Lunette kuukuppia käyttävät!

Vierailija

Kumpaa kokoa suosittelisit minulle? Olen alle 25v, en ole synnyttänyt, olen ollut yhdynnässä ja vuotoni on normaalia/ajoittain runsasta. Onko koko 1 liian pieni? :/ En ole varma mahtuuko koko 2, mutta eikös ne ole aika joustavia? Kertokaa mielellään myös muita käyttökokemuksia, oliko käytön oppiminen vaikeaa, plussia/miinuksia jne :)

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Jos vuoto on ajoittain runsasta suosittelen kokoa 2, eli sitä isompaa. Pienempi tulee silloin äkkiä täyteen. Kuppeja saa ostaa esim. ruohonjuuresta, Stockmanilta ja netistä pystyy tilaamaan. Kupin käyttö vaatii ensin opettelua, mutta on oikeasti helppoa, kun sen oppii.

Vierailija

Ota kakkoskoko (ykköstä voisin suositella ehkä jollekin esiteinille). Kuppi taitellaan ennen sisäänlaittoa, joten kyllä sen pitäisi normaaliin emättimeen sisälle mennä. Netistä löytyy paljon ohjesivuja aiheesta, esim. Luneten onat sivut. Älä luovuta heti käytön suhteen jos ei heti suju! Itselläni tuli ekoina kuukausina ohivuotoja, mutta sitten kuppi jotenkin pehmeni ja alkoi pitämään loistavasti. Käytän kuitenkin varmuudeksi lisänä pikkuhousunsuojaa, mutta harvoin siihen mitään tulee.

Vierailija

Mulla on pienempi, riittää hyvin. Olen myös 25-vuotias, en ole synnyttänyt ja vuoto on mielestäni normaalia, menkkojen alussa runsaampaa. Kuppi ei ole koskaan täyttynyt niin että tulvisi yli esim. 9 h yöunien aikana. En tykkää tuon kupin laittamisesta sisälle, kakkoskoon kanssa joutuisi varmaan runnomaan aika tavalla.

Vierailija

Ykköskoko on ollut minulle sopiva. Aloitin käytön 14-vuotiaana neitsyenä ja nyt 22, ei synnytyksiä. Vuoto on ollut välillä runsastakin, mutta ei se heti täyty, vetää esim. useamman yösiteen verran kamaa. Olen kokeillut myös kokoa 2, mutta oli liian iso ja tuntui epämukavalts. Toisaalta olen aika pienivaginainen ja esim. yhdyntä on välillä vaikeaa ja vain 1 sormi mahtuu sisään jos vähääkään jännitän.

Omani ostin ihan apteekista.

Vierailija

Apteekista kannattaa katsella. Mä suosittelen, että ostaisit sen ykkösen, ja jos se tosiaan on liian pieni, ostaisit kakkosen lisäksi runsaammille vuotopäiville. Mä ostin sen kakkosen synnytyksen jälkeen, ja mun mielestä se on aika iso.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ykköskoko on ollut minulle sopiva. Aloitin käytön 14-vuotiaana neitsyenä ja nyt 22, ei synnytyksiä. Vuoto on ollut välillä runsastakin, mutta ei se heti täyty, vetää esim. useamman yösiteen verran kamaa. Olen kokeillut myös kokoa 2, mutta oli liian iso ja tuntui epämukavalts. Toisaalta olen aika pienivaginainen ja esim. yhdyntä on välillä vaikeaa ja vain 1 sormi mahtuu sisään jos vähääkään jännitän.

Kuinka monta kertaa päivässä tyhjennät kupin? :) Vaikka eipä se 4 kertaakaan paljoa ole siteiden ja tamponien jälkeen. :P

Vierailija

Olisi varmasti helpompaa valita kupin kokoa kun olisi edes vähän vertailu mahdollisuutta siteisiin tai tamponeihin :/ Mutta täytyy vaan rohkeasti kokeilla, kyllä se siitä :) Itselläni on niukka vuoto niin koon 1 kuppi oli aika ilmeinen valinta. :)

Vierailija

Mulla ykköskoko, olen 25 ja en ole synnyttänyt. Mahtuu sisään, välillä kirpaisee vähän pois otettaessa. Tyhjennän aamulla ja illalla. Mulla ilmeisesti niukka vuoto. Apteekeista ja nettiapteekeista saa myös.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saako helpommin tulehduksen, kun köyttää kuukuppia?

Siis tarkoitatko hiivatulehdusta? Ei kuukuppi aiheuta niitä, tai muitakaan tulehduksia.

Vierailija

Pienempi riittää hyvin. Mulla on se pienempi. Ekana päivänä tyhjennän sen 3-4 kertaa, muina päivinä sen minimin eli kahdesti päivässä. Olen 21-vuotias synnyttämätön nainen, jolla on ekana päivänä runsas vuoto, muuten ihan normaali.

Vierailija

Olen pian 27v ja en ole synnyttänyt. Olen käyttänyt jo viisi vuotta pienempää kokoa. Vuoto on mielestäni melko normaali. Parina ekana vuotopäivänä, kun on runsainta, tyhjennän kupin aamulla, kerran päivällä ja illalla. Muina päivinä voikin pitää sen lähes 12 tuntia, jonka sitä saa yhtäjaksoisesti käyttää. Suosittelen hankkimaan, koska elämä on paljon helpompaa ja hygieenisempää kupin kanssa. Asetteluun kannattaa varata harjoittelu aikaa, mutta kun osaa niin se on helppoa. Toivottavasti vastauksestani oli apua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kertaa päivässä tyhjennät kupin? :) Vaikka eipä se 4 kertaakaan paljoa ole siteiden ja tamponien jälkeen. :P

Yleensä aamulla herättyä ja illalla suihkussa, joskus harvoin myös ihan viimeisenä nukkumaan mennessä jos tulee käytyä aikaisin suihkussa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat