Tyttäreni on mennyt painossaan minun ohitseni

Vierailija

Olen kaikkeni yrittänyt, jotta hän ei pääsisi lihomaan liikaa ja nyt kävi näin. Pitäisikö ehdotella yhteisiä juoksulenkkejä tai vastaavia, jotta painoa ei tulisi hänelle lisää? 

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Jos lähdette yhdessä juoksulenkille, niin sehän laihduttaa sinuakin, eikä tilanne siis korjaannu.

Rupea syömään salaa sipsejä, pullaa ja suklaata.

Ja eikös nyt yleensä jossakin vaiheessa tyttäret rupeakin painamaan enemmän kuin äitinsä? Ihmisten keskipituuskin vähitellen kasvaa niin miksei sama tapahtuisi painollekin.

Vierailija

Laita koko perheen syömiset kuntoon ja sitten just tuota yhteistä liikkumista. Laskettelu voisi esimerkiksi olla tuon ikäselle tytölle hauskaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Laita koko perheen syömiset kuntoon ja sitten just tuota yhteistä liikkumista. Laskettelu voisi esimerkiksi olla tuon ikäselle tytölle hauskaa.

Syömme terveellisesti. Tyttö on varmaan itsekseen napostellut jotakin meiltä muilta salassa. Ap

Vierailija

Eihän ap edes kerro mitään mittoja tai tietoja syömisistö ja liikunnasta ja silti täällä ollaan laittamassa tytärtä lenkille ja syömisiä kuntoon. 17-vuotias voi todellakin painaa äitinsä verran ilman sen kummempia. Kohta ap varmaan kertoo, että tytär on 15 senttiä pidempi kuin hän? Anna tytön olla, ei 17-vuotias ole lapsi, jota pitää koko ajan vahtia saati sitten syyllistää ja painostaa jostain tällaisesta! Itse ohitin äitini painossa 14-vuotiaana, mutta kappas, olen häntä vajaa kymmenen senttiä pidempi. Painossa ohittamista osa kauhisteli näkemättä meitä edes samaan aikaan tai näkemättä edes kumpaakaan. Tuntui aika oudolta. Niin ja ihan normaalipainoisia oltiin molemmat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eihän ap edes kerro mitään mittoja tai tietoja syömisistö ja liikunnasta ja silti täällä ollaan laittamassa tytärtä lenkille ja syömisiä kuntoon. 17-vuotias voi todellakin painaa äitinsä verran ilman sen kummempia. Kohta ap varmaan kertoo, että tytär on 15 senttiä pidempi kuin hän? Anna tytön olla, ei 17-vuotias ole lapsi, jota pitää koko ajan vahtia saati sitten syyllistää ja painostaa jostain tällaisesta! Itse ohitin äitini painossa 14-vuotiaana, mutta kappas, olen häntä vajaa kymmenen senttiä pidempi. Painossa ohittamista osa kauhisteli näkemättä meitä edes samaan aikaan tai näkemättä edes kumpaakaan. Tuntui aika oudolta. Niin ja ihan normaalipainoisia oltiin molemmat.

En näe mitään pahaa siinä, että perheen kanssa liikutaan yhdessä. Olipa sitten normaalipainoinen lapsi tai ei, liikunta on vaan hyvä juttu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mitkä teidän mitat ovat?

Minä olen 170/54 ja tyttö 166/60. Ap

Ei tuohon painoon tarvitse "salaa napostella", jos teillä syödään oikeasti terveellisesti eikä näännyttävän vähäenergisesti. Voit toki ehdottaa urheiluharrastusta jos hän sellaisesta pitäsi, mutta pahalla nalkuttamisella saat aikaan vain syömishäiriön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyttärisi on täysin normaalipainoinen (oikeastaan keskellä normaalipainon rajoja). Jos kerran syö terveellisesti, mikä tässä on ongelma? Jos siis unohdetaan se, että sinä olet aivan normaalipainon rajalla, mutta tyttäresi pitäisi painaa sinua vähemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tyttäresi nopeastikin lihonut tuon 6 kiloa, jolla on ohittanut sinut painossasi? Olet itse hyvin pieni, tytär on ihan ok mittainen.

Vierailija

Meillä 13v on 162cm ja 62kg.. Painoa tullut vuodessa 10 kiloa, toki hieman vielä pituuttakin. Olen vähän huolissani painon kehityksestä, tyttö syö paljon herkkuja kodin ulkopuolella vaikka kotiin niitä ei ostetakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan silläkin uhalla, että tämä on provo. Ap tietää varmasti olevansa hyvin hoikka, ja jos on yhtään älliä päässä, tietää myös tyttärensä olevan hoikka normaalipainoinen (BMI 21,8). Ehkä kannattaisi pitää mölyt mahassaan ja säästää tytär syömishäiriöltä.

Terv. anorektisen äidin BED-tytär. Kohta 37 v eikä vieläkään normaalia suhdetta ruokaan...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat