oletko ikinä hukannut lastasi esim. kaupassa?

Vierailija

ja tästä ei sitten mitään syyttelyketjua, kiitos!

itse olen kahdesti, kerran kummankin.

esikoinen oli 3v ja menimme Anttilan alakerrassa sijaitsevaan hampurilaispaikkaan, se oli täynnä väkeä ja jono pitkä. tyttö sanoi menevänsä jo istumaan ja itse jäin jonottamaan ruokaa. noin 10 min myöhemmin pyörin tarjotin kädessä ja tajusin, etten näe lastani missään!  vieras nainen tuli apuun ja kysyi etsinkö keltahattuista tyttöä  " sellainen oli ihan äsken tässä". no, kaksi neljä silmää näkee enemmän kuin yksi ja kohta kadonnut löytyikin.. pöydästä läheltä sisäänkäyntiä, pylvään takaa ! ei ollut ilmeisesti yleisessä hälyssä kuullut minua ja katosi täydellisesti näkymättömiin sen pylvään taakse ! istui täysin tyynenä siinä ja odotti ruokaa.

nuorempi katosi myös 3-vuotiaana, Citymarketissa. olimme kassalla miehen kanssa ja siinä vastapäätä on kukkakauppa, josta ei ole kuin yksi uloskäynti, joka näkyy siihen kassoille. 6v ilmoitti menevänsä katsomaan kukkia ja 3 v paineli perässä. kun ostikset oli saatu pakattua, kukkakaupasta löytyikin vain vanhempi tyttö! painelin takaisin Citymarkettiin ja kävin leluosastolla sekä karkkihyllyllä, mies ja esikoinen tähyilivät käytävällä. olimme varmoja siitä, ettei tyttö ollut lähtenyt ulos. lopulta oli pakko pyytää henkilökuntaa kuuluttamaan. esikoinen itki ja itse olin lähellä täyttä paniikkia. meni noin 20 min ja sitten tuli tieto, että tyttö oli löytynyt muttei suostunut tuleman myyjän mukaan.  mikä tietysti on ihan positiivista, siis se ettei lähde vieraan kanssa..  siellä se reppana seisoi jäykkänä keskellä käytävää ja kun nostin syliin, takertui kaulaani ääntäkään päästämättä.

että huhhuijaa! kyllä ne hetket, kun tajuaa ettei lasta löydä mistään tuntuvat ikuisuudelta ja päässä alkaa pyöriä kaikenlaista. lapset ovat vikkeliä, sen oppii kantapään kautta.

Kommentit (9)

Vierailija

Olin neuvolassa 3v:n, 2v:n ja vauvan kanssa. Olin saanut 2v:n puettua ja aloin pukea vauvaa, 3v puki hitaasti itse. 2v hyöri ja pyöri käytävällä ja hävisi näköpiiristä yhtäkkiä. Käytävä oli sellainen ympyrän muotoinen, josta pääsi pois vain joko huoneisiin, käytävien sisälle jääviin wc- ja varastotiloihin tai sitten palo-ovien läpi portaisiin ja hisseille. Tiesin, ettei 2v saa niitä palo-ovia avattua, olivat painavia ja niistä piti painaa lukkoa ja salpaa samaan aikaan. Päättelin, että kaikki lääkäriaseman ovet olivat suljettuja ja jos eivät, joku karannut 2v kyllä palautettaisiin pian takaisin. 

No, 3v sai puettua ja vauvakin oli valmis. Kuvittelin 2v:n olevan nurkan takana leikkipaikassa. Ei ollut. Kiersin rauhallisesti pienen lääkäriaseman ympyränmuotoisen käytävän. Ei näkynyt. Sitten tajusin, että yksi niistä palo-ovista oli auki - yhtä toimistohuonetta näköjään muutettiin ja muuttomiehet kantoivat pöytiä ja hyllyjä eestaas. 

Hisseistä pääsee suoraan autotielle ja pahin pelkoni oli tietenkin se, että 2v on mennyt hissiin ja juossut ulos. Köytin vauvan ja 3v:n kaksostenrattaisiin, jätin hissiaulaan hetkeksi, juoksin yhtä kerrosta ylemmäs ja yhtä alemmas, ei näkynyt missään. Hissistä tuli muuttomiehiä ja itkien kysyin, olivatko nähneet 2-vuotiasta missään. Eivät olleet. 

Menin hissillä alas kaksostenrattaiden kanssa, juoksin ulos ja huhuilin 2-vuotiasta. Ei missään. Tulin takaisin hissiin ja ovien avauduttua 2v seisoi siellä hississä yksin. 

2v oli mennyt vauvaa pukiessani sohvan taakse. Sen sohvan, jolla istuin. Oli siellä lymyillyt ja ollut piilossa. Ja kun olin lähtenyt hissiaulaan kierrettyäni koko lääkäriaseman, oli ängennyt pois sohvan takaa ja sanoi, ettei ehtinyt samaan hissiin minun ja isoveljen ja vauvan kanssa. Tuli sitten seuraavalla hissillä.

Huh.

Vierailija

Joo, laskin sen hetkeksi hyllynkulmalle ja kun olisin taas ottanut sen mukaan niin eikös joku ollut sen siitä vienyt.

Tiedä sitten mitä hittoa joku tuollaisella käytetyllä tasoituslastalla tekee, arvoahan tuommoisella ei taida olla kuin muutama euro uutena.

Vierailija

Joo on joskus mennyt hukkaan, varsinkin selllainen vähän elämäniloisempi poika, kai niittä tyttöjäkin oli hetken hukassa. Löytyivät uesimmin kauppakaskuksen parhaalta leikipaikalta.

Nyt sitten jos joistain tuntuu, että haluaa kaataa lokaa niskaan, niin olkaapa hyvä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo, laskin sen hetkeksi hyllynkulmalle ja kun olisin taas ottanut sen mukaan niin eikös joku ollut sen siitä vienyt.

Tiedä sitten mitä hittoa joku tuollaisella käytetyllä tasoituslastalla tekee, arvoahan tuommoisella ei taida olla kuin muutama euro uutena.

Kiitos tämä oli hyvä, vaikka ei ehkä vastannutkaan siihen kysymykseen, jota aloittaja tarkoitti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tämä oli hyvä, vaikka ei ehkä vastannutkaan siihen kysymykseen, jota aloittaja tarkoitti.

ei hätää, en ole turhan tosikko ja tirskuin täällä itsekin :D

Ap

Vierailija

16 vuotiaana kun erottiin isänsä kanssa osasi mennä hukkaan molemmilta vanhemmilta. Äitinä luulin ja oletin tytön olevan isällään ja isänsä luuli olevan mun luona.

Kaverin vanhemmat sitten alkoi soitella kun tytöt olivat yhdessä joutuneet hukkaan... huh.

Vierailija

Oltiin kirjastossa, joka kerrosta alempana. Poika alle 2v. Oltiin rauhassa ja tajusin, etten en ole nähnyt hetkeen.. Sitten tuli kiire. Tyttö jäi itkeen kirjastoon, kun juoksin kaikki läpi ja portaat ylös. Ajattelin, ettei ole voinut päästä ulos, kun painava ovi. Koululaisia oli kuitenkin kulkenut samaan aikaan ovesta ja poika seiso autotiellä! Auto oli pysähtynyt siihen, kyllä pysähty munkin sydän. Onneksi kaikki hyvin. Osaa olla vikkelä isompanakin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat