Kuinka yleistä on katsella vieraita ihmisiä ja jutella heille?

Vierailija

Ja miten jännää se olikaan! Siis kuinka yleistä on, että ihmiset katselevat toisiaan ja moikkaa toisilleen tai juttelee ventovieraiden kanssa? Olen ollut aika masentunut ja vältellyt kaikkia ihmiskontakteja pari vuotta, lukuunottamatta pakollisia pahoja, kuten tuttuja ja turvallisia työkavereita. Tänään lähdin ulos sillä mielin, että nyt en peittele itseäni ja juokse pää alhaalla kauppaa läpi ja äkkiä pois. Jotain ihme sattumaako, mutta ihan ensimmäisenä minulle moikkasi joku autosta. Ei mitään tietoa kuka, mutta hei, pääsin moikkaamaan takaisin :D kaupassa huomasin että minua nuorempi mies katseli minua..oho. Kaiken huipennukseksi juttelin jonkun papparaisen kanssa moittivaan sävyyn heijastimettomista ihmisistä, kun satuttiin katselemaan samoja heijastimia. Vaaau.

Kommentit (9)

Vierailija

Riippuu paikkakunnasta: esimerkiksi Kuopiossa olisi tavatonta, jos et juttelisi ventovieraiden kanssa, kun taas hämeessä sinua pidetään sairaana, jos menet juttelemaan vieraiden kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikkakunnasta: esimerkiksi Kuopiossa olisi tavatonta, jos et juttelisi ventovieraiden kanssa, kun taas hämeessä sinua pidetään sairaana, jos menet juttelemaan vieraiden kanssa.

Turussa soitetaan valkotakkiset hakemaan, jos erehdyt puhumaan vieraalle.

Vierailija

Se on ihan omasta olemuksesta kiinni. 

Itse opettelin hymyilemään uudestaan, kun tajusin olevani kuin myrskynmerkki koko ajan. 

Sillä oli tosi iso vaikutus. Ihmiset hymyilivät takaisin, alkoivat juttelemaan jne. 

Vierailija

Oliko sillä vaikutusta pidemmän päälle omaan mielialaan, että alkoi hymyillä ja ottaa kontaktia vieraisiin ihmisiin? Tuntuu että olen jotenkin typerän iloinen siitä, että nyt satuin jonkun papparan kanssa juttelemaan.
Ap

Vierailija

Tuo on muuten totta tuosta Kuopiosta ja yleensä Savosta. Olin ottamassa omenoita pussiin ja viereen tullut rouva alkoi kysellä että onko nuo hyviä omenoita ja mitäs sinä noista toisista tykkäät. Just tuollaista on kaupassa Savossa :D

Vierailija

Oli sillä hymyilyllä oikeasti vaikutusta. Mäkin olin todella tohkeissani, kun ekan kerran joku tuli juttelemaan mulle ja mä vielä osasin vastata hauskasti. Tuntui todella tyhmältä iloita tuollaisesta asiasta, mutta ajattelin, että mieluummin olen onnellinen pienistä asioista kuin jatkan murjotusta. 

Välillä joku mulkaisee takaisin, mutta en välitä siitä. Enkä siis koko aikaa hymyile niin että hampaat näkyy, vähempikin riittää. 

Itse tulin hyvälle tuulelle kerran jopa siitä, kun joku nainen katsoi suoraan mua silmiin ja hymyili. Ajattelin että jos mä voin tuottaa samanlaista iloa joskus hymylläni jollekin toiselle, se kannattaa. 

Puhumattakaan siitä, että kun mua katsoo peilistä iloisen näköinen ihminen, se piristää kummasti. Mörrimöykkykausi sai todellakin jäädä kauas menneisyyteen. 

Vierailija

Riippuu tilanteesta, ei paikkakunnasta. Mitä vanhemmaksi sitä tulee sitä avoimemmin suhtautuu ventovieraisiin ja juttelee heidän kanssaan, otollisena hetkenä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo on muuten totta tuosta Kuopiosta ja yleensä Savosta. Olin ottamassa omenoita pussiin ja viereen tullut rouva alkoi kysellä että onko nuo hyviä omenoita ja mitäs sinä noista toisista tykkäät. Just tuollaista on kaupassa Savossa :D

Normaalikaytosta Yhdysvalloissa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat