Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni ei ymmärrä elämän realiteetteja!

Hätää kärsimässä

Tarkoitus olisi kirjoittaa ylioppilaaksi ensi keväänä. Päivällispöydässä hän totesi hakevansa kirjoitusten jälkeen johtavan lääkärin, psykologin ja muita ammattitutkinnon vaativia työpaikkoja vaikkei hänellä ole minkäänlaista ammattikoulutusta.

Sanoin hänelle pätevyydestä mutta hän intti raivona että muutkin epäpätevät pääsevät akateemisille tarkoitettuihin työpaikkoihin. Annanko hänen hakea mainitsemiensa alojen paikkoja vaiko pakotanko hakemaan opiskelemaan lukion jälkeen? Hänellä ei ole päivääkään työkokemusta eikä minkäänlaista käsitystä työelämästä. Ihmettelee varmaan miksi äityli on tyytynyt konttorirotan hommiin kun kerran voisi hakea mitä tahansa työpaikkaa josta saisi paljon palkkaa. 

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Ihmettelen aina, millaisia vanhempia on näillä lapsilla, joilla ei ole minkäänlaista käsitystä työelämästä. Oletko niitä, jotka eivät puhu lapsilleen? Miten olet onnistunut tuossa tavassasi kasvattaa noin hyvin?

Vierailija

No suotta saarnaat, vaan annat vaan tehdä hakemukset jos haluaa, kun kuka tahansahan sinne saa hakemuksen lähettää. Eihän hän niistä töitä tule saamaan, mutta rekrytoinnin hoitajat saavat varmasti päivän naurut lukiessaan tyttärenne hakemuksen :D Eiköhän hän sen sitten huomaa, että rimaa pitää laskea kun töitä ei kuulu.

Itse näin kerran joskus takavuosina lehdessä ilmoituksen ja hain apulaisoikeuskanslerin virkaa, ihan huvikseni, vaikka tiesin taatusti etten ole sinne pääsemässä omilla tutkinnoillani :D Lähetin vaan ihan normaalin CV:n ja kirjoitin sellaisen geneerisen työhakemuksen, missä mm. kerroin tulevani toimeen ihmisten kanssa ja olevani ahkera ja ulospäinsuuntautunut sun muita kliseitä. Muistoksi sain kirjeen eduskunnasta, jossa kerrottiin, ettei minua valitettavasti ole valittu rekrytointiprosessin seuraavaan vaiheeseen :D

Vierailija

oletko varma että lapsesi on tosissaan eikä vain yritä olla mukahauska?:D ei kai kukaan lukiolainen (tai edes amis) voi noin kujalla olla:D

Vierailija

Eikö tyttö ole käynyt edes tetissä? Kesätyösetelillä kesätöissä? No huhhuh. Tän on pakko olla joku tylsistynyt Porvoosta tai sitten tyttäres on harvinaisen töhö. Meillä käytiin opon luona kertomassa jatko aikomukset, eiköhän opo räkätä räkänaurut päin naamaa kun kertoo suunnitelmistaan.

Vierailija

Voisitko ohjata lapsesi opinto-ohjaajan puheille, ehkä saisi vähän enemmän käsitystä millainen määrä opintoja ihan tosissaan vaaditaan jotta voi toimia noilla aloilla?

Vierailija

No toisaalta ei äippäkään taida ihan perillä koulutusjärjesyelmästä olla, jos luulee että lääkäri ja psykologi ovat ammattitutkintoja...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No suotta saarnaat, vaan annat vaan tehdä hakemukset jos haluaa, kun kuka tahansahan sinne saa hakemuksen lähettää. Eihän hän niistä töitä tule saamaan, mutta rekrytoinnin hoitajat saavat varmasti päivän naurut lukiessaan tyttärenne hakemuksen :D Eiköhän hän sen sitten huomaa, että rimaa pitää laskea kun töitä ei kuulu.

Itse näin kerran joskus takavuosina lehdessä ilmoituksen ja hain apulaisoikeuskanslerin virkaa, ihan huvikseni, vaikka tiesin taatusti etten ole sinne pääsemässä omilla tutkinnoillani :D Lähetin vaan ihan normaalin CV:n ja kirjoitin sellaisen geneerisen työhakemuksen, missä mm. kerroin tulevani toimeen ihmisten kanssa ja olevani ahkera ja ulospäinsuuntautunut sun muita kliseitä. Muistoksi sain kirjeen eduskunnasta, jossa kerrottiin, ettei minua valitettavasti ole valittu rekrytointiprosessin seuraavaan vaiheeseen :D

Tartun nyt epäolennaiseen, mutta mielenkiintoista miten automaattisesti oletat kyseessä olevan tytön. Istuuko mielikuva haihattelevasta, typerästä tytönheitukasta niin tiukassa, että kun puhutaan epärealistisista tavoitteista, kyseessä ei voi olla kuin naispuolinen ihminen?

Vierailija

Jokaisella on oikeus tehdä omat virheet. Anna takoa päätä seinään kyllä se kestää. Kantapään kautta oppii parhaiten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tartun nyt epäolennaiseen, mutta mielenkiintoista miten automaattisesti oletat kyseessä olevan tytön. Istuuko mielikuva haihattelevasta, typerästä tytönheitukasta niin tiukassa, että kun puhutaan epärealistisista tavoitteista, kyseessä ei voi olla kuin naispuolinen ihminen?

Mun silmiin osu sama kohta :~~~~~~D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat