Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on mielestänne tyylikkäin vuosikymmen

Vierailija

Perusteluja ja esimerkkejä voi esittää

Kommentit (14)

Vierailija

1890-luku oli täynnä optimismia ja ihanaa koristeellista krumeluuria ! ( ....näin jälkeenpäin katsottuna mutta en tiedä haluaisinko elää siellä ,vaikka aikakoneella pääsisin. 'Belle Epoque' oli kyllä nimensä veroista ja Art Nouveau-tyyli kaunista ,  vaikka köyhien osassa silloin  ei olisi mitään kadehdittavaa. Amerikkaan meni valtavat määrät Euroopasta juuri silloin väkeä. Valtamerihöyryssä sinne matkalla olisin kai silloin ollut itsekin )

Vierailija

60-luku.

Muotoilun kulta-aikaa. Kauniita huonekaluja ja koriste-esineitä.

Naiset (en puhu hipeistä, koska niitä meilä ei ollut vielä juurikaan 60-luvulla) näyttivät naisilta, liikkuivat myös kauniin naisellisesti. Tyylikkäät kotelomekot ja korkkarit...

Miehet olivat tyylikkäitä piippuineen.

Mad Men -tv-sarja kuvastaa tätä aikakautta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

60-luku.

Muotoilun kulta-aikaa. Kauniita huonekaluja ja koriste-esineitä.

Naiset (en puhu hipeistä, koska niitä meilä ei ollut vielä juurikaan 60-luvulla) näyttivät naisilta, liikkuivat myös kauniin naisellisesti. Tyylikkäät kotelomekot ja korkkarit...

Miehet olivat tyylikkäitä piippuineen.

Mad Men -tv-sarja kuvastaa tätä aikakautta.

Samaa mieltä, 60-luku, just kuten vaikka tässä http://www.tvnewscheck.com/marketshare/wp-content/uploads/2015/06/mad-me...

Vierailija

30-luvulla en haluaisi asua (ymmärrettävistä syistä), enkä itse näyttäisi niissä vaatteissa kovin hyvältä koska olen rintava, mutta olen aina ihaillut sotien välisen ajan eleganssia.

Vierailija

60-luvulle ääni täältäkin. Arkkitehtuurin ja huonekalumuotoilun kultainen vuosikymmen.

Nykyään huonekaluissa on havaittavissa paluuta tuohon muotoilutyyliin. Pienet kalustot pieniin asuntoihin luovat tilan ylellisyyttä sekä siivouksen helppoutta, koska kevyitä kalusteita on helppo siirrellä = siisti koti. Se on hieno juttu, kyllä niitä tyynylaatikoita on jo katseltu tarpeeksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat