En kertonut raskaudesta haastattelussa, nyt työkaveri ei puhu minulle

Vierailija

Olin viikolla 20. työhaastattelussa ja oletin että raskaus näkyy jo niin kiitettävästi että haastattelijat (pomo ja työkaveri) sen näkevät eikä siitä tarvitse erikseen mainita. Kun pomo tarjosi töitä suullisesti puhelimessa mainitsin että uskon että raskaus ei vaikuta töihini ja pystyn olemaan laskettuun aikaan asti ja sen jälkeen otan vain maksimissa pari kuukautta äitiyslomaa koska mieheni jää joka tapauksessa kotiin vauvan ja muiden lasten kanssa. Pomo oli ymmärtäväinen, työkaveri ei ole puhunut minulle melkein sanaakaan kuukauteen, on selvästi vihainen asiasta ja erittäinen epäystävällinen. Miten toimisitte? Työilmapiiri on erittäin epämukava ja minun on oltava tämän tyypin kanssa katkuvasti tekemisissä. 

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olin viikolla 20. työhaastattelussa ja oletin että raskaus näkyy jo niin kiitettävästi että haastattelijat (pomo ja työkaveri) sen näkevät eikä siitä tarvitse erikseen mainita. Kun pomo tarjosi töitä suullisesti puhelimessa mainitsin että uskon että raskaus ei vaikuta töihini ja pystyn olemaan laskettuun aikaan asti ja sen jälkeen otan vain maksimissa pari kuukautta äitiyslomaa koska mieheni jää joka tapauksessa kotiin vauvan ja muiden lasten kanssa. Pomo oli ymmärtäväinen, työkaveri ei ole puhunut minulle melkein sanaakaan kuukauteen, on selvästi vihainen asiasta ja erittäinen epäystävällinen. Miten toimisitte? Työilmapiiri on erittäin epämukava ja minun on oltava tämän tyypin kanssa katkuvasti tekemisissä. 

* siis jatkuvasti

ap

Vierailija

Minusta törkeää käytöstä. Ei teidän parhaita kavereita tarvitse olla mutta puhumattomuus on kiusaamista. Ymmärrän että saattaa olla vihainen koska todennäköisesti tämä tietää hänelle itselleen lisää töitä kun olet poissa näin pian työn aloittamisen jälkeen, onko heillä ollut muutenkin rasittavaa töissä? Mutta silti täytyy hyväksyä että raskaana oleminen on sinun oikeus eikä sitä tarvitse työhaastattelussa mainita eikä se oikeastaan hänelle kuulu. Et kuitenkaan aio olla koko vuotta poissa, mainitsisitteko myös tulevasta leikkauksesta työhaastattelussa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oot kotona lapsen syntymän jälkeen 2 kk?

uskot tähän itsekin ?

No uskon. Tämä on jo 4. lapsemme ja olen ollut itse jo viisi vuotta kotona, nyt on miehen vuoro. Mietin jo että pääsenkö enää ollenkaan takaisin töihin noin pitkän tauon jälkeen, nyt kun sain tämän hienon mahdollisuuden en todellakaan aio pilata sitä pitkällä poissaololla. Ja vauvalla on isän kanssa kaikki hyvin.

ap

Vierailija

Minä puhuisin suoraan sille  työkaverille. Kerro, että et ole pitkään äitiyslomalla ja kysy, onko hänen mököttämisensä hänestä asiallista käytöstä? Lapsien hankkimissuunnitelmia ei edes SAA kysyä työhönottohaastattelussa, eikä niitä myöskään ole mikään pakko oma-aloitteisesti kertoa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oot kotona lapsen syntymän jälkeen 2 kk?

uskot tähän itsekin ?

Mä olin kotona siihen asti kun ÄITIYSrahakausi päättyi ja mies jäi VANHEMPAINrahakaudelle. Lapsi oli silloin n. 3kk. 

Katsos kun sen vanhempairahakauden VOI käyttää kumpi vaan, ei ole äidille pakollinen...

Ja ennen kuin joku nillittää niin lapsi oli imetyksellä sekä sai pullosta äidinmaitoa, ei ollut korvikelapsi. 

Syynä tähän ratkaisuun oli miehen halu jäädä kotiin sekä se että koska miehen palkka oli vain hieman isompi kuin minun niin taloudellista häviämistä ei tullut lainkaan, itse asiassa jäimme hieman plussalle koska miehen veropros laski ja hänen työmatkalut jäi pois...

Vierailija

Heh. Ja taas kotimammat alapeukuttelee. :D Kaikilla ei ole varaa jäädä vuodeksi kotiin. Meilläkin isä jäi hoitamaan vauvaa koska minä tienaan enemmän ja meillä vauva sai myös äidinmaitoa pullosta.

Vierailija

Joutuuko työkaveri perhdyttämään ensin sinut ja sitten uudellen sijaisen samaan työhön, vai tekeekö hän sinunkin hommasi äitiysloman ajan?

Nykyisin työkuormat töissä ovat usein sitä luokkaa, että pinna voi olla tiukoilla, jos kuormaa vain tietoisesti kasvatetaan, ilman että itse voi tilanteelle yhtään mitään.

Vierailija

Jos se ei puhu sulle, niin millä oikeudella päättelet, että se on sulle vihainen siitä, ettette työhaastattelussa puhuneet raskaudestasi?

Voihan sitä ällöttää sun hajus?

Tai se vastusti sun palkkaamista, mutta pomo käveli sen yli?

Olet tehnyt työssäsi jo virheitä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko työkaveri perhdyttämään ensin sinut ja sitten uudellen sijaisen samaan työhön, vai tekeekö hän sinunkin hommasi äitiysloman ajan?

Nykyisin työkuormat töissä ovat usein sitä luokkaa, että pinna voi olla tiukoilla, jos kuormaa vain tietoisesti kasvatetaan, ilman että itse voi tilanteelle yhtään mitään.

Minun paikallani on ollut kesästä asti sijainen mutta tietääkseni työkaveri on joutunut tekemään osan minunkin työstäni jossa on suuri työkuorma.  Ymmärrän työkaveriani, mutta tätä en voinut tietää heti alusta eikä minulle taas siitä kerrottu haastattelusta. Kyseessä on iso yritys ja heillä on varaa ja mahdollisuuksia hankkia sijainen.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei puhu sulle, niin millä oikeudella päättelet, että se on sulle vihainen siitä, ettette työhaastattelussa puhuneet raskaudestasi?

Voihan sitä ällöttää sun hajus?

Tai se vastusti sun palkkaamista, mutta pomo käveli sen yli?

Olet tehnyt työssäsi jo virheitä?

Heh. En haise. En ole tehnyt virheitä. Hän sanoi haastattelussa suoraan että olin tehnyt häneen suuren vaikutuksen. En vaan voi keksiä mikä muu voisi olla kyseessä. 

ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat