Äitini on pilannut tunne-elämäni

Vierailija

Niin, otsikossa se jo tulikin. Olen itse sitä mieltä, että elämässä selviytyy jos tunne-elämä on kunnossa ja lapselta se voidaan pilata olemalla itse aivan vinoutuneita kasvattajia. Toki äitinikin tunne-elämä on pilattu hänen lapsuudessaan, mutta silti äitinipä on syypää siihen, että minä voin pahoin, enkä minä itse. 

Itse vastaan tietysti avunhausta, mutta aika paljosta avunhausta huolimatta elämäni on jokapäiväistä kärsimystä toteutumattomien toiveiden yms takia. Olen katkera. 

Minusta on vain hauska seurata kirjoittajia, jotka hermostuvat, kun heille sanoo omasta äidistään jotakin tällaista. Aivan kuin äitiyteen joutuminen olisi minkäännäköinen tae hyvyydestä ihmisenä tai siitä, ettei sotke ja pilaa lapsensa tosiaan tunne-elämää, eli elämää.

Kommentit (2)

Vierailija

Sellaisia sanoja, mitä äitini minulle sanoi, ei ole suustani päässyt omille lapsilleni. Mutta. Mietin hyvin usein, millainen itse olen vanhempana. Tunnen syyllisyyttä samoista asioista kuin moni muukin, yleisistä asioista. Ja sitten on niitä tunteita ja pelkoja, joista ei tule puhuttua leikkipuiston reunalla muille. 

Yritän uskoa, että kun tiedostan omat virheeni ja heikkouteni ja aktiivisesti pyrin niistä eroon myös itseni takia, olen tarpeeksi hyvä äiti lapsilleni. 

*

Joskus itken omaa äitiäni, kun hänen sanansa ja tekonsa muistuvat mieleen. Olen yli kolmenkymmenen enkä edelleen voi käsittää, miten joku voi olla niin julma. 

Katkera olen enemmänkin siitä työstä, jonka itse joudun tekemään saadakseni minäni ehjäksi ja siitä, mitä omat lapseni menettivät kun vanhempani ovat mitä ovat. 

*

Kaikkein pahimmalta on tuntunut lukea, miten tärkeää juuret on lapsille. Että mistä he tulevat, keitä he olevat. Itse en voi heille juuria tarjota: olen adoptoitu, joka sai pahimman mahdollisen adoptiokodin ja suvun. Minä olen juureton, ja menin paha vie lisääntymään tällaisena. Vastuu tuntuu suurelta, että minä yksin joudun ilman apua luomaan heille sen kaiken. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat