Ihastunut ystävän kanssa samaan mieheen

Vierailija

Niin.. Ystäväni oli epätoivoisen ihastunut erääseen mieheen, ja luuli tämän olevan myös kiinnostunut hänestä.. No ystäväni meni sitten tunnustamaan rakkautensa miehelle, ja sai tietysti kylmää rättiä vasten naamaansa, kun mies hämmästyi, ja sanoi ettei ole, eikä ole missään vaiheessa ollutkaan "siinä mielessä" kiinnostunut ystävästäni. Oli kyllä pakeissaan silti mielestäni kohtelias herrasmies, ja harmitteli koko juttua.

No, ystäväni on tietysti nyt ollut sitten aivan riekaleina, itkenyt, avautunut ja sättinyt miestä minulle. (Mies oli kuulemma antanut ymmärtää olleensa kiinnostunut..) Mua alkaa jo vähitellen ärsyttää miehen puolesta, sillä eihän kukaan nyt voi sille mitään, jos ei vain ole tunteita. Ja hän ei ole mielestäni mitän suurempaa kiinnostusta ystävääni kohtaan osoittanut, vaan nämä ystäväni tulkitsemat "merkit" miehen käytöksessä ovat olleet mielestäni pelkkää ihastuneen ystäväni haihattelua ja toiveunta.

Nyt huomaan - hitto vie - itse vähitellen ihastuneeni samaan mieheen. Ja mies on selvsti myös kiinnostunut minusta. Kuulumme kaikki samaan ystäväpiiriin, ja tämä ystäväni on huomannut myös saman (siis että mies on kiinnostunut musta..) Itse olen aika hyvin toistaiseksi vielä peittänyt kiinnostukseni, eikä ystäväni tunnu "epäilevän" minun puoleltani mitään. 

Mutta äh, tilanne on aivan kestämätön. Fiksu, komea ja hauska mies on kiinnostunut minusta ja minä hänestä. Ainut mikä tässä mättää on se, että ystäväni on tunnustanut rakkautensa pari viikkoa sitten samalle miehelle saamatta vastakaikua, ja on nyt tietysti aivan riekaleina. Tiedän myös, että hänellä on yhä tunteita miestä kohtaan. Jos nyt alkaisin vehdata miehen kanssa, satuttaisi se ystävääni takuulla ja kovaa, mutta toisaalta, voinko päästää tällaista tilaisuutta luiskahtamaan käsistä...

Kommentit (11)

Vierailija

No nyt olet ihan heti alkuunsa rehellinen ystävälle. Kerrot, että joo, sinäkin olet mieheen ihastunut. Jos ette ole enää teinejä, niin asian ei pitäisi olla ongelma.

Vierailija

Onpa naiset lapsellisia. Jonkun ihastumisen takia mennään riekaleiksi ja vollotetaan päiväkausia. Sitten selän takana katkerana solvataan sitä ihastumisen kohdetta, kun ei ollutkaan ihastunut. Voi voi, kuinkahan moni nainen tekisi vuodessa itsarin, jos ´joutuisi elämään miehen elämää (eli aina tekemään aloitteet ja vastaanottamaan ne "kylmät rätit" eli pakit).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No nyt olet ihan heti alkuunsa rehellinen ystävälle. Kerrot, että joo, sinäkin olet mieheen ihastunut. Jos ette ole enää teinejä, niin asian ei pitäisi olla ongelma.

No sepäs yksinkertaisesti käy. Tietysti teoriassa näin, mutta käytännössä tunteet on joskus voimakkaampia ja menee järjen edelle. Tiedän, että ystävääni satuttaisi aivan valtavasti, jos alkaisin suhteeseen hänen the rakkautensa kanssa. (Sattuisi toki itseäkin, jos vastaava tilanne olisi toisin päin..)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sepäs yksinkertaisesti käy. Tietysti teoriassa näin, mutta käytännössä tunteet on joskus voimakkaampia ja menee järjen edelle. Tiedän, että ystävääni satuttaisi aivan valtavasti, jos alkaisin suhteeseen hänen the rakkautensa kanssa. (Sattuisi toki itseäkin, jos vastaava tilanne olisi toisin päin..)

Aika parantaa. Kumpi sulle on tärkeämpi, oma loppuelämän kestävä hyvä parisuhde (-> parhaassa tapauksessa tämä voisi toteutua) vai ystäväsi hetkellinen mielipaha?

Vierailija

Kurjaa tietysti ystäväsi kannalta, mutta kyllä minusta sinun kannattaa tarttua tilaisuuteen. Sinä olet kiinnostunut miehestä ja hän sinusta. Ystäväsi on joka tapauksessa päästävä ihastuksestaan yli, koska mies ei ole hänestä kiinnostunut. 

Vierailija

Kiitos vastauksista. Ehkä yritän todeta lempeästi ystävälleni, että hänen kannattaisi yrittää päästä jo asian yli, ja lakata sättimästä miestä minulle. Myöhemmin ehkä kokoilen rohkeuteni kasaan, ja otan puheeksi ystväni kanssa, että olen myös ihastunut mieheen, ja koska hänkin vaikuttaa kiinnostuneelta, aion katsoa miten tässä nyt käy. -ap

Vierailija

No hohhoh. Mieti nyt vähän miltä sinusta tuntuisi ystäväsi asemassa. Maailma on miehiä tännä, ja pitää mennä koskemaan kaverin eksään

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No hohhoh. Mieti nyt vähän miltä sinusta tuntuisi ystäväsi asemassa. Maailma on miehiä tännä, ja pitää mennä koskemaan kaverin eksään

No teknisesti ottaen ap:n tapauksessa ei kyseessä ollut kylläkään kaverin eksä, jos mitään suhdetta ei ollut edes ollut. Hienoa ap, että mietit ystäväsi tutenita, vaikka tilanne on varmasti vaikea. :)

Vierailija

Olenko ainoa joka nyt epäilee että ap kuvittelee miehen kiinnostuksen, aivan kuin kaverinsa ennen häntä? :D

Jos nyt ajatellaan että kiinnostus ap:n ja miehen välillä olisi todellisuudessakin molemminpuolista, sanoisin että ap:n on parasta unohtaa mies ystävyyden tähden jollei hän ole harvinaisen varma että suhde miehen kanssa olisi aivan poikkeuksellisen pitkä ja merkityksellinen elämänsä kannalta. On sitä ystävyydelläkin arvonsa.

(Vai onko ystävä sellainen joka toiseen ihastuva, miehiä itselleen "varaileva" tyyppi? Siis sellainen joka toitottaa kiinnostustaan kaikille muille jotta he eivät uskaltaisi miesten mielenkiinnosta riippumatta kiinnostua heistä? Näitäkin tapauksia valitettavasti on nähty...)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat