Neuvokaa kuinka selviän tästä avioliitosta

Vierailija

Kirjoitin eilen tänne että epäilen miestäni jostain mitä salaa. Eilen sain taas vahvihtusta että jokin mättää ja pahasti. Mitä voin tehdä? Otanko avioeron ilman että koskaan saan tietää totuutta vai odotanko mahd vuosia että jää kiinni. Jos jää!! Miten näin voi käydä minulle ja miten me lasten kanssa selvitään. Mieheni selvästikään ei enää rakasta minua. 

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin eilen tänne että epäilen miestäni jostain mitä salaa. Eilen sain taas vahvihtusta että jokin mättää ja pahasti. Mitä voin tehdä? Otanko avioeron ilman että koskaan saan tietää totuutta vai odotanko mahd vuosia että jää kiinni. Jos jää!! Miten näin voi käydä minulle ja miten me lasten kanssa selvitään. Mieheni selvästikään ei enää rakasta minua. 

lisään vielä että miehelläni on narsistisia piirteitä paljon joka tekee tästä tilanteesta vaikean. Olen ihan rikki tässä liitossa:( AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan jäisi suhteeseen vain siitä syystä että saisi mahdollisesti tietää totuuden?

jos ei saa tietää totuutta voiko elää loppuelämän tietäen että jotain jäi pimentoon loppuelämäksi. Kun on lapset ja pitkä liitto takana. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla ei ole hyvä olla miehesi kanssa, ja häntä ei kiinnosta osallistua tilanteen parantamiseen, niin lienee aivan sama saatko "tietää totuuden". Ainakaan suhdetta ei kannata sen vuoksi jatkaa. Jos miehesi on kiero ja salailee asioita, niin todennäköisemmin saat sen totuuden tietoosi helpoiten eroamalla. Näin häneltä poistuu motiivi salata asioita.

Jos haluat vielä uskoa siihen, että miehesi on rehellinen ja hyvä mies, ota tilanne hänen kanssaan puheeksi ja ehdota esimerkiksi pariterapiaa. Jos mies ei välitä tunteistasi eikä halua osallistua suhteen korjaamiseen, joudut joko hyväksymään että tilanne on se mikä se on ja huonommaksi vain muuttuu (en suosittele!) tai ottamaan eron.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan jäisi suhteeseen vain siitä syystä että saisi mahdollisesti tietää totuuden?

jos ei saa tietää totuutta voiko elää loppuelämän tietäen että jotain jäi pimentoon loppuelämäksi. Kun on lapset ja pitkä liitto takana. AP

Miksi ei voisi? Elämässä on paljon asioita joista ei voi tietää absolutista totuutta.

Jos tiedän että en voi luottaa toiseen se riittää minusta esim. eroon vaikka se luottamuksen puute perustuisi epäilykseen. Ajattelen myös että jos epäilykselle ei ole perustetta vastapuoli ei ole ansainnut epäilyksiäni tai sitä että en pysty häneen luottamaan. Jos taas epäilykselle on perusteita, tilanne olisi päinvastainen eli vastapuoli ei ansaitse luottamustani.

Vierailija

Todella huonompaan suuntaan menee. Eikä tämä lopu koskaan. Elämäni ja lasteni elämä pilalla jo nyt. Voimat henkiset siis todella vähissä. Kuten sanoin olen tottunut suhteeseen jossa miehellä narsistisia piirteitä-päällepäin ei uskoisi hänestä. Mutta kuinka selviän, lasteni kanssa yksin tämän henkisen riepottelun jälkeen. AP

Vierailija

Lähde siitä, että tiedät elämässäsi vain murto-osan asioista ja sekin tieto on usein subjektiivista. Josko se helpottaisi päätöksentekoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta kuinka selviän, lasteni kanssa yksin tämän henkisen riepottelun jälkeen. AP

Todennäköisesti paljon paremmin kuin kyseisessä suhteessa, mutta jos olet toista mieltä jatka ihmeessä liittoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Mutta kuinka selviän, lasteni kanssa yksin tämän henkisen riepottelun jälkeen. AP

Todennäköisesti paljon paremmin kuin kyseisessä suhteessa, mutta jos olet toista mieltä jatka ihmeessä liittoa.

tämä vaan on niin raskas päätös. Joka minun äitinä yksin tehtävä. Mieheni voisi jatkaa tätä loputtomiin. Sen tiedän näiden vuodien jälkeenAP

Vierailija

Kasvatat itsellesi selkärangan?

Uhriutumalla et ainakaan selviä. Sitä henkistä riepottelua (jos sellaista on edes olemassa) jatkuu niin kauan kun annat sille sijaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Mutta kuinka selviän, lasteni kanssa yksin tämän henkisen riepottelun jälkeen. AP

tämä vaan on niin raskas päätös. Joka minun äitinä yksin tehtävä. Mieheni voisi jatkaa tätä loputtomiin. Sen tiedän näiden vuodien jälkeenAP

Päätökset ja vastuu niiden ottamisesta on toisinaan raskasta, mutta aika monet tietää se että elämästä ei läheskään aina selviä helpolla/helposti.

Vierailija

Olen aina sanonut että minä en eroa, mutta enhän voi tietää jos joku minusta haluaa erota. Olen jäänyt tähän liittoon toivossa että asiat paranee. Nyt vasta vuosien jälkeen tiedän ettei ne parane. Ihminen jonka kanssa elän ei välitä yhtään miten me perheenä voidaan. Jos näkisitte minut ette voisi uskoa että elän tätä elämääni mitä nyt elän:( päällepäin näytän kauniilta ja hyvin voivalta. Itku tulee;( sisältä olen palasina ja rikki. Todellakin minua on henkisesti kiusattu vuosia. Mieheni!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen aina sanonut että minä en eroa, mutta enhän voi tietää jos joku minusta haluaa erota. Olen jäänyt tähän liittoon toivossa että asiat paranee. Nyt vasta vuosien jälkeen tiedän ettei ne parane. Ihminen jonka kanssa elän ei välitä yhtään miten me perheenä voidaan. Jos näkisitte minut ette voisi uskoa että elän tätä elämääni mitä nyt elän:( päällepäin näytän kauniilta ja hyvin voivalta. Itku tulee;( sisältä olen palasina ja rikki. Todellakin minua on henkisesti kiusattu vuosia. Mieheni!

tämä oli siis AP kirjoittama

Vierailija

Porvoosta tulee taas...

Surullista tosin että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa, jotka eivät osaa kantaa vastuuta omista valinnoistaan yms ja rypevät itsesäälissä syytellen muita omasta huonosta elämästään, sekä toivoen että joku tulisi ja nostaisi ylös.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Porvoosta tulee taas...

Surullista tosin että tällaisia ihmisiä on oikeasti olemassa, jotka eivät osaa kantaa vastuuta omista valinnoistaan yms ja rypevät itsesäälissä syytellen muita omasta huonosta elämästään, sekä toivoen että joku tulisi ja nostaisi ylös.

yhdessä avioliitossa vaikeudet selvitetään eikä henkisesti poleta maahan kun toinen on heikoimmillaan. AP

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat