Jos sulla on suolistovaivoja

Vierailija

niin menetkö lääkäriltä hakemaan lääkettä, vai muutatko syömisiäsi?

Kommentit (8)

Vierailija

Lääkärit nyt ei ymmärrä suolistovaivoista yhtään mitään. Tutkitaan ehkä keliakia ja laktoosi-intoleranssi, jos ei ole niitä niin diagnoosi on "ärtynyt suoli", joka ei ole mikään sairaus vaan nimitys vaivalle jonka syytä lääkäri ei tiedä. 

Itse oon saanut mahani kuntoon ruokavaliolla ja luontaistuotteilla.

Vierailija

Muutan syömistä, ja menen sitten lääkärille jos muutos ei tunnu auttavan. Ei ole tosin lääkäristäkään ollut erityistä apua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit nyt ei ymmärrä suolistovaivoista yhtään mitään. Tutkitaan ehkä keliakia ja laktoosi-intoleranssi, jos ei ole niitä niin diagnoosi on "ärtynyt suoli", joka ei ole mikään sairaus vaan nimitys vaivalle jonka syytä lääkäri ei tiedä. 

Itse oon saanut mahani kuntoon ruokavaliolla ja luontaistuotteilla.

Tämä. Haluatko vinkata mitkä luontaistuotteet olisi kokeilemisen arvoisia?

Vierailija

Ensin menin lääkäriin. Sitten kun todettiin ibs, muutin ruokavaliota. Nykyään muutan syömisiäni aina jos suolisto oireilee. Joskus kestää tiettyjä fodmap-hiilareita, joskus ei. Siksi joudun muuttelemaan syömisiäni. Jos ruokavalio ei auta tai oireet pahenevat, menen taas lääkäriin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saccharomyces boulardii kuurina

Kannattaa varoa, koska jotkut tuotteet kuten Puhdas+ sisältävät myös inuliinia -- eli jos on se ärtynyt suoli, niin inuliini on sille paha.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat