Miksi kasvissyöjät tyrkyttää tofua? Se on myös epäterveellistä!

Vierailija

Ei tofua pidä syödä.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Terveellisyydestä en tiedä mutta onpahan vaan ihan älyttömän pahan makuista. Joku väittää ettei tofu maistu jos vaikka korvaa jauhelihan bolognesekastikkeessa tofulla. Kyllä maistuu. :x

Vierailija

En kyllä usko, että kukaan korvaa jauhelihakastikkeen jauhelihaa tofulla, heh. :D Eiköhän siinä soijarouheesta ole ollut puhe. 

Kaikenlaista hysteriaa soijansyönnin ympärillä liikkuu. Hassua, että tieteellisesti todistamatta jääneistä väitteistä ollaan niin huolissaan, mutta selvät viitteet liiallisen lihansyönnin vaarallisuudesta sivuutetaan. Viimeksi WHO äskettäin nosti punaisen lihan syöpävaarallisten aineiden listalle. 

Vierailija

Ei kaikki sitä tyrkytä tai syö. Olen ollut kasvissyöjä (lakto-ovo) 16 vuotta, enkä syö lainkaan soijaa missään muodossa, enkä myöskään erilaisia teollisuusvalmisteisia "lihankorvikkeita". 

En kyllä usko että soija ainakaan tofun muodossa on epäterveellistä. Ne pitkälle käsitellyt rouheet voi ollakin. Minä en vaan tykkää tofusta, ja ei sitä ole vegenkään mikään pakko syödä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Terveellisyydestä en tiedä mutta onpahan vaan ihan älyttömän pahan makuista. Joku väittää ettei tofu maistu jos vaikka korvaa jauhelihan bolognesekastikkeessa tofulla. Kyllä maistuu. :x

Erikoista korvata jauheliha tofulla. Mä en kyllä ylipäätään ymmärrä, miksi pitää korvata ruuanlaitossa joku toinen jollain toisella. Monen mielestä taas tofu on erittäin herkullista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko, että kukaan korvaa jauhelihakastikkeen jauhelihaa tofulla, heh. :D Eiköhän siinä soijarouheesta ole ollut puhe. 

Kaikenlaista hysteriaa soijansyönnin ympärillä liikkuu. Hassua, että tieteellisesti todistamatta jääneistä väitteistä ollaan niin huolissaan, mutta selvät viitteet liiallisen lihansyönnin vaarallisuudesta sivuutetaan. Viimeksi WHO äskettäin nosti punaisen lihan syöpävaarallisten aineiden listalle. 

Ja sinä otat tiedon vastaan noin vain? Eiköhän kyse ole kuitenkin prosessoiduista lihavalmisteista. Toisaalta liha ei ole punaista luonnostaan.

Vierailija

Tofu on soijamaidosta tehtyä jalostetta, joka rinnastuu lähinnä juustoihin. Se on arvokas proteiinin lähde, mutta muuta ravintoarvoa sillä ei juuri ole. Tofu ei maistu miltään, joten sen maukkaus syntyy maustamisesta. Tässä mielessä se muistuttaa broilerin rintapaloja.

Tofun ainoa tunnettu terveyshaitta on se, että sen olemassaolo ja mainitseminen voi aiheuttaa pihvi-ihmisissä voimakkaitakin aggressiivisia reaktioita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista korvata jauheliha tofulla. Mä en kyllä ylipäätään ymmärrä, miksi pitää korvata ruuanlaitossa joku toinen jollain toisella. Monen mielestä taas tofu on erittäin herkullista.

Tofu = soijaa (soijajuustoa). Ja kyllä, olen törmännyt tofu"bolognese"kastikkeeseen työpaikan lounasravintolassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tofu = soijaa (soijajuustoa). Ja kyllä, olen törmännyt tofu"bolognese"kastikkeeseen työpaikan lounasravintolassa.

Kummallista silti. Jos nyt haluaa nimittää jotain kasvispastakastiketta bologneseksi, laittaisi nyt sitten soijarouhetta siihen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei maistu jos sen osaa tehdä :D En oo kuullu että esim jauhelihaa korvattais tofulla, mutta soijarouheen ja jauhelihan eroa ei kaikki edes tajua ellei etukäteen kerkeä yökötellä lihattomuutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkaruokalat ja kasvisruoka, siinäpä painajaista... Meilläkin on tuota. Samoin salaattipöydässä on usein kypsentämätöntä, marinoimatonta, täysin mautonta tofua paloina. Yleisin kasvisruoka on myös pakastekasvikset, joiden päälle on lorautettu kermaa ja gratinoitu juustolla. Kaverina riisiä. Hyh.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei maistu jos sen osaa tehdä :D En oo kuullu että esim jauhelihaa korvattais tofulla, mutta soijarouheen ja jauhelihan eroa ei kaikki edes tajua ellei etukäteen kerkeä yökötellä lihattomuutta.

Mä itse syön kasvisruokaa hyvin paljon enemmän kuin lihaa. Liharuokia tulee syötyä lähinnä jossain kylässä jos ei ole muuta tarjolla. En siis ole henkeen ja vereen kasvisruokavaliota noudattava. Mulle ei ole koskaan tofu, eikä soija missään muodossa uponnut, maustoi ne sitten miten hyvänsä. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat