Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soittoharrastuksen aloittaminen aikuisena?

Vierailija

Asun Helsingissä ja olen opiskelija. Haaveilen soittaharrastuksen aloittamisesta. Olen miettinyt erilaisia puhallinsoittimia, kuten saksofonia, trumperia tai poikkihuilua. Aivan perusteista en kuitenkaan olisi aloittamassa, olen nuorempana soittanut mm. joitain vuosia pianoa ja hieman kitaraa. Osaan siis lukea nuotteja suht sujuvasti, mutta taidot ovat tietenkin hieman ruosteessa.

Mikä olisi helpoin tapa aloittaa näin "köyhänä" opiskelijana? Heti alkuun ei tietenkään ole varaa sijoittaa satasia soittimeen, ja soittotunteihinkin saa varmasti uppoamaan paljon rahaa... 

Kommentit (1)

Vierailija

Halvin tapa on ottaa soittotunteja työväenopistossa, kansalaisopistossa jne. vastaavassa. Yksityistunnit soitonopettajalla on muutoin usein tosi kalliita. 

Soittimen hankinnasta saat parhaiten tietoa joltain ammattilaiselta tai sitten kysyt esim. siltä työväenopiston opettajalta vinkkiä.

Usein ei ole tarpeellista ostaa sitä kalleinta soitinta heti alkuun, mutta liian huono soitin taas vie helposti sen soittamisen innon. Musiikkiliikkeistä saat varmasti paljon tietoa kun lähdet kierrokselle kyselemään. 

Muusikoiden.net sivustolla on hyviä keskusteluita luettavaksi ja siellä on myynnissä paljon käytettyjä soittimia. Myös musiikkiliikkeistä kannattaa kysellä käytettyjä ja kertoa minimibudjetista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat