia muita asumisvaihtoehtoja.

Vierailija
29/29 |
30.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kävi itselle, kun muutin ensimmäiseen omaan asuntoon. Porattiin tosiaan tauluja seinään ja heti tuli alakerran naapuri valittamaan, kun ei kuulemma televisiokaan näy. Tuli vähän huono fiilis koko talosta. Jatkossakin minua syyteltiin yhdestä sun toisesta aiheetta vain siksi että olin nuori.

Onneksi muutin asunnosta pois.

Mut joo, en käsitä ihmisiä, joiden pitää heti olla valittamassa. Vähän pitäisi sietää elämisen ääntä, muuttaminenkin on elämää. Jatkuva metelöinti on asia erikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi