Ikäkriisi- 40-50 v...

Vierailija

Miten saan itseni hehkumaan, kuten lehtien kansissa esiintyvät julkkikset 40-50 v???Mikä auttaa sisäisen hehekun säilymiseen?Vinkkejä?

Kommentit (6)

Vierailija

Ihan samoilla konsteilla kun nuoremmatkin. Nuku tarpeeksi, syö terveellisesti ja vähemmän kun nuorempana, liiku enemmän kun nuorempana, juo paljon vettä. Käy hyvällä kampaajalla säännöllisesti, hoida ihoasi laadukkailla tuotteilla. Opettele meikkaamalla korostamaan hyviä ja kätkemään huonoja puoliasi. Pukeudu laadukkaasti ja nuorekkaasti. Vietä vilkasta sosiaalista elämää. Naura, nauti ja flirttaile. Tee asioita, joista pidät. Näillä eväillä minä 50 vuotias elän ihanaa ja onnellista elämää. Ja se myös näkyy ulos päin hehkuna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten saan itseni hehkumaan, kuten lehtien kansissa esiintyvät julkkikset 40-50 v???Mikä auttaa sisäisen hehekun säilymiseen?Vinkkejä?

Palkkaa ammattikuvaaja, -meikkaaja, -kampaaja, photoshoppaaja, stailaaja. Siten.

Vierailija

Turhaa. Elä terveellisesti, johon tuossa tulikin jo vinkkejä, mutta muista erityisesti nauttia elämästä, äläkä murehdi vanhenemista. Kaikki me kuitenkin vanhetaan ja lopulta kuolema korjaa. Nauti tästä hetkestä, pienistä asioista, niin kliseiseltä kuin kuulostaakin. Olen itse juuri selvinnyt vuoden kestävästä ikäkriisistä, olen 46 v. Vuoden ajan tuntui, että elämässä ei ole enää mitään odotettavaa, minä vaan rupsahdan ja kohta tulee sairauksia ja elämä on eletty jne. Olin masentunut, nukuin huonosti, mikään ei kiinnostanut, itkin paljon. Vaihdevuosiksi ajattelin ja saattahan sitäkin olla, mutta muita oireita mulla ei kuitenkaan ole, kuukautiset on ihan normaalit, ei hikoiluta tms.

Tänä syksynä olen taas löytänyt elämänilon, olen hyväksynyt, että en ole enää nuori ja hehkeä, en saa enää lapsia (en halua vaikka ehkä voisinkin), lapset muuttavat pian omilleen ja kuljen kohti mummoutta. En oikein edes tiedä mikä muutoksen sai aikaan, kaipa olin vain märehtinyt riittävästi. Välillä kyllä ajattelin, että en selviä, enkä haluakaan. Aloitin kuitenkin jo viime talvena saliharrastuksen ja joogan, niistä saan kyllä hyvää oloa. Ja olen taas huomannut, miten kaunis on tähtitaivas, miten upea on täysikuu, miten ihanat lapset mulla on ja mies, joka rakastaa mua. Ja ihan yhtä lailla se mieskin vanhenee, joutui hankkimaan lukulasit ja pää on ihan harmaa.

Tajusin vaan, miten paljosta saan olla kiitollinen, mullahan on kaikkea; rakkautta, perhe, ruokaa, koti, saan asua maassa, jossa on rauha. Päätin lopettaa kaiken valittamisen ja kitinän, kuulun maailman onnekkaimpien ihmisten joukkoon. Joinain aamuna tuntuu vieläkin siltä, että koko elämä on paskaa, mutta se menee ohi, kun teen muutaman joogaliikkeen, juon vettä ja katselen ikkunasta avautuvaa peltomaisemaa, enkä suostu vajoamaan masennukseen.

Turhuutta pistää rahaa kampaajalle, meikkeihin, vaatteisiin...mitä siitä hyötyy? Että näytät muutaman vuoden nuoremalle? Mitä väliä? Minä päätin, että mummoudun rauhassa, jos siltä tuntuu. Mun ei tarvi näyttää päivääkään nuoremmalta kuin mitä oon.

Ja mitä tässä elämältä sitten pitäisi odottaa? Sehän on just hyvä, ettei koko ajan odota jotain, vaan nauttii tästä hetkestä. Tästä harmaasta iltapäivästä ja teekupposesta, ei tarvitse enää ajatella, että sitten kun sitä ja tätä. Voi vaan olla ja nauttia.

Tämmöistä mulla mielessä. Olen tällä hetkellä lähes liian onnellinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaa ammattikuvaaja, -meikkaaja, -kampaaja, photoshoppaaja, stailaaja. Siten.

ennen kaikkea se photosjoppaaja.

Vierailija

Lopeta tuollaisista ulkonäköasioista stressaaminen! Itse olen 41, ja minusta on ihanaa, ettei enää tarvitse välittää moisista hehkumisista. Vanha akka olen, ja se on hyvä niin, eipä tarvi päätä moisilla vaivata. Mitä minä sillä hehkulla tekisinkään? En kerta kaikkiaan mitään. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat