Kansalaisaloite kellojen siirrosta Keski-Eurooppalaiseen aikavyöhykkeeseen

Vierailija

Allekirjoittakaa muutkin, jotka tykkäätte päivänvalosta! :)

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Missä kohtaa tuossa pääsisi tällainen keskivertoihminen päivänvalosta nauttimaan? Työt alkaa puoli kahdeksan, ajamaan ennen seiskaa. Pimeää on syksyllä ja talvella, parhaimmillaankin hämärää. Iltapäivällä neljän jälkeen kotona, lähempänä viittä jos käy kaupan kautta. Pimeää on taas, ollut jo monta tuntia. 

Sisä- ja päivätyössä olevana en todellakaan kannata sitä, että valoisan ajan nökötän toimistossa. Olen vielä iltavirkku, niin ei parantaisi työtehoa, että pakolla heräisin vaikka aamusta ulkoilemaan niinä aikoina kun aamuisin riittää vähän valoa. Sen sijaan jos pysyttäisiin kesäajassa ympärivuotisesti, olisi iltapäivällä töistä päästyä hetken aikaa valoisaa ja ehtisi ulkoilla rauhassa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa tuossa pääsisi tällainen keskivertoihminen päivänvalosta nauttimaan? Työt alkaa puoli kahdeksan, ajamaan ennen seiskaa. Pimeää on syksyllä ja talvella, parhaimmillaankin hämärää. Iltapäivällä neljän jälkeen kotona, lähempänä viittä jos käy kaupan kautta. Pimeää on taas, ollut jo monta tuntia. 

Sisä- ja päivätyössä olevana en todellakaan kannata sitä, että valoisan ajan nökötän toimistossa. Olen vielä iltavirkku, niin ei parantaisi työtehoa, että pakolla heräisin vaikka aamusta ulkoilemaan niinä aikoina kun aamuisin riittää vähän valoa. Sen sijaan jos pysyttäisiin kesäajassa ympärivuotisesti, olisi iltapäivällä töistä päästyä hetken aikaa valoisaa ja ehtisi ulkoilla rauhassa. 

Siunattu liukuva työaika ja etäpäivät.

Vierailija

Se nyt on sama ollaanko tässä talviajassa, kesäajassa vai melkein missä ajassa tahansa, kunhan ollaan siinä samassa ajassa koko ajan, ilman näitä puolivuosittain tapahtuvia vekslailuja. Mulla vaikuttaa pitkään aina totuttautua uuteen rytmiin.

Vierailija

Suomessa on 3 kk vuodessa älyttömän  pimeää ja 3 kk vuodessa älyttömän valoisaa, vaikka kellot kääntäisi mihin asentoon tahansa. Itse en kyllä välittäisi koskaan kokea auringonlaskua klo 14.12.

Vierailija

En periaatteessa kannata yhtään kansalaisaloitetta, jossa otsikossa on jo noin paha kielioppivirhe. Oikea termi on Keski-Euroopan aika (CET) eli UTC+. Missään tapauksessa se ei ole Keski-Eurooppalainen >keskieurooppalainen.

Vierailija

Ei perkele noin, vaan ihan toiseen suuntaan sitä kelloa pitäisi siirtää! Eli niin että talviaikaan olisi pidempään illalla valoisaa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En periaatteessa kannata yhtään kansalaisaloitetta, jossa otsikossa on jo noin paha kielioppivirhe. Oikea termi on Keski-Euroopan aika (CET) eli UTC+. Missään tapauksessa se ei ole Keski-Eurooppalainen >keskieurooppalainen.

Siis UTC+1, tarkoittanet?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei perkele noin, vaan ihan toiseen suuntaan sitä kelloa pitäisi siirtää! Eli niin että talviaikaan olisi pidempään illalla valoisaa!

Ja aurinko nousisi Helsingissä jouluna klo 10.25, Oulussa klo 11.30.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis UTC+1, tarkoittanet?

Toki, tippui pois :-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja aurinko nousisi Helsingissä jouluna klo 10.25, Oulussa klo 11.30.

Heräilen vasta noihin aikoihin, eli sopii minulle.

Terveisin,

Pitkäaikaistyötön

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä myös olen iltavirkku yökukkuja ja näkisin tuon kellojen siirron auttavan siihen, että pystyisin nukahtamaan ns. normaaliaikaan ja aamuisin töihin herääminen helpottuisi ja sitä kautta jaksaminen paranisi. 

Pimeää täällä nyt on jokatapauksessa ison osan vuodesta, sama kai se mihin aikaan se on, kunhan aamut ei olisi enää niin tuskaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat