Karkki ja kepponen - kierros pe vai la
Menevatko lapsed karkki ja kepponen - kierrokselle tänä vuonna perjantaina ( pyhäinpäivän aatto ) vai lauantaina ( pyhäinpäivä mut 31.10)?
Kommentit (35)
Suomessa se olisi loogista perjantaina, mutta oikea Halloween on lauantaina.
Ei koskaan! Jos meidän ovelle tulee, niin huitasen luudalle huis hittoon!
Ei tartte ainakaan meille tulla. Tervetuloa sitten pääsiäisenä
Täh? Tarvitseeko tässä ruveta varomaan palmusunnuntain lisäksi Amerikan tuontihapatusta ulko-oven avaamisen suhteen? Paree olla soittamatta tämän torpan kelloa.
Virvonnasta saa sentään vitsan, eikä mitään kananmunia ulkoseinään tai marjapuskan hunnuttamista wc-paperilla.
Palmusunnuntainkin suhteen on tapana nykyisin yleisesti kysyä tietyiltä naapureilta etukäteen, onko asia ok. Tuossa on myös lasten turvallisuusaspekti kyseessä. Halloween ei oikein istu ilman vastaavaa proseduuria tänne.
En tiedä oikeaa päivää,mutta meillä on käynyt pentuja parina pyhänpäivänä äitiensä kanssa.No, vedin oven kiinni nenän edestä.Pyhäinpäivä on minulle raskas,sillä menetin silloin lapseni.Tosin siitä on jo aikaa 4v.
Tuskinpa paljon karkkia tulevat lapset saamaan. Ei kukaan tuollaiseen jaksa varautua.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa paljon karkkia tulevat lapset saamaan. Ei kukaan tuollaiseen jaksa varautua.
Rahaahan nuo ovat pitkään jo halunneet, myös virpomisesta.
Lauantaina menevät mutta asutaan USAssa. Ei kai tota Suomessa harrasteta?
Kyllä harrastetaan täällä, ollut tapana jo muutaman vuoden. Asutaan aluella jossa paljon lapsia.
Te jotka tosiaan aiotte kerjuulle kiristämään: mitäpä ajattelitte keppostella kun namia ei herukaan (koska harva täällä edes osaa varautua sellaiseen jenkkihöpinään)? Meinaan vaan että suomalaisten huumorintaju voi olla aika heikkoa minkään sorttiseen kepposeen turhan päiten...saattaa moni lapsi pettyä ja saada sanallisen huomautuksenkin , vanhemmat myös.
Minä valitsen kepposen ja soitan sen jälkeen poliisille ilkivallanteosta.
Meillä kyllä käy petinteisesti paljon, ja kyllä mä olen varannut jo karkkia:-). Oma lapseni kävi kanssa aikoinaan kiertämässä. Ihan Suomessa asutaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harrastetaan täällä, ollut tapana jo muutaman vuoden. Asutaan aluella jossa paljon lapsia.
WT.
Meillä käyty myös useana vuonna. Jos on kepposen halunnu ihan hauskoja pikku pikailukepposia ovat tehneet, ei mitään ilkivaltaa.
Rekku pitää kyllä huolen ettei trullit ovella hypi.
Suomessa? Ei ikinä.