Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rippijuhlat ravintolatiloissa?

Vierailija

Onko kukaan pitänyt rippijuhlia ravintolassa? Ei meillä ole tiloja 30-40 hengelle.

Kommentit (14)

Vierailija

[quote=Vierailija]

Kyllä. Miten ravintola liittyy aiheeseen? Jos mietit alkoa, niin ei pakko. Hassu kysymys. Niin suomalainen.

[/quote

Sun vastaus on hassu.

Vierailija

No meillä käytiin konfirmaation jälkeen syömässä ravintolassa, tosin kyseessä ei ollut hirvittävän suuri vierasporukka, ehkä joku 10-12 henkeä. Varmasti jonkun kabinetin saa vuokrattua pidemmäksikin aikaa, jos kotiin ei mahdu. Harvoin kai rippijuhlat kovin myöhään iltaan kestävät ja osa vieraista sitten poistuukin jossain vaiheessa.

Miksi ei siis voisi pitää raflassa? Ehkä vähän ei-tavallinen ratkaisu, mutta minusta kuitenkin jees :)

Vierailija

Olen ollut sekä rippijuhlissa että ylppäreissä ravintolassa ja ei se mitenkään ihmeellistä ollut, ihan sama kuin kotona olisi pidetty. Samat kaavat, ruokaa, puheet ja lahjonnat.

Ennemmin ravintolassa tilavasti kuin väkisin kotona ahtaasti.

Vierailija

Voisittekohan harkita ennemmin jotain seurakunnan tilaa? Sellaisissa olen ollut rippijuhlissakin. Luultavasti ei maksa mitään tai ei ainakaan paljoa, ja jos ajoissa kyselet, tilakin varmasti järjestyy.

Sinänsä mainitsemasi henkilömäärä ei ole mitenkään kauhean iso. Jos kaksiossa asutte, ymmärrän, ei varmaan mahdu, mutta jo kolmiossa tuon määrän pystyy kestittämään. Kaikkien vieraiden ei tarvitse tulla samaan aikaan. Yleensähän vain kummit pääsevät kirkkoon, joten heidän kanssaan kirkosta suoraan kotiin ja muut voisi kutsua myöhempään kattaukseen tai oman aikataulun mukaan tietyn kellonajan jälkeen.

Vierailija

Vaikka ravintolassa tilaa olisikin neliöissä mitaten enemmän, on se kuitenkin ympäristönä kotia jäykempi eikä yleensä mahdollista samanlaista rentoa seurustelua kuin koti. 

käyttäjä-11285
Seuraa 
Liittynyt4.9.2015

Järjestin (tai vanhempani järjestivät) omat rippijuhlani ravintolassa joskus silloin 15 vuotta sitten. Kyseessä ei ollut strippiluola (viesti 2) eikä mikään keskarikuppila, vaan ihan tavallinen ruokaravintolan "kabinetti". Ei joudu siivoamaan, ei kokkaamaan, erikoisruokavaliot hoitaa ammattilainen - mikäs sen parempaa.

Vierailija

Vierailija]</p> <p>[quote=Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Miten ravintola liittyy aiheeseen? Jos mietit alkoa, niin ei pakko. Hassu kysymys. Niin suomalainen.

[/quote

Sun vastaus on hassu.

Miksi? Miksi ei voisi järjestää ravintolassa, tätä pidän hassuna.  Perustele.

Vierailija

Eiköhän ap vain halunnut kuulla kokemuksia niin järjestäjänä kuin vieraana. Miksi pitää joka asiasta vittuilla?

.

Vierailija

Minä olen ollut vieraana rippijuhlissa, jotka pidettiin ravintolan erillisessä juhlarakennuksessa. Oikein tunnelmalliset ja kivat juhlat oli, hyvää ruokaa, ei alkoholitarjoilua. Eräs esiintyjä kävi säestäjän kanssa laulamassa muutaman kauniin laulun.  Kannatan tällaisia juhlia, jos kotona ei voi tai ei jaksa järjestää.

Vierailija

kotonahan ne perinteisesti järjestetään mutta kun olen muutamat rippijuhlat (ja yo-juhlat, ristiäiset jne) tässä - omista rippijuhlista lähtien - vierestä seurannut ja katsonut sitä kaahotusta ja remontointia pihan lipputangosta eteisen seiniin ja olohuoneen katonmaalaukseen asti ja leipomisurakoita monen kuukauden ajan niin raflajuhlat ei ole ollenkaan huono idea :)

järjestän työssäni jos jonkinlaisia illan- ja päivänviettoja niin vaihtoehtoja kyllä löytyy. tilat voi koristella mieleisikseen, tilata tarjoilun tai tuoda itse mutta sitä olohuoneen remonttia ei tarvi stressata. ajoissa kun on niin saa vaikka sen seurakunnankin tilan käyttöönsä joka on varmasti joka tädin hyväksymäkin paikka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap vain halunnut kuulla kokemuksia niin järjestäjänä kuin vieraana. Miksi pitää joka asiasta vittuilla?

.

Kuka täällä vittuilee? Minustakin ihan hyvin voi pitää raflassa. Vai onko se joku ryyppymesta, synninpesä. Eniten taitavat vittuilla himouskikset.

Meillä molempien lasten rippijulat ravintolassa, samoin ristiäiset. Helppoa, hyvät tarjoilut. Jokin toki omalla tyylillään.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat