Mistäköhän löytäs miehen joka teettäis sterilisaation?
Kun mä en aio syödä mitään hormonaalista ehkäsyä, ja pelkän kumin kans epäluotettavaa? Vai pitääkö mun vaan olla yksin lopun ikäni?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Kehotan kaikkia naisia seksilakkoon jollei lääkärit ala suosittelemaan tätä miehille kuten naisille hormonaalista ehkäsyä! Ja miehet ala noudattamaan neuvoja. Näin mä teen! -ap
Kukaan tuskin menettää sun toosassasi mitään.
Hyvää loppuelämää ja alapäälle nopeata seitinkasvatus-menestystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehotan kaikkia naisia seksilakkoon jollei lääkärit ala suosittelemaan tätä miehille kuten naisille hormonaalista ehkäsyä! Ja miehet ala noudattamaan neuvoja. Näin mä teen! -ap
Epätoivottu raskaus muodostaa naiselle terveysriskin (sekä fyysisen että henkisen), ja tämän riskin välttämisen vuoksi naisen ehkäisyltä hyväksytään jonkin verran haittoja. Kyse on aina potilaan terveydestä: onko lääkkeellä/hoidolla potilaan terveyden kannalta enemmän hyötyä kuin haittaa. Miehelle raskautuminen ei muodosta terveysriskiä, joten jos lääkäri suosittelisi miehelle vasektomiaa kuten naiselle ehkäisypillereitä, hän toimisi lääkärin etiikan vastaisesti. Tästä samasta syystä miesten hormonaalinen ehkäisy ei ole päässyt markkinoille, sillä sen olisi oltava lähes haitatonta.
Jos sä olet nainen niin sä olet helvetin tyhmä patriarkaalisen yhteiskunnan alistama lehmä. Ja jos sä oot mies niin ime mun kyrpää saatana. -ap
Harmi, ettet osannut ottaa kantaa esittämääni asiaan, ainoastaan henkilöominaisuuksiini. Et ilmeisesti ollut tietoinen lääketieteen haitta/hyöty-analyysistä etkä lääketieteen kehityksen periaatteista. No, oppia ikä kaikki. :D
Aiheen viereen menee, mutta voisiko joku mies/miesten ajattelua tunteva hiukan avata tätä "miehuuden menettämistä"? Jos tietää varmasti, ettei halua lapsia, niin mitä väliä hedelmällisyydellä on? Miten "miehuus" voi olla siitoskyvystä kiinni? Ja jos se on, niin minkä arvoista tällainen miehuus on loppupeleissä?
Olen itse vap.eht. lapseton nainen, ja jos jostain syystä minulta pitäisi leikata kohtu ja munasarjat pois, tai jos ne eivät muuten pelittäisi, niin en minä osaa kuvitella ajattelevani sellaisessa tilanteessa, että olisin yhtään vähemmän tai vähempiarvoinen nainen kuin mitä nyt olen.
Pienissäkin leikkauksissa on aina komplikaatioiden riski, joten siitä kumpuvan epävarmuuden ja huolen kyllä kykenen ymmärtämään.