Sähkövatkain - onko niissä oikeasti paljoa eroa?
Onko niissä oikeasti paljoa eroa paitsi moottoritehossa?
Ehkä 30 vuotiaasta 150 watin Philipsista taisi mennä rattaat rikki sisältä, kun ääni on karmea ja vispilät osuu toisiinsa vatkatessa. Toiminut ikänsä ihan hyvin, vaikka teho onkin nykymittapuulla vaatimaton. Parempaa ei ole tarvinnut.
Tarvin siis uuden ja hinnat on paristakympistä kuuteenkymppiin normaaleista ja joku Smeg maksaa tietysti 160 euroa, mutta värillä ja designillä työkalussa ei ole väliä.
Toki osaan ostaa itselle mieluisen ja jos laite kestää vaikka 20 vuotta, niin eihän siinä ole väliä maksaako 20€ vai 60€, mutta haluaisin kuulla kokemuksianne.
Kommentit (11)
Kyllä Model S Plaid lähtee vähän tykimmin kuin Mii Electric.
Mä olen juuri etsimässä uutta vatkainta. Tehoa pitää olla 300W. Ja haluan sellaisen että vatkainosat voi laittaa tiskikoneeseen. Ei kaikkein lallein. Otan vinkkejä vastaan jos jollain on.
Ei-ap
Melussa on eroa. Minulla on suht hiljainen, jolla saa kaiken muun sekoitettua paitsi tahmean taikinan. Exällä taas oli tuhannen desibelin vatkain, jolla olisi saanut vaikka rautaa väännettyä.
Minä käytän vatkainta paljon. Edellisessä vatkaimessa vispilän pää muovia - kului niin, että lei enää pyörinyt. Nykyisessä metalli - en saa enää toista iri - pesen sen paikoillaan - seuraava kone on sitten kalliimpi
Turbo nappi pitää olla. Kermaa ja vaniljakastiketta voi huudattaa turbolla, kunnes vatkain lämpenee. Sitten pitää varoa ylikuumenemista. Muuten kait se on ihan sama mikä. Ainakin meillä vähällä käytöllä.
On niissä eroja. En kotiin ehkä ostaisi satojen eurojen laitetta, mutta olen erittäin tyytyväinen 80 euron boschiin.
Philips Cuccina on vielä hengissä, ainakin 20 vuotta käytössä, teho 350W. Isot, tukevat vispilät ja taikinakoukut.
Mitä väliä vaikka kone kestää "vain" 30 vuotta jos uuden saa parilla kympillä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä vaikka kone kestää "vain" 30 vuotta jos uuden saa parilla kympillä?
Tuollainen ajattelu tuhoaa maapallon
Mulla on Ken Wood .