Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

26-35 vuotiaat vastatkaa muutamaan kysymykseen

Vierailija

Toivoisin, että täältä löytyisi muutama ihana, jotka vastaisivat kysymyksiini. Meillä on koulussa projekti menossa, jossa kohderyhmänä on 26-35 vuotiaat. Kaikki tuntemani henkilöt ovat nuorempia tai vanhempia. Toki kadultakin näitä henkilöitä löytyy, mutta lisäksi halutaan laajentaa tätä sosiaaliseen mediaan ja nettikyselyihin.

Vastauksista on hyötyä, vaikkei kaikkeen jaksaisi vastata :)

Ikä, koulutustausta (perus, 2. aste, korkea)

Käytätkö sähköisiä pankkipalveluita?

Et käytä:

Miksi et?

Oletko käyttänyt koskaan/lopetitko käytön?

Millaista ohjeistusta toivoisit verkkopankkipalveluiden käyttöön?

Innostaisiko tämä käyttämään palveluja?

Käytät:

Käytätkö enemmän mobiilipalveluita vai tietokoneen kautta käytettävää verkkopankkia? Miksi?

Kuinka helposti käyttöohjeet ovat olleet saatavilla?

Minkälaisia haasteita olet kohdannut mobiilipankkia käyttäessä? Mitä teit?

Millaista ohjeistusta toivoisit mobiilipankkipalveluiden käyttöön?

Minkälaisia palveluja toivoisit olevan tarjolla? 

Kiitos 

Kommentit (8)

Vierailija

Ikä, koulutustausta (perus, 2. aste, korkea) 33, yliopistokoulutus

Käytätkö sähköisiä pankkipalveluita? Kyllä

Käytät:

Käytätkö enemmän mobiilipalveluita vai tietokoneen kautta käytettävää verkkopankkia? Miksi? Käytän pelkästään tietokoneella, koska jostain syystä en oikein luota mobiilipalveluihin. Saldon voin tarkistaa tabletilla, mutta laskuja en sillä maksa, koska tietoja on vaikeampi näpytellä tabletilla.

Kuinka helposti käyttöohjeet ovat olleet saatavilla? Ihan tarpeeksi helposti.

Minkälaisia haasteita olet kohdannut mobiilipankkia käyttäessä? Mitä teit? En oikeastaan mitään haasteita, koska käytän sitä niin vähän. Toki epäilen, että viitenumerojen näpyttely voi olla aika v-mäistä mobiililaitteilla.

Millaista ohjeistusta toivoisit mobiilipankkipalveluiden käyttöön? -

Minkälaisia palveluja toivoisit olevan tarjolla? Ei tule mitään mieleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan niitä on käyttää kun kaikki on siirretty nettiin ja palvelupisteitä lakkautettu.

Se on totta. Lähinnä verkkopankki/mobiilipankki eroja tällä kohderyhmällä mietitään ja syitä miksi toimii kuten toimii. Voisiko neuvonta tai tiedotus autta, ewttä näitä alettaisiin käyttämään kaikilla ikäryhmilä enemmän. Nuoremmista suurinosa käyttää mobiilipankkia, mutta tässä ikäryhmässä huomaa jo, että se on vähäisempää. :)

Vierailija

Ikä, koulutustausta (perus, 2. aste, korkea): 32, 2. aste.

Käytätkö sähköisiä pankkipalveluita? Käytän

Käytät:

Käytätkö enemmän mobiilipalveluita vai tietokoneen kautta käytettävää verkkopankkia? Käytän tietokoneen kautta käytettävää verkkopankkia. Puhelimellakin käytän vain verkkopankkia selaimen kautta.

Miksi?

Hoidan mieluummin pankkiasiat tietokoneella, koska esim. pitkien viitenumeroiden näppäily puhelimella tuntuu ajatuksena rasittavalta. Käytän pankkia niin harvoin muuten kuin esim. kotona tietokoneella, etten ole edes saanut aikaiseksi ladata mobiilipankkisovellusta puhelimeeni.

Kuinka helposti käyttöohjeet ovat olleet saatavilla?

Verkkopankin ohjeet ovat ainakin varmaan tarpeeksi hyvin saatavilla, koska en muista sen käyttämisessä olleen mitään vaikeuksia. Mobiilisovelluksista en tiedä, koska en ole edes kokeillut.

Minkälaisia haasteita olet kohdannut mobiilipankkia käyttäessä? Mitä teit? -

Millaista ohjeistusta toivoisit mobiilipankkipalveluiden käyttöön? -

Minkälaisia palveluja toivoisit olevan tarjolla? -

Vierailija

Ikä, koulutustausta (perus, 2. aste, korkea)

* 27, yliopistotutkinto

Käytätkö sähköisiä pankkipalveluita?

Käytät:

Käytätkö enemmän mobiilipalveluita vai tietokoneen kautta käytettävää verkkopankkia? Miksi?

* Verkkopankkia, koska se on tuttu ja turvallinen. Käytän toki myös pivoa, josta on kätevä tarkistaa saldo nopeasti.

Kuinka helposti käyttöohjeet ovat olleet saatavilla?

* En muista tarvinneeni käyttöohjeita.

Minkälaisia haasteita olet kohdannut mobiilipankkia käyttäessä? Mitä teit?

* Yritin löytää listauksen, jossa olisi ollut kaikki siinä kuussa tekemäni ostokset. En löytänyt. Muuten ei ongelmia.

Millaista ohjeistusta toivoisit mobiilipankkipalveluiden käyttöön?

* Hyvää?

Minkälaisia palveluja toivoisit olevan tarjolla? 

* Näin on varsin hyvä.

Vierailija

Ikä, koulutustausta (perus, 2. aste, korkea)

- 29-vuotias, korkeakoulututkinto.

Käytätkö sähköisiä pankkipalveluita?

- Käytän.

Millaista ohjeistusta toivoisit verkkopankkipalveluiden käyttöön?

- Eipä noihin juuri ohjeistusta tarvitse, kun ainakin oman pankkini verkkopankki toimii hyvin selkeällä tavalla.

Käytät:

Käytätkö enemmän mobiilipalveluita vai tietokoneen kautta käytettävää verkkopankkia? Miksi?

- Mobiilipalveluita, koska mobiilista on karsittu turhat toiminnot ja vaiheet pois. Kännykkä on  myös aina mukana, läppäri ei.

Kuinka helposti käyttöohjeet ovat olleet saatavilla?

- En ole koskaan nähnyt mitään käyttöohjeita. Uskoakseni sukupolveni ei sellaisia edes tarvitse netissä tai mobiililaitteella asioidessaan.

Minkälaisia haasteita olet kohdannut mobiilipankkia käyttäessä? Mitä teit?

- Nada.

Millaista ohjeistusta toivoisit mobiilipankkipalveluiden käyttöön?

- En oikeastaan edes ymmärrä kysymystä, sieltä sovelluksestahan löytyy kaikki ihan suoraan.. :D

Minkälaisia palveluja toivoisit olevan tarjolla? 

- Olen ihan tyytyväinen näin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat