Onko sinulle tai lapsellesi tullut haittavaikutuksia HPV-rokotteesta?
Kommentit (41)
Hirvittävä ihottuma, joka peitti kauttaaltaan koko rokotetun käden, puhkesi toisen rokotepiikin ottamisen jälkeen. Kaikki ihotauteihin erikoistuneen lääkärin tekemät tutkimukset viittasivat siihen, että rokotus aiheutti kyseisen reaktion. En ottanut seuraavia piikkejä, vaikka rokotettava antava hoitaja siihen yritti pakottaakin. Pitäkää puolenne jos koette, ettei rokote sovi teille/teidän tyttärellenne.
Miksi pitää ottaa tämä seksirokote?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ottaa tämä seksirokote?
Miten niin seksirokoite? HPV rokoite ehkäisee kohdunkaulan syöpää ja sen esiasteita, jotka ovat verrattain yleisiä. Siksi se voi olla hyödyllistä ottaa.
Selittäkääpäs nyt tynnyrissä kasvaneelle liian kiltille tytölle, miksi kohdunkaulan syöpä yhdistetään höllään sukupuolielämään? Multa on löydetty ko. sairaus, mutta itse olen harrastanut seksiä vain aviomieheni kanssa. Niin, ja hänelläkin on ollut enen minua kokemusta vain parista naisesta. Niin, että valaiskaa vähän asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Selittäkääpäs nyt tynnyrissä kasvaneelle liian kiltille tytölle, miksi kohdunkaulan syöpä yhdistetään höllään sukupuolielämään? Multa on löydetty ko. sairaus, mutta itse olen harrastanut seksiä vain aviomieheni kanssa. Niin, ja hänelläkin on ollut enen minua kokemusta vain parista naisesta. Niin, että valaiskaa vähän asiaa!
Seksirokote siis. Olet harrastanut yhdyntää ja miehesi "pari" naista. Oikea seksipariskunta siellä. Eritteet lentää ja kiihko valtaa teidät.
Minulle otettiin HPV-rokotus jo joskus vuonna 2007, taisin olla 13- tai 14-vuotias. Ei tullu mitään sivuoireita silloin, eikä ole tullut myöhemminkään.
Vierailija kirjoitti:
Et ole ajatellut koskaan googlata asiaa? Suurin osa meistä saa HPV -tartunnan seksissä (muutama kymmenen erilaista kantaa elää ihmisen sukuelinten tienoilla). Eli jokainen, joka on ollut jonkun kanssa, on mahdollinen kantaja! Miehet levittävät virusta ja naiset sairastuvat kohdunkaulansyöpään. Onneksi nämä seulonnat sentään, joissa valitettavasti kaikki ei käy.
Hpv rokote ei sinällään ehkäise sitä syöpää koska ei toimi kuin muutamaan kantaan. Liian iso riski antaa lähes tutkimaton rokote lapselle josta on hädin tuskin apua
Ei ole tullut mitään sivuvaikutuksia, ja tuskinpa enää tuleekaan, kun rokotteista on jo yli 5v. aikaa :)
ROKOTTEESTA VOI TULLA SYÖPÄ VAIKKA VASTA 10V PÄÄSTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöllä oli 4kk yhtäjaksoisesti kuumetta viimeisen rokotteen oton jälkeen. Mitään muuta syytä ei löytynyt joten uskon rokotteen laukaisseen kuumeen.
Kiitos sinulle myös. Onko kuume mennyt jo ohi kuitenkin? Aika raskasta tytölle.. hui!
Oli tosiaan rankkaa aikaa tytölle jäi aikalailla ysiluokan viimeinen kuukausi käymättä ja koko kesälomankin tyttö makasi kotona tai sairalaasa tutkimuksissa. Onneksi meni kuitenkin ohi ja tyttö onnellinen oma itsensä :)
Hyvä, että tyttäresi parantui entiselleen :).
Kiitos kaikille vastauksista. Johonkin suuntaan pitäisi päätös tehdä..
Ei ole. Miksi edes kysyt tuollaisia täällä, etkö luota oikeisiin rokotetutkimuksiin?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Miksi edes kysyt tuollaisia täällä, etkö luota oikeisiin rokotetutkimuksiin?
Mikä niissä rokotetutkimuksissa on sinusta niin luotettavaa, että sokeasti uskot niihin?
Tutkimukset ovat rokotteen valmistajan tutkimuksia. Historia tietää kertoa monista vastaavista, joissa tutkimukset tehty, mutta sitten, kun sitä on alettu kansalle antaa, ovatkin seuraukset olleet ikävät.
Uusista rokotteista ei myöskään ole pitkäaikaistutkimuksia, joten aika lailla tyhjän päällä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä luotan joo, mutta sikapiikin jälkeen vähän tarkemmin yritän miettiä hyötyjä/haittoja. Tästä HPV:stä kuullut jonkin verran haittavaikutuksia, niin sen vuoksi kyselen, kuinka yleisesti ehkä tullut..
ap
Nyt 16- ja 13-v tytöt sai rokotukset silloin heti kun tulivat rokotusohjelmaan. Ei mitään sivuvaikutuksia, oireita tms.
Ihmettelen kyllä kovin ettei sitä anneta myös pojille, heillä suun ja nielun alueen syövät lisääntyneet suuseksin myötä.
Vierailija kirjoitti:
Hpv rokote ei sinällään ehkäise sitä syöpää koska ei toimi kuin muutamaan kantaan. Liian iso riski antaa lähes tutkimaton rokote lapselle josta on hädin tuskin apua
Rokote tehoaa juuri niihin muutamaan virustyyppiin jotka aggressiivisimmin aiheuttavat syöpää. Pyhä yksinkertaisuus sentään..
Eihän se mikään uusi enää ole. Yli 10v ollut käytössä
En aio tyttäreni ko. rokotetta ottaa laisinkaan,koska
rokotteesta on erittäin vähän tutkimustietoa.
Tiedän kyllä jo,että kouluterveydenhoitaja alkaa pommittamaan ja painostamaan.
Ja jos tämä rokote on aiheiuttanut useamman kuukauden kestäneen kuumeilun, alkaa kyllä hälyytyskellot soittamaan.
Ja huom. en ole Siwan myyjä.