Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kirjaa/kirjoja muuten luet parhaillaan?

Vierailija

Mulla on kesken A-L Härkösen Kaikki oikein, Diana Gabaldonin Sudenkorento, Charlaine Harrisin Väristyksiä haudan takaa ja Endgamea ajattelin tänään aloitella myös.

En koskaan lue vain yhtä kirjaa kerrallaan.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Nabokovin Ada or Ardor, Kate Atkinsonin A God in Ruins ja sitten vähän kevyempänä vaihtoehtona Harriet Evansin Happily Ever After.

Vierailija

Minulla on Jennifer Weinerin Tietyt tytöt, Sirpa Kähkösen Graniittimies, Kalle Haataisen Pitkävetisyyden filosofia ja Taide-suomi sanakirja.

Vierailija

Christine Schuttin Prosperous friends, Lena Dunhamin Not that kind of girl ja joku dekkari.

Kuten aloittajalla, aina useampi kirja luvussa samanaikaisesti.

Vierailija

Kate Atkinsonin "Ihan tavallisena päivänä" luettu just, oli todella jännittävä ja nautittava lukukokemus. Tämän kirjailijan kirjat haluan kaikki lukea. Myös "Eikö vieläkään hyviä uutisia" oli hyvä.

Vierailija

Sophie Kinsellan Himoshoppaaja tähtien tiellä. Ja olisin hirmuisen liikuttunut, jos noi yläasteikäiset tyttäreni lukisivat edes tätä.

Vierailija

Yleensä luen vain yhden kerrallaan, koska haluan keskittyä kirjaan ja maistella sen joka sanan, omistautumisellani  "kunnioittaa" kirjailijan luomistyötä.

Nyt on kuitenkin useampi kesken, koska en ole pitänyt joko ostoksista tai lahjakirjoistani. Aloitan uuden rinnalle, että mielenkiinto pysyisi. En tahdo jättää kesken kenenkään "luomistyötä".

- Aila Ruoho: Vartiotornion varjossa

- Linda OLsson:Kun mustarastas laulaa

- Kristiina Vuori: Näkijän tytär

- Iris Johansson: Toinen maailma jonka tunnen

Vierailija

Aila Ruoho: Vartiotornin varjossa

Peter Franzen: Samoilla silmillä ( innostuin lukemaan , kun näin parii viikkoa sitten tv:stä Tumman veden päällä leffan.Minulla on tuo myös kirjana.)Tykkään,koska kirjan  tapahtumat vievät 70-80 luvulle eli aikaan, jolloin oli itsekin lapsi ja nuori.

Vierailija

Kyllä mä luulen, että oikeasti luet vain aina yhtä kirjaa kerrallaan :) Mutta joo, sama tapa mulla, aivan posketon määrä kirjoja yöpöydällä ja lattialla. Esim. Hajalla - Onneton totuus psykiatrian nykytilasta.

Vierailija

Kymppi (10)

Mikä sai sinut tarttumaan tuohon Vartiotorniin? Oletko päässyt pitkälle? Luin sen itse asiassa jo kiitossanoihin. Luen saman tyyppisiä kirjoja, koska uskominen kiinnostaa ilmiönä, teologia ylipäätään. Olen tiedonjanoinen, mutta myös halukas ymmärtämään omia taustojani ja reaktioita niihin.

Leffana olen nähnyt tuon Tumman veen päällä.

9

Vierailija

Aleksandr Radishtshev: Matka Pietarista Moskovaan. Kirja, joka kirjoitettiin 1790 ja joutui heti kiellettyjen listalle, pääsi sensuurista vasta yli sata vuotta myöhemmin. Lakimieheksi Leipzigissa opiskellut ja Venäjän oikeusjärjestelmään totaalisesti pettynyt kirjailija tuo matkakertomuksen muodossa esille lukuisia epäkohtia Venäjän oikeusjärjestelmässä, maaorjien asemassa aivan erityisesti. 

Olen ammattini puolesta lukenut paljon venäläistä kirjallisuutta (jota muuten suosittelen aivan kaikille suomalaisille jo siksi, että on hyvä ymmärtää naapurin ajatusmalleja ja historiaa). Tämä kirja aivan erityisesti avaa sitä, miten suuri itäinen naapurimaamme toimii, on aina toiminut, ja (huoh) tulee ehkä toimimaankin vielä pitkään, sillä historian painolasti, kansanperinne ja mentaliteetti istuvat sitkeässä. Tuossa vielä tietoa kirjailijasta kiinnostuneille: 

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Radi%C5%A1t%C5%A1ev

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat