Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni ei ole käynyt Helsingissä?

Vierailija
27.10.2015 |

Kuinka paljon Suomessa mahtaa olla vakituisesti asuvia aikuisia, jotka eivät koskaan ole edes käyneet pääkaupungissa? Tunnetko ketään, minä en? Käymiseksi riittää, jos on Tallinnan-matkalla ajanut Helsingin läpi satamaan.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahvenanmaalla voi olla moniakin. Heitähän manner-Suomi pelottaa kovasti.

Vierailija
2/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään. Olen Oulusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän pari... ovat nimenomaan Oulusta :)

Ei ne kyllä muutenkaan ole missään käyneet.

Vierailija
4/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika varma olen että meillä täällä pohjoisessa on hyvin paljon. Esimerkiksi miesystävä ja vanhempansa tuskin ovat käyneet.

Itse olen käynyt kerran, sellainen tunnin visiitti. Enkä ole käynyt Tallinnassakaan, ja siellä käymättömiä tiedän paljon.

Vierailija
5/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan käynyt. Ei ole ollut tarvetta käydä.

Vierailija
6/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukaa tuleville Vantaa käy Helsingistä. Kun luokkaretkiporukka lähtee Heurekaan, niin Helsinkiinhän he sanovat tulevansa.

Vierailija
7/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ette ole käyneet? Eikö teitä kiinnosta maamme pääkaupunki ja sen nähtävyydet?

Vierailija
8/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se kuulu vähän yleissivistykseen käydä pääkaupungissa? Itse kävin ensi kertaa lapsena vanhempien kanssa. Mieleen jäi Korkeasaari, Suomen linna, Luonnontieteellinen museo ja tietty Linnanmäki. Olen Kuopiosta ja sittemmin useinkin käynyt, hieno kaupunki, varsinkin kulttuurin näkökulmasta. Ja en tunne ketään, joka ei ole käynyt. Ikää on 37v. Ja jopa isoisovanhempani ovat käyneet.

Vierailija
9/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te ette ole käyneet? Eikö teitä kiinnosta maamme pääkaupunki ja sen nähtävyydet?

Minulla ei ainakaan ole ollut niin paljon rahaa ettei sille olisi muutakin käyttöä kuin hupimatkailu.

Vierailija
10/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se kuulu vähän yleissivistykseen käydä pääkaupungissa? Itse kävin ensi kertaa lapsena vanhempien kanssa. Mieleen jäi Korkeasaari, Suomen linna, Luonnontieteellinen museo ja tietty Linnanmäki. Olen Kuopiosta ja sittemmin useinkin käynyt, hieno kaupunki, varsinkin kulttuurin näkökulmasta. Ja en tunne ketään, joka ei ole käynyt. Ikää on 37v. Ja jopa isoisovanhempani ovat käyneet.

Ei se mitään yleissivistystä ole. Mietippä vaikka Venäjän tai Kiinan kokoista maata.

Vierailija
11/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tulee mentyä tai tultua joko lentokentälle tai satamaan Helsingissä. Joo lentokenttä on Vantaalla :D
Harvemmin tulee kierreltyä Helsinkiä tai yövyttyä siellä.

Vierailija
12/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se mitään yleissivistystä ole. Mietippä vaikka Venäjän tai Kiinan kokoista maata.

Tai USA:ta. Raamattuvyöhykkeen punaniskoja ei mikään saisi Washington DC:ssä käymään.

Vierailija
13/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL! Mä asun Helsingissä. Nauran niille jotka eivät kertaakaan ole käyneet.

Vierailija
14/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden. Hän asuu Turun saaristossa, asunut sielä ihan koko elämänsä. Ikää on noin 45vuotta. Pisin matka missä on käynyt on Ahvenanmaa, ja sekin omalla veneellä. Ei ole ikinä ollut laivalla, istunut junassa, bussissa, käynyt elokuvissa, käynyt hesassa, lentokoneessa... 

Rahaa on. Ja mahdollisuuksia vaikka lähteä minne ja heti mutta arka kun mikä. Ja ujo. Viihtyy enemmän merellä kun ihmisten kanssa. Siitä sai vaimokin tarpeeksi ja pakkaa tavarat ja lähti kun ukko ei käynyt kotona välillä moneen viikkoon.. :D

Vierailija
15/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sellaisia nähtävyyksiä Helsingissä on, että niiden takia kannattaisi lähteä esim. ajamaan 700 km?

Vierailija
16/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LOL! Mä asun Helsingissä. Nauran niille jotka eivät kertaakaan ole käyneet.

Mikä heissä niin naurattaa?

Vierailija
17/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Suomi on pieni maa. Turha verrata Usaan tai Kiinaan. Minusta on yleissivistykseen kuuluvaa,  mutta kai se oman kylän karaokebaarikin on jonkin sortin sivistystä.  Verorahoja sekin tuo valtiolle...

Vierailija
18/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sellaisia nähtävyyksiä Helsingissä on, että niiden takia kannattaisi lähteä esim. ajamaan 700 km?

Helsingin tuomiokirkko! 

Vierailija
19/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?! Ai sellaisiakin ihmisiä vielä on... o.O

Vierailija
20/33 |
27.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kävellä Kolmatta linjaa takaisin ja antaa Oivan portsarille lantin. Käydä tapaamassa Reiskaa Rööperin ja Munkkiniemen kreiviä. Aistia Itiksen, jossa kuulee joka päivä suomea. Kokea Kurvin ja Piritorin eli koko suomalaisen yhteiskunnan nurjan puolen yhdessä  paketissa.