Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan käynyt Mensan testissä?

Vierailija

Vastaako lainkaan nettitestin tulosta? ...vai onko nettitestin tulos turhan lupaava, jotta saataisiin ihmisiä osallistumaan paikanpäälle.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

No onpahan tässä elämässä vaikka minkälaista ongelmaa aina ja no... on joskus epäilty, että johtuisi korkeasta älykkyydestä. Nettitesti antaa tulokseksi 130 ja rapiat. Mieluummin olisin porukkaan sopiva perusfiksu, mutta kai se on tämäkin kortti käännettävä, että sais selkeyttä miks kaikki on liian helppoo, kyllästyy ja turhautuu aivan kaikkeen.

Täällä kun kuitenkin pyörii kaikenlaista porukkaa, niin miksipä en kysyisi täältäkin.

Vierailija

Nettitestit eivät vastaa täysin samaa, antaa suuntaa. Itselläni varsinaisen testin tulos 148. Onnea tämä ei ole tuonut, päinvastoin. En oikeastaan tunne ikinä olevani onnellinen, vaikka järjellisesti kaikki asiani ovat erinomaisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Nettitestit eivät vastaa täysin samaa, antaa suuntaa. Itselläni varsinaisen testin tulos 148. Onnea tämä ei ole tuonut, päinvastoin. En oikeastaan tunne ikinä olevani onnellinen, vaikka järjellisesti kaikki asiani ovat erinomaisesti.

No juuri tämä, ettei tunne oloaan onnelliseksi minkään asian äärellä. Tuntuu, että aivot eivät saa tarpeeksi virikkeitä vaikka mitä tekisi. Itselläni tämä sitten näkyy jatkuvana uusien asioiden opiskeluna, työpaikkojen ja elinympäristöjen vaihdoksina.  Ihmiset jaksavat kiinnostaa niin kauan kun opin heiltä jotain uutta.

-ap

Vierailija

Nettitesti näyttää sinne päin, eli antaa kyllä vinkkiä siitä, miten menestyy varsinaisessa testissä. 

Minua on testattu työpaikkojen takia useamminkin, pisin testi kesti kolme päivää ja oli tosi monipuolinen. Lopputulos oli että olen lahjakas kaikilla osa-alueilla, heikkouksia ei ole. Se kyllä naurattaa edelleen, koska itse tiedän toisin. Mensan testistä sain 156. 

Vierailija

Huhhuh, kohtalotoveri täälläkin, niin tuttua.... Neljäs nousujohteinen ura menossa, ikää alle 40. Nyt kolmatta vuotta ainokaisen kanssa kotona ja pää alkaa hajoilemaan vaikka pyöritän kaikenlaista tässä ohessa. En ole käynyt mensan testissä vaikka harkinnut olen saadakseni lapselleni jotakin vertaistukea ja estääkseni hänen kohdalla sellaisen lapsuuden helvetin jonka itse olen käynyt läpi. Lähinnä tarkoitan ulkopuolisuuden tunnetta sekä ongelmia tasapäistävässä päivähoito-/koulutusjärjestelmässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kysyt av-mammoilta?

Tottakai! Täällä on ollut lukuisia keskusteluja aiheesta äo, ja se on kaikilla vähintään 135, useimmilla tietysti yli 140 :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyt av-mammoilta?

Tottakai! Täällä on ollut lukuisia keskusteluja aiheesta äo, ja se on kaikilla vähintään 135, useimmilla tietysti yli 140 :)

Kuten tässäkin ketjussa. Olen tiennyt jo pitkään, että av:lla kokoontuu Suomen älymystö. Kuulun itsekin heihin, äo 198 (kävin Mensan testissä, mutta suosittelivat liittymään Sigma societyyn, se on tarkoitettu TODELLISILLE älyköille).

Vierailija

Suosittelen kaikkia niitä, jotka eivät koe saavansa tarpeeksi älyllisiä haasteita, hakeutumaan Aalto-yliopistoon opiskelemaan teknillistä fysiikkaa. En ole vielä tavannut ketään, jonka mielestä siellä ei saisi tarpeeksi haasteita.

Terv. Itsekin siellä (tosin TKK:n aikana) opiskellut ja nykyisin Aallossa töissä.

Vierailija

Virallinen testi meni huonommin kuin nettitesti, mutta ei mitään isoa yllätystäkään. Jos pyrit jäseneksi saatat pettyä, mutta jos haluat vain numeron jota esitellä, ei sillä muutaman pisteen heitolla ole väliä.

Vierailija

Tekis kanssa mieli mennä testiin mutta epäilen minäkin, että nettitesti on tarkoituksella helpompi versio jotta se houkuttelisi ihmisiä maksulliseen testiin. Oon jossitellut tän asian kanssa jo varmaan pari vuotta, nettitestillä oon jäänyt parin pisteen päähän rajasta... Tiedän olevani ihan fiksu ja varsinkin avaruudellinen hahmottaminen jota testissä tarvitaan on mun vahvaa aluetta, mutta niinkö fiksu, että (lähes) pääsis Mensaan? Ei jotenkin kuulosta uskottavalta. Oon kuitenkin ihan tavallinen tylleröinen.

Vierailija

Mun mies kuuluu mensaan, eikä sen järjenjuoksussa kyllä ole kehumista... Kaikki pitää vääntää rautalangasta, että menee perille. Miehen logiikkaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Virallinen testi meni huonommin kuin nettitesti, mutta ei mitään isoa yllätystäkään. Jos pyrit jäseneksi saatat pettyä, mutta jos haluat vain numeron jota esitellä, ei sillä muutaman pisteen heitolla ole väliä.

No en koe tarvetta esitellä numeroa tai testin tulosta kenellekään. Kävin testissä ja toihan se vahvistuksen omille epäilyille. Uskaltaa luottaa omiin kykyihinsä paremmin.

-ap

Vierailija

Mensan testeihin ei ihan noin vain mennä :D

Syystä tai toisesta johtuen sulle voidaan teettää laajat psykologiset testit, joilla mitataan yhtä ja toista.

Näitä jonkin sortin valtakunnallisia äo -testejähän ainakin ennen toteutettiin ympäri valtakuntaa yläasteilla ynnä muissa yhteisöissä, en tiedä tehdäänkö tätä enää? Itse sain osallistua vanhempien luvalla moiseen aikanaan Tampereella, 90 -luvun alussa. En muista enää mitä tahoja siinä oli tutkijan ominaisuudessa. Oli kiehtova kokemus, ja myös myöhemmin olen osallistunut erilaisiin testaamisiin.

Tony DiNozzo
Seuraa 
Liittynyt14.12.2015

Nyt taas on aika villi meno tässä ketjussa. Täytyy muistaa, että se pelkkä tulos luku ei vielä kerro yhtään mitään, vaan olennaista on se, että mikä on ollut käytetty keskihajonta.

Mensa on käyttänyt minun aikuisiälläni kahta eri keskihajontaa. Ensin käyttivät keskihajontaa 24 ja jossain vaiheessa muutettiin muistaakseni keskihajonnaksi 15.

Eli keskihajonnalla 15 saatu tulos 115 on keskihajonnalle 24 muutettuna 124.  Näin ollen tässä keskustelussa esitetyt tulokset eivät ole välttämättä verrannollisia keskenään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat