Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Luuletko, etteivät ajatuksesi tekojesi takana näy?

Vierailija

Tämä on aina kiinnostanut minua, koska usein ihmisistä paljastuu todellinen minä tapahtumaketjuissa, joihin monet eivät edes kiinnitä huomiota. Hetki saattaa olla nopeasti ohimenevä, ja ihminen paljastuu täysin alastomana, hyvässä tai pahassa. Mutta luulee usein itse, ettei kukaan huomannut. Olenko ainoa, joka havannoi näitä? Some on aarreaitta näille havainnoille.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Olen ajatellut usein samaa. Ihmiset valehtelevat, liioittelevat, teeskentelevät ja ties mitä, ja luulevat ettei heistä näy päälle päin mitään. Vilpittömiä ihmisiäkin on paljon, mutta enemmistö taitaa olla sokeita omalle käytökselleen. Monesti jopa hyvin älykkäät (korkea äo) ovat täysin tietämättömiä siitä, mitä viestivät eleillään. Eihän sitä viitsi ihmisille sanoa suoraan että "nyt valehtelet", joten asia ei ikinä edes korjaannu.

t. toinen tarkkaavainen

Vierailija

Minä olen aina miettinyt ihmisten motiiveja. Itse olen aina rehellinen itselleni ja muille joten olen tylsä tarkkailtava.

Vierailija

Some on vaarallinen. On teinejä jotka ovat joutuneet vaihtamaan nimeään, kun nettiin on jäänyt vääränlaisia kuvia. Sitten taas jostain anonyymista nettipalstasta en tekisi mitään päätelmiä yksittäisistä ihmisistä.

Vierailija

Ei aavistustakaan. Minä en juuri koskaan mieti muiden ihmisten motiiveja tai sitä, miten muut ihmiset tulkitsevat minun motiivejani. Mitä hyötyä siitä olisi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan. Minä en juuri koskaan mieti muiden ihmisten motiiveja tai sitä, miten muut ihmiset tulkitsevat minun motiivejani. Mitä hyötyä siitä olisi?

Eleet paljastavat ihmisestä enemmän kuin teot. Jos oppisit tarkkailemaan, tietäisit mnkälaisen ihmisen kanssa olet tekemisissä. Itstuntemuksesta on hyötyä myös siten että et itsekään antaisi huonoa vaikutelmaa. 

Vierailija

Joskus pelkään, etteivät todelliset ajatukset tekojeni takana tule nähdyiksi ollenkaan. Monesti sitä joutuu tekemään asioita, jotka ovat pienempi paha tai jossain tilanteessa välttämättömiä, vaikkei itse olisi niistä teoista niin ylpeä.

On niin paljon ihmisiä, jotka tekevät liian pikaisia johtopäätöksiä jostain yksittäisestä tilanteesta tuntematta taustoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Selkeä hyöty on, että osaan vältellä ikävien ja minusta hyötyä yrittävien seuraa.

Vierailija

8 lisää: Uskon kyllä vahvasti siihen, että eleet kertovat ihmisten asenteista tuhat kertaa enemmän kuin sanat. Tai siis en "usko", vaan tiedän. Alkaa olla tarpeeksi kokemusta. Kovasti olen aiemmin koettanut uskoa siihen, mitä ihmiset sanovat. Ja aina intuitio (joka käyttää eleitä, vartalonasentoja ja hienovaraisia äänensävyjä kirjanaan) on ollut oikeassa.

Av-mamma
Seuraa 
Liittynyt4.9.2015

Olen varmaan sitten vilpitön, eikä tämä alastomuus haittaa minua. Itseäni ei kiinnosta muiden ihmisten motiivit esim. Valehteluun. He sen valheen kanssa joutuu elämään, en minä.

Vierailija

Av-mamma kirjoitti:

Olen varmaan sitten vilpitön, eikä tämä alastomuus haittaa minua. Itseäni ei kiinnosta muiden ihmisten motiivit esim. Valehteluun. He sen valheen kanssa joutuu elämään, en minä.

Turha sitten syyttää esim poliitikkoja valehtelusta.

Vierailija

En luule. Yleensä kyllä toimin täysin rehellisesti, ja puhun rehellisesti ja suoraan, tietysti vältän turhaa toisten loukkaamista. Olen myös itse melko tarkka tulkitsemaan muita, vuosikaudet alkoholistin kanssa opetti siihen että tuntosarvet on aina ylhäällä, halusi tai ei.

Kyllä normaali ihminen tulkitsee toisia ihan tiedostamattaankin paljon, mutta toisilla se tulkitseminen menee yli, ja tulkitaan sellaisia asioita joita ei ole olemassakaan. Tiedän sellaisia ihmisiä jotka "lukevat rivien välistä" kaikenlaista vaikka täysin rehellisesti sanoo tasan sen mitä tarkoittaa, he kuulevat sen sitten ihan jonain muuna, että tuo tarkoittaa nyt jotain muuta, sellaiset ihmiset ovat vaan foliohattua vaille täysparanoideja. 

Av-mamma
Seuraa 
Liittynyt4.9.2015

Vierailija kirjoitti:

Av-mamma kirjoitti:

Turha sitten syyttää esim poliitikkoja valehtelusta.

Politiikot nyt valehtelee aina. Ja tyhmä kansa uskoo. Minä en sille voi mitään, joten en edes viitsi valittaa. Maailma pyörii ilman minunkin mielipidettäni.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat