Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joiden mielestä uusivuosi on paljon hauskempi juhla kuin joulu?

Vierailija

Uutenavuotena saa pukeutua parhaimpiinsa, seurata ilotulitusta, syödä oikeasti hyviä ruokia ja kilistellä skumppalaseja ystävien kanssa. Kaupungilla riittää elämää. Hartaanharmaan joulun jälkeen ihmisillä riittää virtaa hauskanpitoon ja nautiskeluun.

Onko muita, jotka pitävät uudestavuodesta selvästi enemmän kuin joulusta?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Molemmissa on puolensa. Mutta pidän valtavasti jouluna tapahtuvasta ylensyömisestä, joten en ihan romukoppaan joulua heittäisi.

Vierailija

Uusivuosi on ehdottomasti hauskempi! Ehkä mä joskus vanhempana perheellisenä opin nauttimaan joulustakin mutta nyt lähinnä vihaan sitä ja kaikkea siihen liittyvää. Voisin hyvin jättää koko joulun huomiotta.

Vierailija

No mulle ei ole eroa arkeen kummassakaan.

Nakit ja pottusalaatti on kyllä helpompi laittaa kuin kinkku, rosolli ja lanttulaatikko.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa on puolensa. Mutta pidän valtavasti jouluna tapahtuvasta ylensyömisestä, joten en ihan romukoppaan joulua heittäisi.

Meillä on yleensä niin hyvät tarjoilut uutenavuonna, että ihmiset syövät enemmän kuin tarpeeksi. :) Jos vieraat ovat olleet sukuloimassa eivätkä jouluruoista välitä, juuri uusivuosi on se herkullisen ruoan ja juoman juhla. -ap

Vierailija

Mun mielestä uusivuosi on tylsimpiä juhlia. Vuoden vaihtuminen ei ole kovin kummoinen syy juhlia, ja puoliltaöin tapahtuva ilotulitus hankaloittaa juhlien kulkua ja koko ajan täytyy olla siirtymässä jonnekin. Vappu, juhannus ja joulu ovat mulle tärkeimmät ja hauskimmat juhlat.

Vierailija

Olen ehdottomasti uusivuosi-ihminen. Joulu ei sytytä pätkääkään. Muutenkin haluaisin ilon kautta juhlia, ei mitään kristillistä sanomaa. Tykkään myös vapusta ja juhannuksesta. Ja yllätys, yllätys, iloa ilman viinaa:).

Vierailija

Minulla on keskitalvella  2 juhlaa: ensin 22.12. talvipäivän seisaus ja sitten vuoden vaihtuminen. Talvipäivä seisahtaa  klo 6.48. Vien töihin jotain pientä herkkua jaettavaksi ja toivotan kaikille hyvää alkanutta kevättä heti aamusta. Vuoden vaihtuessa on toivottavasti kirkas sää, jotta voin katsella tähtitaivasta. Se on tullut perinteeksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No mulle ei ole eroa arkeen kummassakaan.

Nakit ja pottusalaatti on kyllä helpompi laittaa kuin kinkku, rosolli ja lanttulaatikko.

Kappas,  taisikin käydä niin että olen yksin molemmat, joten ei tule sitä kinkkuakaan laitettavaksi.

Siispä kaupan pottusalaattia ja tarjousnakkia varmaan molempiin "juhliin".

Vierailija

On uusivuosi hauskempi muttei parempi. Joulu on luksusrelausta kotona ja siksi jaksaa bilettää uutenavuotena. Kumpaakaan en vaihtaisi pois.

Vierailija

Uutenavuonna naisilla on cocktail-mekot ja miehillä puvut, juomina on talon juomasekoituksia ja tietenkin skumppaa. Ruokatarjoiluksi sopii hyvin vaikka japanilainen tai korealanen kattaus. Parvekkeelta näkee hyvin ilotulitukset, ei tarvitse lähteä sen kauemmas. -ap

Vierailija

Joulu on ihanan harras perhejuhla. Paljon hyvää ruokaa ja kaunis kuusi. Lasten suuri riemu saada herkkuja ja lahjoja.

Monella uusi vuosi on vaan kännäysjuhla.

Vierailija

Menevät kaupunkilaissinkut ja -dinkut pitävät enemmän uudestavuodesta, lähiöiden ja maaseutujen lapsiperheet joulusta. Eihän se uudenvuoden vietto lapsiperheellisiltä onnistukaan muuten kuin nakkien ja perusasalaatin merkeissä. Vaikea tuollaisesta juhlasta olisikaan innostua.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat