Poikaystävä väitti että omakoti olisi kaikkien unelma. Että jos kaikilla olisi tarpeeksi rahaa, jokainen hankkisi omakotitalon. O_o

Vierailija

Mä taas olin eri mieltä. Mun mielestä toisen unelma voi olla omakotitalo mutta jonkun muun unelma taas kerrostaloasunto. Että ihmisiä on erilaisia, eikä bokaisen unelma todellakaan oo omakotitalo.

Oonko mää väärässä?

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Okt. asuminen ei ole minun unelmani, hirveetä raatamista ja turhan kallista. Itse arvostan hyviä kulkuyhteyksiä ja palveluita lähellä, siksi muutimme jo aikoja sitten takaisin kerrostaloon, lähelle keskustaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Okt. asuminen ei ole minun unelmani, hirveetä raatamista ja turhan kallista. Itse arvostan hyviä kulkuyhteyksiä ja palveluita lähellä, siksi muutimme jo aikoja sitten takaisin kerrostaloon, lähelle keskustaa.

Miksi luulet että omakotitalo ei voisi olla palveluiden äärellä ja että töitä ei voisi ostaa joltain palveluina?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On niitä kerrostaloja syrjemmässäkin. Esimerkiksi me asumme kerrostalossa. Täältä on lähimpään kauppaan melkein viisi kilsaa. Lääkäri/neuvola, apteekki yms. ovat 10 kilsan päässä. Keskustaan on matkaa reilut 20 kilsaa. Linkka kulkee kerran kerran pari tunnissa, riippuen kellonajasta.

Halpa tämä asunto kyllä on ja erittäin hienolla maisella (merinäköala). Ok-talossa asuin koko lapsuuteni ja nuoruuteni ja päätin jo teini-ikäisenä että omaa en tule koskaan ostamaan. Aivan liikaa hommaa minun makuuni. Koko ajan piti jotain rempata puhumattakaan pihatöistä. Samaisesta syystä emme ole koskaan ostaneet kesämökkiäkään. 

Vierailija

Riippuu ehkä vähän mistä päin on kotoisin. "Maalla" asuville omakotitalo on varmaan aina unelma, mutta itse Helsingin keskustassa asuvana käyttäisin rahat mielummin kerrostalokämppään hyvällä sijainnilla. Se olisi fiksumpi veto myös tulevaisuutta ajatellen, helppo vuokrata / myydä eteenpäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Katkerat kerrostalo asukit puhuu

En asu kerrostalossa enkä ole katkera. Kaikilla ei vain ole samoja haaveita. Mahdat olla aika yksinkertainen jos et sitä ymmärrä.

Vierailija

En minä ainakaan haluaisi omakotitaloa. Pitää oikeasti olla kiinnostusta pihanhoitoon ym. että siinä olisi mitään järkeä. Muuten se vaan aiheuttaa paljon työtä, joka tuntuu pakkopullalta. Kallistakin on, kun kaikki pitää maksaa itse.

Vierailija

Ei se noin ole. Kaikilla ei ole riittävää osaamista hoitaakseen omaa kiinteistöä, joten heidän on pakko asua siten, että he maksavat siitä että joku muu hoitaa välttämättömyydet.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat