Onko sinulla ollut parestesioita eli tuntoharhoja?

Vierailija

Ja mistähän ne johtuivat?

Voiko johtua stressistä vai onko aina taustalla joku neurologinen sairaus?

Kommentit (10)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On ollut ja syynä on ollut aina päivätolkulla jatkuneen ryyppyputken vieroitusoireet.

Sama. Tuli nuorena oltua Pärnussa 4 päivää ja tiukkaa väkevän viinan vetoa koko reissu. Kun se loppui, tuli sekä kuulo- että tuntoharhoja. Haitarimusiikki soi korvissa yötä päivää ja vähän väliä säpsähteli kun tuntui että joku koski, mikä ei ollut kivaa kun muutenkin oli paranoidi olo sen darran takia...

nyase

Itsellni alkoi synnytyksen jälkeen ihmeellisiä tuntemuksia jaloilla ja käsissä, kuin joku hyttynen kävelisi ja joudun tarkistamaan käveleekö iholla joku.. Ja olen ihmetellyt mitä tuo on.. Uusi asia siis, noin 3kk nyt jatkunut

Vierailija

Minulla tietyt migreenin täsmälääkkeet aiheuttaa harhoja, myös tuntoharhoja. Makaan sängyssä kyljelläni, ja kuulen askelet ja tunnen kuinka tyyppi hengittää selkääni. 

Vierailija

Joo joskus, kun olin syömättä ja nukkumatta toooosi pitkään (join muuten pirusti kahvia ja muita kofeiinituotteita!). Oli kyllä muitakin harhoja lisänä, jännää oli. Välillä tuntui siltä kuin olisi vettä heitetty jalalle. Näin mm. kissan. Haistoin kahvin (jäätelö maistui muuten valkosipulille ja kahvi myös). Puhelimetkin soi "itsekseen" vaikka oikeasti ei inahtanutkaan. Ovetkin paukkui.

Kaikki harhat mäni pois kun rupesin syömään, lopetin kofeiinin liikakäytön ja NUKUIN yöni niinkuin muutkin normaalit ihmiset. Kaikkea sitä pitääkin ihmisen kokeilla tieteellisyyden nimessä. (Ja koska löin vetoa kaverin kanssa, että en pysty valvomaan).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itsellni alkoi synnytyksen jälkeen ihmeellisiä tuntemuksia jaloilla ja käsissä, kuin joku hyttynen kävelisi ja joudun tarkistamaan käveleekö iholla joku.. Ja olen ihmetellyt mitä tuo on.. Uusi asia siis, noin 3kk nyt jatkunut

Mulla oli toi jo kuukausi ennen synnytystä ja pari kuukautta sen jälkeen. Olin menettää järkeni, tai menetinkin tilapäisesti. Heräsin pitkin yötä tunteeseen, että joku ötökkä ryömii reittäni tai vatsaani pitkin tai häpykummulla. Sytytin valon ja metsästin tuota näkymätöntä pientä olentoa ahdistuneena. En saanut nukuttua kunnolla ja tuntoharhat ja loiskammo valtasi lopulta koko valveillaoloajan. Olin erittäin ahdistunut, mutta neuvolassa vain tarkistettiin maksa-arvot ja kun ne oli kunnossa, niin "joskus vaan voi olla epämääräistä kutinaa". Menetin siis järkeni lopulta ja todella uskoin, että kehossani on näkymättömiä loisia (joita toki on, mutta yleensä niitä ei voi tuntea eivätkä ne seikkaile ihon pinnalla).

Onneksi tuntoharhat menivät lopulta ohi, kun synnytyksestä oli kulunut pari kuukautta. Minusta ilmiötä pitäisi tutkia ja siihen olla hoito. Olin nimittäin viittä vailla tekemässä lopullisen ratkaisun, kun kukaan ei ymmärtänyt eikä uskonut, että olen ötököiden valtaama, mutta itselle se oli totisinta totta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Häh? En oo ikinä kuullutkaan että viina voi aiheuttaa tuollaista?!

Ryyppääminen aiheuttaa monia mielenkiintoisia tuntemuksia - ja nyt en puhu mistään teinikrapuloista yhden ryyppyillan jälkeen vaan vähintään viikon jatkuneen juomisen seurauksista. Ja juomisella tarkoitan sitä, että promillet ei laske tuona aina kertaakaan nollaan. Tuntemukset tulevat sitten, kun putki loppuu ja etenkin, jos se lopetetaan äkillisesti. 

En suosittele kokeilemaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Häh? En oo ikinä kuullutkaan että viina voi aiheuttaa tuollaista?!

Se voi aiheuttaa aika hurjiakin juttuja, mutta vaatii tosiaan putkijuomista, jossa promillet ei käy välillä nollassa ollenkaan. Alkoholipsykoosin lieviä muotojahan tuollaiset harhat jo on, ja siellä pahemmassa päässä sitten laitoshoitoa vaativa juoppohulluus.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat