Tänään tv:ssä: MOT: Kidu ensin, kuole sitten

Vierailija

Tv ykköseltä tulee tänään kahdeksalta jälleen yksi kiinnostava ohjelma, aiheena "monissa suomalaisissa teurastamoissa eläimiä kohdellaan julmasti". Linkki ohjelmatietoihin: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/10/22/julmuutta-ja-valinpitamattomyytt...

Sivut

Kommentit (84)

Vierailija

Tunteeko joku jossain teurastamolla töissä olevia? Aivan järkyttävän julmaa hommaa tappaa eläimiä kaiket päivät. Miten heidän mielenterveys kestää?

Vierailija

Joo ei tulisi mieleenkään katsoa. Mietin, miksi tuollaisia pitää näyttää telkkarista, miten kukaan kestää katsoa, voi mennä moneksi viikoksi, kuukaudeksi yöunet ja en yhtään ihmettelisi vaikka päätyisi itsemurhaan tai ainakin massamurhaan noiden jälkeen. Koska ihminenhän on paha ja olisi paljon parempi, jos ihmisiä ei olisi. Mutta ehkä sitten on ihmisiä, joille oikeesti tekee hyvää nähdä se kaikki`? Jos on sellaisia ihmisiä, jotka ovat muuten ihmissaastaa, mutta tuo onnistuu ravistelemaan heissä jotain.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tulisi mieleenkään katsoa. Mietin, miksi tuollaisia pitää näyttää telkkarista, miten kukaan kestää katsoa, voi mennä moneksi viikoksi, kuukaudeksi yöunet ja en yhtään ihmettelisi vaikka päätyisi itsemurhaan tai ainakin massamurhaan noiden jälkeen. Koska ihminenhän on paha ja olisi paljon parempi, jos ihmisiä ei olisi. Mutta ehkä sitten on ihmisiä, joille oikeesti tekee hyvää nähdä se kaikki`? Jos on sellaisia ihmisiä, jotka ovat muuten ihmissaastaa, mutta tuo onnistuu ravistelemaan heissä jotain.

Mä aion katsoa, vaikka olen ahdistusherkkä. Mutta minä syön lihaa, ja on minusta jotenkin väärin, jos en pysty kohtaamaan sitä miten se syömäni liha tuotetaan.

Jos en millään kestä ja koen että se on hirvittävää julmuutta, niin ehkäpä pitää vaan alkaa vegetaristiksi. Se vasta hullua on jos jatkaa lihan syöntiä ja vain siksi, että pitää silmät kiinni siltä todellisuudelta, miten lihantuotannossa eläimiä kohdellaan. Ja joo, meitä ahdistaa nähdä eläinten kohtelua, mutta ne tuntevat eläimet joutuvat kohtaamaan sen omassa mielessään ja ruumiissaan...

Vierailija

Miksi ne hakkaavat niitä eläimiä huvikseen (mainospätkä TV:ssä)? Täytyy olla jotenkin häiriintynyt, että huvikseen hakkaa elävää olentoa, joka ei voi puolustautua tai päästä pakoon. En tiedä pystynkö katsomaan ohjelmaa, kun näin tuon mainospätkän. Itse en pidä lihasta, mutta en ole vegetaristi. En ymmärrä, miksi ravitsemusterapeutit tuputtavat lihan syömistä (viimeksi viime viikolla itselleni), vaikka juuri tänään uutisoitiin, miten WHO lisäsi punaisen lihan vaarallisiin aineisiin.

pulutossu
Seuraa 
Liittynyt13.9.2015

Tunnen itseni tekopyhäksi paskaksi jos en pysty katsomaan ja tiedostamaan, millaisessa kurjuudessa eläin "elää" ja millä tavalla se kuolee, jos kuitenkin syön lihaa. Olen nyt köyhä opiskelija ja luomulihaan ei ole varaa, mutta sen sanon ,että kun joskus saan työpaikan, ostan ensimmäisestä palkasta Saarioisen ja Atrian tilalle kunnon maatilalta naudan, teurastutan sen ammattilaisella ja kivuttomasti sen elettyä mieluisan elämän ja pakastan lihat vuodeksi eteenpäin.

Sama juttu muuten kanoilla, ei kun anteeksi, broilereilla. Itse asiassa paljon pahempikin.

Vierailija

Kannattaa muistaa, että halal-teurastuksessa eläintä ei ensin tainnuteta, vaan sen kurkku leikataan auki niin, että se tietää ja tuntee kuolevansa, katsoo pahimmillaan jopa teurastajaansa silmiin. Suomen laki kieltää eläimen teurastamisen ilman tainnutusta, mutta uskonnollisista syistä johtuva teurastus sallitaan tainnuttamatta. Mitä enemmän meillä on muslimeja, sitä useampi eläin kohtaa matkansa pään tietoisena kuolemastaan ja jos jotain menee pieleen, myös kituen tuskissaan.

Vierailija

Mä syön pääasiassa riistaa laidasta laitaan. Lintuja, hirviä, peuroja, jäniksiä...

En koe huonoa omaatuntoa vaikka elukkaa ei kertalaakista saisikaan hengiltä, joskin tarpeetonta kärsimystä toki vältetään.

Jari

Mä en voi katsoa. Olen jo muutenkin niin ahdistunut huonosta eläinten kohtelusta että ahdistuin kun näin MOTin mainoksen ohjelmasta.

Ja minä kuitenkin syön lihaa, eineksien muodossa, köyhä kun olen. Ja varmaan juuri niissä on turha koskaan saada hyvin kohdeltujen eläinten lihaa.

Haluaisin lopettaa kyllä lihan syönnin, mutta olen todella köyhä ja sairas, minulla ei ole oikein mahdollista elää ns. terveellisesti.

Säälittävää selitystä. Toivoisin että te jotka katsotte ohjelman, nostaisitte melua asiasta.

Vierailija

Sehän on suvaitsevaista, monikulttuurista halal-teurastusta, kun eläimeltä vedetään kurkku poikki tainnuttamatta. Miksi tuota nyt päivitellään. Se on tänne haluttu niin se myös täällä pysyy.

Idea on siinä, että eläimen sydän kävisi mahdollisimman pitkään ja pumppaisi veren ulos ruumiista.

Vierailija

Aivan järkyttävää. Teurastamoita sekä näissä videoissa esiintyviä työntekijöitä vastaan pitäisi nostaa syyte eläintääkkäyksestä. Alinta kastia nämä työntekijät... en voi käsittää!!

Vierailija

Tästä on pakko tulla seuraamuksia, pakko! Ja yksittäisille ihmisille, niille jotka noissa videoissa näkyy kohtelevan eläimiä aivan turhaan julmasti! Ei varmasti ole tarpeellista hakata eläimiä noin, ei takuulla!

Mikä tuo videon Satakunnan tilateurastamo on? Kiinnostaa kovasti.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat