Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tyttö pyörtyi, käsketty siivoamaan oksennukset

Vierailija
29.10.2015 |

tyttö oli koulussa oksentanut ja sitten pyörtynyt. noustuaan huonovointisena joutui pyyhkimään lattiaa, jolloin oksensi uudestaan.
onko ihan okei? eikö siivoojien pitäisi pesuaineella pestä oksennukset...

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin enemmän huolissani tajunnanmenetykseen liittyvästä pahoinvoinnista kuin siivouksista. (Joka toki oli asiattomasti hoidettu,)

Vierailija
42/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, tämä asia on vaivannut minua jo 32 vuotta..eräs luokkamme pojista oksensi kesken koulupäivän luokan lattialle. Miespuolinen opettaja käski erään toisen pojan siivoamaan tuon oksennuksen..muistan vieläkin kun tuntui kauhealta katsoa tuota poikaa (joka oli muuten koulukiusattu) siivoamassa tuota oksennusta lattialta..

Että terveisiä vaan Rovaniemen Katajarannan ala-asteelle, ko ope on ollut eläkkeellä varmaan vajaat 10v, mutta tosi urpo opettaja oli kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ota ehdottomasti yhteys kouluun ja pidä huoli ettei lapsesi traumatisoidu tuosta kamalasta ja häpeällisestä tilanteesta. Itse sain vakavan paniikkihäiriön teini-iässä koska olin 3-vuotiaana oksentanut syntymäpäivillä joissa sankarin äiti oli suuttunut sitten minulle ja muut lapset nauroivat. (Tulin siis yllättäen oksennustautiin ilman mitään varoitusta, kotona oli jo 40 astetta kuumetta.) Terapian avulla selvisin, mutta siis trauma tuli esiin vasta myöhemmin ja nykyäänkin tarvitsen lääkitystä koska pelkään niin kovasti että oksennan jonnekin ja nolaan itseni.

Vierailija
44/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ikää oli ??

Vierailija
45/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja ikää oli ??

Siis kenellä?

Vierailija
46/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulussa siivoojana ja jos joku oksentaa, tulee opettaja hakemaan minut paikalle. Oksennuksen siivoamiseen ei riitä pelkkä käsipaperilla yms. pyyhkiminen vaan pyyhitään klorillilaimennoksella niin päästään pöpöistä eroon.

Vierailija
47/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran pyörtynyt päin lasia niin että lasiin tuli särö. Tapauksella oli useita todistajia. Ei tarvinnut korvata tai korjata mitään, eikä vaadittu edes lääkärintodistusta. Syyksi paljastui vain matala verenpaine, ei mitään muuta järkisyytä löytynyt. Yleensä en pyörtyile. 

Vierailija
48/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tyttö oli koulussa oksentanut ja sitten pyörtynyt. noustuaan huonovointisena joutui pyyhkimään lattiaa, jolloin oksensi uudestaan.

Voi näitä äitejä. Lukekaapa tarkkaan ylläoleva. Oma tytär oksentaa ja pyörtyy koulussa mutta äiti huolehtii vain oksennuksen siivoamisesta. Sen sijaan ei sanaakaan tyttären voinnista, niin kuin ei olisi huolen häivää sen asian suhteen. Jos olisi omassa perheessä sattunut samanlainen tapaus ja olisi ihan pakko jakaa se av:lla, olisin varmaan kysellyt oksentelun ja pyörtyilyn syistä jne. Plus että olisin itse soittanut kouluun samantien.

Vierailija
49/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epilepsia, oli järkyttynyt dokumentista kun on tosi herkkä ja pyörtyy lähes välittömästi verta, oksennusta tms. nähdessään. Vein asian eteenpäin. AP

Vierailija
50/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole epilepsia, oli järkyttynyt dokumentista kun on tosi herkkä ja pyörtyy lähes välittömästi verta, oksennusta tms. nähdessään. Vein asian eteenpäin. AP

Hyvä, että veit eteenpäin. Kuitenkin kyseessä ol tajunnan menetys ja siihen liittyvä oksentelu, tuota olisi lähdetty selvittelemään, oliko epileptinen kohtaus. Huolestuttavia oireita, etenkin toistuessaan. Oletko varma, ettei taustalla ole hoitoa vaativaa sairautta. Oikeasti, ota vakavammin.

Vierailija
52/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin veit eli toit. Me av-palstalaiset olemmekin asiantuntijoita joka asiassa. Mut eikö olis ollu järkevämpää keskustella asiasta tytön opettajan tai koulun rehtorin kanssa?

Vierailija
53/59 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin veit eli toit. Me av-palstalaiset olemmekin asiantuntijoita joka asiassa. Mut eikö olis ollu järkevämpää keskustella asiasta tytön opettajan tai koulun rehtorin kanssa?

Tein valituksen kaupungille kun reksi ei asiaa suostunut käsittelemään.

Tytöllä on kaikki ok, häntä vaan yksinkertaisesti inhottaa veri ja muutkin eritteet joten oksentelee ja pyörtyilee niitä nähdessään.

Vierailija
54/59 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teki kaupunki kun kultamussukka olikin joutunut siivoamaan omat sotkunsa? Toteavat taatusti että hyvä.

Vierailija
55/59 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laitoshuoltajana koulussa ja aina aikuisen kuuluu siivota kun kyseessä on eritetahrat. Eli joko kutsutaan siivooja paikalle tai opettaja hakee eritetahrapakin. 

Vierailija
56/59 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi näitä äitejä. Lukekaapa tarkkaan ylläoleva. Oma tytär oksentaa ja pyörtyy koulussa mutta äiti huolehtii vain oksennuksen siivoamisesta. Sen sijaan ei sanaakaan tyttären voinnista, niin kuin ei olisi huolen häivää sen asian suhteen. Jos olisi omassa perheessä sattunut samanlainen tapaus ja olisi ihan pakko jakaa se av:lla, olisin varmaan kysellyt oksentelun ja pyörtyilyn syistä jne. Plus että olisin itse soittanut kouluun samantien.

Ööö...täytyykö sun herranjumala joltain nettipalstalta tulla kyselemään että miksi oma tytär oksensi/pyörtyi??? Eikö käy mielessäkään kysyä sitä siltä tyttäreltä itseltään tai terveydenhoitajalta/lääkäriltä, jos hänet on sinne viety??? Hyvä ihme miten huonosti jotkut äidit lapsensa tuntee...

Vierailija
57/59 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta asianeteenpäin vieminen tarkoittaa tuollaista että asia viedään jonkun muun kuin ihan niiden asianosaisten tietoon. Eli esim. juurikin koulun rehtorin.

Vierailija
58/59 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä kyllä ole ikinä pyyhkinyt laattojani, vaikka olenkin laatannut elämäni aikan melkein kaikkiin muihin paikkoihin paitsi ihmisen perseeseen. Sieltäkin sen saa änkämällä ponnistettua pois ilman sen kummempia itkemisiä. En ymmärrä miksi piti itse pyyhkiä. Sitähän varten siellä on vittu siivoojat.

Vierailija
59/59 |
02.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen ihan itse siivoaa sotkunsa.

No huh huh. Noinko vanhusten hoitajatkin sanovat hoidettavalleen, kun vanhus vaikka kaataa ruokaa päälleen?

Näiden samojen mielestä varmaan vastasyntyneidenkin pitää pestä itsensä heti syntymän jälkeen ja vaihtaa vaipat niin kauan kuin vaippoja käyttää...