Mistä tietää, onko tarpeeksi hyvässä kunnossa psyykkisesti menemään töihin?

Vierailija

En haluaisi pitkästi tilannettani avata, mutta onko jotain sellaista yleispätevää neuvoa? Millä perusteella esimerkiksi lääkäri tai psykiatri arvioi henkilön työkykyä?  Terapeutti koettaa toppuutella, että voi käydä huonosti, jos liian aikaisin yrittää takaisin. Minusta kuitenkin kotona olossakin on huonot puolensa.

Minulla on terapia kesken, ja siinä voi tulla vaiheita, jolloin ahdistaa enemmän. Sen kuitenkin pitäisi olla "säädeltävissä". Ja jos terapia kestää vaikka vuosiakin,  niin enhän voi koko elämääni omistaa vain sille.

Kommentit (5)

Vierailija

Itsekin tätä miettinyt. Kuitenkin kohdallani vähän toisin päin. Itsestäni tuntuu, etten ole työkykyinen ja tule jaksamaan vielä. Terapeutti taas ajattelee, että työhön palaamisesta olisi hyötyä. Lääkäri ei oikein sano juuta eikä jaata.

Vierailija

Nostellen! Mulla huomenna lääkäri ja jännittää. Lääkäri on vaihtunut enkä tunne häntä yhtään, mitähän mahtaa kysyä. Ap

Vierailija

Eihän sitä tiedä kuin menemällä ja kokeilemalla. Yleensä nykyään psykiatrit yrittävät saada pysymään työelämässä kiinni niin kauan kuin vain pystyy, ja palaamaan niin pian kuin itse vaan kokee että pystyisi. Esim. masennuksen takia ei enää juuri anneta sairaslomia tai jos annetaan niin mahd. lyhytaikaisia, koska ei se kotona makaaminen hyvää tee.

Vierailija

Ei sitä oikeasti tiedäkään muuta kuin kokeilemalla. Kuitenkin, jos sulla on ollut aikaisempia sairaslomalta paluita, jotka on menneet pieleen, olisin HYVIN varovainen.

Mä luulen, että se lääkäri kysyy, onko sulla jotain keinoja helpottaa oloasi ja mitä teet, jos työssä tulee vastoinkäymisiä, työtä on paljon, stressiä, ongelmia - tai jos terapiassa on raskas vaihe. Koska niitä tulee varmasti - ei vain sulle, vaan aina ja kaikille, koska ne ovat osa työelämää. Sun selviäminen on sitten kiinni siitä, onko sulle jo kehittynyt keinoja toimia ongelmien kanssa ja niistä huolimatta, vai oletko niiden edessä avuton.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat