Lukion keskeyttäminen

Ahdistaa

Oon tällä hetkellä lukion toisella, ja opiskelumotivaatio on olematon. Toista kurssia on ehditty mennä suunnilleen kolme viikkoa ja poissaoloja on jo kahdeksan. Sama meno oli ekana vuonna, ja kursseja en saanut paljoa vittuakaan kasaan, varsinkin kaikki matikan kurssit meni uusintaan. Ilmeisesti lukio ei sitten ollutkaan tarkoitettu mulle. Onko lukion keskeyttäminen maailmanloppu ja miten helposti siitä pääsee sitten jatkamaan amiksessa? Ja onko amis kuinka paljon erilainen (paskempi) paikka verrattuna lukioon? Viihdyn lukiossani tosi hyvin, mutta pelkään etten ehdi saamaan kaikkia kursseja läpi neljässäkään vuodessa. 

Kommentit (15)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oon tällä hetkellä lukion toisella, ja opiskelumotivaatio on olematon. Toista kurssia on ehditty mennä suunnilleen kolme viikkoa ja poissaoloja on jo kahdeksan. Sama meno oli ekana vuonna, ja kursseja en saanut paljoa vittuakaan kasaan, varsinkin kaikki matikan kurssit meni uusintaan. Ilmeisesti lukio ei sitten ollutkaan tarkoitettu mulle. Onko lukion keskeyttäminen maailmanloppu ja miten helposti siitä pääsee sitten jatkamaan amiksessa? Ja onko amis kuinka paljon erilainen (paskempi) paikka verrattuna lukioon? Viihdyn lukiossani tosi hyvin, mutta pelkään etten ehdi saamaan kaikkia kursseja läpi neljässäkään vuodessa. 

Jos oletat amiksen olevan paskempi paikka kuin lukio, niin miten kuvittelet pärjääväsi siellä?

Itse lopetin aikoinaan lukion loppu talvesesta ensimmäisenä vuonna ja hain ammattikouluun. Kielistä oli tulossa hyätyt, joten oli turha jatkaa. Ammattikoulussa pärjäsin hyvin ja sen jälkeen menin tekuun ja olen nyt ollu kohta 20 vuotta insinöörinä. Tekussa ammattikoulun käyneet pärjäsivät oikeastaan paremmin kuin lukion käyneet.

Vierailija

Mene mieluummin amitsuun ja sellaiselle linjalle josta on 100% työllistyminen. Lukio on ajanhukkaa. Mitään eväitä todelliseen elämään sieltä ei saa. Akateemikkoja on jo aivan tarpeeksi kortistossa kaljaa juomassa, kun "paskaduunit" eivät kelpaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mene mieluummin amitsuun ja sellaiselle linjalle josta on 100% työllistyminen. Lukio on ajanhukkaa. Mitään eväitä todelliseen elämään sieltä ei saa. Akateemikkoja on jo aivan tarpeeksi kortistossa kaljaa juomassa, kun "paskaduunit" eivät kelpaa.

Lukio ei ole ajanhukkaa, vaan se on yleissivistävä koulu ja takaa pääsyn seuraavalle asteelle. Akateemikot taitavat olla eläkeiässä, ei kortistossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa, ettei yhdenkään akateemikon tarvitse kortistossa olla.

Ja noin muuten, kerrotko, että miltä linjalta amiskasta on 100 % työllistyminen? Lisäksi miten ajattelin, että ap jaksaa opiskella muuallakaan kuin lukiossa jossei sillä motivaatio riitä opiskeluun?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, ootko mahtanut itse käydä lukiota? Mä sen kävin ja en voi olla tyytyväisempi valintaan.
Tällä hetkellä vietän välivuotta ja teen ns. paskaduunia ;)

Ja ap, suosittelisin sua puhumaan opolle. Voitte suunnitella, missä ajassa saisit kurssit suoritettua. Tai jos lukio tuntuu mahdottomalt, niin mene amiksee. Asennekki muuten ratkasee. Jos mietit, et koulu on paskaa, siltä se varmast tuntuukin.

Vierailija

[quote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, ootko mahtanut itse käydä lukiota? Mä sen kävin ja en voi olla tyytyväisempi valintaan.
Tällä hetkellä vietän välivuotta ja teen ns. paskaduunia ;)

Ja ap, suosittelisin sua puhumaan opolle. Voitte suunnitella, missä ajassa saisit kurssit suoritettua. Tai jos lukio tuntuu mahdottomalt, niin mene amiksee. Asennekki muuten ratkasee. Jos mietit, et koulu on paskaa, siltä se varmast tuntuukin.

[Ap]

En kelaa et koulu olis paskaa, viihdyn hyvin ja siks se ajatus harmittaa et pitäis lähtee koska se koulu on ihana ja siel on paljon mukavia ihmisiä. Se vaan et sängystä on aivan järkyttävän vaikee nousta aamusin tietäen et pitää mennä tunnille istuu ja siks lintaan yleensä just aamutunnit. 

Vierailija

Ap, mieti seuraavia kysymyksiä: 

Mitä haluaisit lukion sijaan tehdä? 

Mitä haluaisit amiksessa opiskella?

Oletko ollut (kesä)töissä? Oletko nyt hakenut töitä?

Mitä teet, jos nyt vain keskeytät lukion? Mitä teet ensi kesänä / syksynä, jos nyt keskeytät lukion? 

Mitä hyvää lukion keskeyttämisestä sinulle seuraa? 

Vierailija

Kuulostat vielä hyvin kypsymättömältä. Tuo aamutunneilta lintsaaminen kuulostaa yläkouluikäisen käytökseltä. En usko, että saat suoritettua sen enempää lukiota kuin ammattikouluakaan, ennen kuin muutat omaa käyttäytymistäsi.

t. opettaja

Vierailija

Kaikille ei lukio tietysti sovi, mutta tosiasia on että jos lukio jää käymättä opiskelupaikkojen suhteen rajoitteita on paljon enemmän tai ainakin sisään pääsee vaikeammin. Jos sinulla on tiedossa ala jota ehdottomasti haluat opiskella ja tiedät että siihen ei lukiota tarvita niin silloin ongelmaa ei ole, mutta muuten voit olla vaikeuksissa.

Kyllä sen lukion läpi pääsee kun vaan alkaa töitä tekemään.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat