Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mäkikuismaa lievään masennukseen

Vierailija

Käyttäjäkokemuksia?

Hyperiforce Novaa nyt purkki odottamassa, mutta vähän hirvittää. Onko tullut sivuvaikutuksia? Auttaako?

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllä se vähän piristi. Sillä on yhteisvaikutuksia joidenkin reseptilääkkeiden kanssa, muistaakseni thyroxin? Tarkista vielä.

Vierailija

Lääkkeiden yhteisvaikutuksista olen lukenut, mutta mulla ei ole mitään muuta lääkitystä että sikäli vois sopia. Oliko tuosta piristymisestä ihan havaittavaa hyötyä, vähenikö ahdistus tms? Tuliko mitään sivuvaikutuksia? (Ykköselle tämä.)

Noista unista olen muiltakin kuullut, mutta viitsitkö kakkosvastaaja vähän tarkentaa: paraniko unen laatu silti vai millä lailla ilmeni?

Mulla on ollut nyt jo muutaman kuukauden ajan ihan tietyistä syistä paljon stressiä. Ahdistaa ja nukun huonosti, väsyttää koko ajan  ja uskon vähitellen masentuvani, jos en tee jotain. Olen herkästi stressaavaa tyyppiä, olen epäillyt jonkinlaista yleistynyttä ahdistuneisuutta tai ainakin alttiutta siihen, kun herkästi on aina vetänyt mielen matalaksi pienemmätkin vastoinkäymiset. Sellainen peruspessimisti olen.

Aattelin, että jos tästä nyt sais jotain apua, kun en ihan  niihin reseptilääkkeisiin ainakaan heti haluaisi turvautua...

Jos löytyy lisää käyttäjäkokemuksia, niin mielelläni luen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Noista unista olen muiltakin kuullut, mutta viitsitkö kakkosvastaaja vähän tarkentaa: paraniko unen laatu silti vai millä lailla ilmeni?

Yleensä en muista uniani tai nähneeni unta, mutta mäkikuismaa käyttäessäni näin. Tapahtumissa oli vähemmän järkeä kuin normaalisti. Nauratti aamulla. En tiedä unen laadusta varsinaisesti. Saattoihan tuo jopa huonontua, koska yleensä muistan uneni vain, jos se on ollut katkonaista.

Vierailija

Olen aikoinani käyttänyt, en osaa sanoa toimiko, koska loppujen lopuksi mulla ei ollutkaan masennusta vaan enemmänkin stressiä ja burn-out. Muistaakseni sivuvaikutuksensa tuli kesällä vähän valonarkuutta silmiin.

Jos sulla on vakavaa ahdistusta tai masennusta, kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin. Mäkikuisman kanssa pitää olla varovainen, ei saisi käyttää alkoholia ja sillä on ristikkäisvaikutuksia usean lääkkeen kanssa. Apteekki osaa neuvoa noista.

Koen että D-vitamiini 25 mikrogrammaa/vrk toimii parhaiten mielialaani.

Lievään stressiin auttaa myös unen laadun parantaminen, eli harjoittele rentoutus- ja hengitystekniikoita ja käytä niitä kun asetut nukkumaan. Ennen nukkumaanmeno juo sitruunamelissa/kamomillateetä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat