Kukaan käynyt Mensan testissä?
Vastaako lainkaan nettitestin tulosta? ...vai onko nettitestin tulos turhan lupaava, jotta saataisiin ihmisiä osallistumaan paikanpäälle.
Kommentit (27)
^Ihan tosissani olin. Halusin vain tuossa tuoda esille sitä, että todella olin aktiivisen kiusanteon kohde myös aikuisiällä.
Tämä kertomani on kyllä ennenkin tyrmätty. Ilmeisesti monikaan ihminen ei ole joutunut vastaavaa kokemaan.
Minä olen älykäs, voisin päästä Mensaan mutta en ole uskaltanut mennä oikeaan testiin vielä. Ja ei se elämää kyllä kohenna mitenkään, alkoholia tekee mieli joka viikonloppu että voisi tuntea itsensä normaaliksi ja iloiseksi ja unohtaa turhat ajatukset. Mutta täällä on kyllä ollut tosiaan aika vauhdikas keskustelu. Testiin siis voi mennä, mutta Mensa ei enää ilmoita pistemääriä jotka ylittää 135. Ja totta on että nykyiset pisteet eivät vastaa samoja mitä aiemmin eri hajonnalla lasketut, en muista koska se vaihtui. Samoin eri maissa on eri hajonnat, joten niitä ei voi suoraan vertailla.
Olin pettynyt siinä vaiheessa kun tajusin olevani älykäs. Jos minä edustan sitä älykkäintä kahta prosenttia, ei maailmalla ole paljon toivoa. Koska tunnen itseni ihan tavalliseksi perusloogiseksi ihmiseksi, enkä todellakaan poikkeuksellisen älykkääksi.
Olen huomannut miten keskeisessä osassa verbaalsiet taidot ovat. Hyvin moni tulkitsee verbaalisesti lahjakkaan ihmisen poikkeuksellisen älykkääksi, vaikka monesti totuus on lähempänä keskivertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyt av-mammoilta?
Tottakai! Täällä on ollut lukuisia keskusteluja aiheesta äo, ja se on kaikilla vähintään 135, useimmilla tietysti yli 140 :)
No helvetti. Nyt tunnen itseni tyhmäksi kun sain vain 132 (oikeasti).
Vierailija kirjoitti:
Mensan testeihin ei ihan noin vain mennä :D
Jaa, mitenniin ei mennä :-D
http://www.mensa.fi/wordpress/?page_id=11
Tuonne ei tarvitse edes ilmoittautua etukäteen, sen kun marssii paikalle.
Tällä palstalla kaikilla on ÄÖ vähintään 200.
Haha, meni vähän yli jo :D
Tietenkin toiset miehet ovat enemmän naisten suosiossa kuin toiset, mutta kokemukseni mukaan ne vähemmän suosiossa olevat ovat naisille enemmänkin 'näkymättömiä' kuin aktiivisen kiusanteon kohteita.
Jos kuitenkin olit tosissasi, jätä nyt helvetissä ne liiketalouden ym. opiskelut. Ammattikorkeasta valmistuu ihan kelpoihin ammatteihin, muttei se poikkeuksellisen älykkään ihmisen paikka ole. Siellä jos missä massakoulutetaan fifo-periaatteella.