Oletko aamu- vai iltaihminen ja missä kuussa olet syntynyt?
Keksin juuri teorian kesäaikaan siirtymisen vaikutuksesta persoonallisuuteen ;) Eli itse olen syntynyt helmikuussa (talviaikaan siis) ja olen iltaihminen. Eli selvästikin nyt talviaikaan tunnen eläväni oikein, ts. menen kohta nukkumaan ja aamulla herään virkeänä. Kesäaikaan nukuttaa vasta liian myöhään.
Kommentit (49)
Syyskuussa syntynyt ja ehdottomasti iltaihminen! :)
Aamuihminen ja syntynyt marraskuussa.
Touko ja yö. Paitsi ikä alkaa tehdä tehtävänsä ja uni voittaa illalla.
Marraskuun lopulla olen syntynyt, ja enemmän olen aamuihmisiä. Rakastan kyllä tähtitaivasta, joten alkutalvesta meinaa mennä valvomiseksi joskus. Mutta enemmän pidän aamuista silti: kirpeistä, raikkaista, aurinkoisista syys- ja talviaamuista.
Kesäkuu, aamu. Joku kellonajan siirto tunnilla ei kyllä vaikuta mihinkään.
Marraskuun alussa syntynyt, aamut on pahoja, mutta iltaa kohti helpottaa. Yö on parasta aikaa.
Maaliskuun loppu ja aamuihminen :-)
Maaliskuun alku - ja ehdottomasti iltaihminen.
Heinäkuussa syntynyt. Kyllä mä olen virkeämpi aamulla. Tosin tämä pimeä aika tekee poikkeuksen en ole virkeänä milloinkaan.
Leijona, eli elokuu, ja ehdottomasti iltaihminen.
Otsikon kysymykseen vastaan että en ole ja tammikuu.
Mulla sama kuin ap:lla eli helmikuu ja iltaihminen. :)
Olen syntynyt elokuussa ja olen aamuihminen. Tähän on tullut selkeä muutos iän myötä, nuorena olin iltaihminen. En nuku ikinä 8-9 pidempään. Arkisin herään klo 06, eikä se tuota erityisemmin vaikeuksia. Harvoin valvon yli puolenyön. Silloin pitää olle jotkut juhlat tms. normaalisti arkena menen nukkumaan viimeistään klo 23 ja samaan aikaan usein viikonloppuisinkin.
Mieheni on syntynyt maaliskuussa ja hänellä on sama rytmi.
Minä uskon, että elämäntilanne vaikuttaa tähän rytmiin enemmän kuin mikään syntymäaika.
Helmikuussa syntynyt ja olen selviä aamuihmisiä.
Toukokuun alussa syntynyt, iltaihminen.
Lokakuu ja aamu