Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rv 6+1 ja poreallas

Sola

Hei! Onko porealtaassa uiminen riskialtista tai jollain tapaa haittaavaa raskaudelle, esim. infektioaltista? Olen nyt rv 6+1 menossa raskaudessani ja viikonloppuna olen menossa kylpylään.

Kommentit (8)

Vierailija

Just olin porealtaissa rv 35, eikä ihmeenpää tapahnut... voi siis kåydä iunhan ei asumaan jää... omituisia pelkoja immeisillä nykyään.. ei voe muuta sannoo

Vierailija

Minusta tuo ei ole pelkoa ollenkaan! Ja toisilla voi olla taustalla paljon erilaisia komplikaatioita, kuten keskenmenoja, lasta toivottu kauan jne, on ymmärrettävää, että ihmiset haluavat tietää asioista, joilla  voi olla ihan oikea merkitys raskaudelle.

Itse olen saanut aikoinani neuvon, että kun kohdunsuu on sulkeutunut, ei porealtaassa lillumiselle ole estettä. Nyt vaan en kyllä muista milloin tuo kohdunsuu sulkeutuu.

Hienoa, että ihmiset kyselevät, vaikka sitten niitä tyhmiä kysymyksiä.

Vierailija

Tääh.. koskaan kuullutkaan vaikka paljon oon raskaudesta lukenut.. mä olin ite kylpylässä rv12 enkä osannut ees ajatella että siitä vois olla haittaa :D

Kätilö.

Itse olen sitä mieltä, että tyhmiä kysymyksiä ei ole olemassakaan! Kunnioitan ap:ta hyvin paljon siinä mielessä, että ottaa jo alusta alkaen vastuuta ja kyselee asioista, joita ei vielä tiedä. Oletan, että et aio koko kylpyläreissua oleskella porealtaassa, joten voit lyhytaikaisesti olla hyvin mielin porealtaassa. Kaikkea hyvää & onnea tulevasta pienokaisesta! :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo ei ole pelkoa ollenkaan! Ja toisilla voi olla taustalla paljon erilaisia komplikaatioita, kuten keskenmenoja, lasta toivottu kauan jne, on ymmärrettävää, että ihmiset haluavat tietää asioista, joilla  voi olla ihan oikea merkitys raskaudelle.

Itse olen saanut aikoinani neuvon, että kun kohdunsuu on sulkeutunut, ei porealtaassa lillumiselle ole estettä. Nyt vaan en kyllä muista milloin tuo kohdunsuu sulkeutuu.

Hienoa, että ihmiset kyselevät, vaikka sitten niitä tyhmiä kysymyksiä.

Se on lähtökohtaisesti kiinni. Aukenee vasta synnytyksen löhestyessä ja jonkun aikaa synnytyksestä sulkeutuu jälleen.

Vierailija

Mulla oli koko raskauden ajan kaikenlaista tulehdusta (hiivaa, bakteerivaginoosia) ja lääkäri sen vuoksi kehoitti välttämään uimista. Ei kai muuten tuossa olisi mitään vaaraa. Ainoa vaan, ettei liian kauaa sais olla saunassa/kuumassa altaassa. Muissa maissa tästä puhutaan enemmän, mutta sauna-Suomessa ei lainkaan.

Mia Terveydenhoitaja
Seuraa 
Liittynyt8.6.2015

Hei,

raskaanaoleville ei suositella luonnonvesissä, kuten järvessä tai meressä uimista, mutta uimahalleissa ja kylpylöissä voi uida ja oleskella normaalisti.

Jos poreammeessa oleminen tai saunominen aiheuttaa supistuksia tai muita kipuja, ei sitä silloin ole hyvä jatkaa.

Synnytyksen jälkeen uimista tai kylpyammessa kylpemistä ei suositella, ennen kuin jälkivuoto on loppunut.

t. Mia, terveydenhoitaja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat