2kk vauva painaa 8kg, mikä turvaistuin

huolestunut äiti

Moikka, vauvani 2kk painaa melkein 8kg (iso poika, tiedän). Meillä on käytössä bebecarsin tollainen 0+ luokan turvaistuin, joka on 10kg asti. Poika ei enää kunnolla mahdu siihen istumaan eli pitäis siirtyä johonkin toiseen turvaistuimeen. Mikä on paras ratkaisu - ostaa 0-18kg vai odottaa ja ostaa 9-36kg. Ajateltiin Cybexin Pallas MFixia. Ongelma kai siinä on että se on ajateltu 6kk eteenpäin (varmaankin niska-asian takia, vai perustuuko tuo vain kiloihin) mut minusta on turhaa ostaa 0-18kg siihen väliin. Laittakaahan ajatuksenne ja ideat.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Uuden systeemin mukaan istuimissa on pituusrajat painon sijaan. 6kk iästä lähtevissä penkeissä vaaditaan usein 68 cm pituus, joten ne eivät taida olla teidän ratkaisu. Hankala tilanne kyllä. Ehkä Cybex Sirona menis teillä? Se saattoi olla niitä jo pienille meneviä istuimia, voin kyllä muistaa väärinkin.

Vierailija

Menisin ja kysyisin ihan lastentarvikeliikkeestä. Itselläni on olleet pitkät pojat, ja ovat noin puolen vuoden tienoilla siirtyneet kaukalosta pois.

Olisiko ratkaisuna joku yhdistelmäistuin vai mikä lie, en tiedä. Joka tapauksessa ainakin selkä menosuuntaan.

Vierailija

Jostain syystä minusta tuo kyseinen kaukalo näyttää pieneltä. En nyt kyllä alkaisi säästämään rahaa tuossa asiassa.

Vierailija

Itse ostaisin kyllä vielä 0 kg alkaen istuimen. Tuo on varmaan joku halpis muutenkin. Voi tulla kallis hinta.

Vierailija

J

Jos vauva ei mahdu toppatamineissaan kaukaloon, osta turvaistuinpussi. Silloin riittää body päälle vauvalle ja mahtuu paremmin.

Vierailija

Meillä on ollut molemmilla lapsilla Maxi-Cosi Opal -istuimet syntymästä asti. Niissä on koroke vauva-ajalle ja säädettävät vyöt ja niskatuki. Meillä on myös kasvukäyrien yli kasvavat lapset ja kyseinen istuin on mennyt n. 0-3v. ajan jonka jälkeen siirrytty turvavyöistuimeen. Loistava istuin ollut.

Vierailija

Tuo 6kk taitaa olla sen vuoksi rajana, että ei vauvaa voi aiemmin laittaa istuvaan asentoon. Itse ostaisin isomman turvakaukalon, jos kyseessä todella on vasta 2kk:n ikäinen vauva.

Vierailija

Mun poika on 1v5kk ja painaa tasan 9kg :D 2kk ikäinen ja 8kg painava lapsi kuulostaa mun korvaan hyvin erikoiselta, vaikka uskon sen jopa olevan mahdollista. 

Haastavat mitat iän vuoksi turvaistuimen hankintaa ajatellen. Toivottavasti löydätte hyvän ja turvallisen istuimen.

Vierailija

Mulla vähä reilu 2v tyttö ja painaa pikkusta vaille 11kg
Et nyt tuntuu siltä et alottaja puhuu ihan höpöjä ton painon suhteen :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat