Pitäisikö hävetä jos ei ole luottokorttia?

Vierailija

Itseäni jotenkin hävettää kun esim. hotellissa kysyvät kortin numeroa eikä minulla ole.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

ei mullakaan ole. ei sitä vissiin saa jos on ansiosidonnaisella vaikka teenkin pätkätöitä aina kun vaan sellaisen onnistun saamaan??

Vierailija

Päinvastoin. Ole ylpeä itsestäsi, ettet tarvitse sellaista.

Raha-asiansa hyvin hoitavat täysjärkiset ihmiset eivät tarvitse luottokorttia Suomessa yhtään mihinkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ei mullakaan ole. ei sitä vissiin saa jos on ansiosidonnaisella vaikka teenkin pätkätöitä aina kun vaan sellaisen onnistun saamaan??

Olin 5 vuotta töissä ja pari kertaa hain, mutta en saanut. EIKÄ kyllä enää kiinnostakaan!

Vierailija

Ei tarvitse hävetä, mutta ei luottokorttiakaan tarvitse hävetä. Paljon matkustavalle ja netistä tilaavalle se on ihan hyvä juttu. Sen sijaan, jos luottokortille kertyy korollista velkaa, se on huono juttu.

Vierailija

Jos tilillä on aina rahaa, niin mihin tarvitsee luottokorttia?  Eikö normi visa Electronkin käy, jos jossakin on pakko maksaa vain luottokortilla? Kun on laittanut sen maksuominaisuuden siihen?

Mun vanhemmat on tosi varakkaita esim., mutta heillä ei ole koskaan ollut luottokorttia, eikä tule.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos tilillä on aina rahaa, niin mihin tarvitsee luottokorttia?  Eikö normi visa Electronkin käy, jos jossakin on pakko maksaa vain luottokortilla? Kun on laittanut sen maksuominaisuuden siihen?

Mun vanhemmat on tosi varakkaita esim., mutta heillä ei ole koskaan ollut luottokorttia, eikä tule.

Matkustellessa voi tarvita (osassa hotelleissa ainakin kysytään) ja netistä tilatessa (aina ei käy electron).

Mulla on tilillä riittävästi rahaa ja visa electron päivittäisessä käytössä, mutta silti myös luottokortti. On siitä ollut iloa matkustellessa ja kiva tietää, että pahan päivän varalle on vähän luottoakin olemassa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse hävetä, mutta ei luottokorttiakaan tarvitse hävetä. Paljon matkustavalle ja netistä tilaavalle se on ihan hyvä juttu. Sen sijaan, jos luottokortille kertyy korollista velkaa, se on huono juttu.

visa-depit kortilla oon saanu kaikki nettitilaukset ja matkani maksettua.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkustellessa voi tarvita (osassa hotelleissa ainakin kysytään) ja netistä tilatessa (aina ei käy electron).

Mulla on tilillä riittävästi rahaa ja visa electron päivittäisessä käytössä, mutta silti myös luottokortti. On siitä ollut iloa matkustellessa ja kiva tietää, että pahan päivän varalle on vähän luottoakin olemassa.

Olen matkustellut paljon, enkä ole tarvinnut luottokorttia missään. Kaikkialla maailmassa on hotelleille kelvannut edelleen käteistalletus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen matkustellut paljon, enkä ole tarvinnut luottokorttia missään. Kaikkialla maailmassa on hotelleille kelvannut edelleen käteistalletus.

No miksi ihmeessä vaivautua johonkin työlääseen käteistalletukseen, kun voi kortin kanssa matkustaa ilman turhia valuutanvaihtoja? Ei luottokortilla ole pakko maksaa korkoja, kun maksaa tilin kuukausittain nollille.

Vierailija

Matkoja ostaessa ja maksaessa luottokortista on se etu, että jos esim. matkanjärjestäjä menee konkkaan, niin  rahat saa todennäköisemmin takaisin. Ulkomailla jossain hotelleissa kysytään luottokortin numeroa, vaikka yöpyminen olisikin jo maksettu muulla tavoi etukäteen.

Pakollinenhan luottokortti ei ole enkä tosiaan ajattele, että olisi jotenkin hävettävä jos sellaista ei omista. Itselle se on vähän sellainen "miksipä ei"- juttu. Siitä on joissain tilanteissa hyötyä ja jos osaa pitää huolen raha-asioistaan, niin haittapuolia ei juuri ole.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ihmeessä vaivautua johonkin työlääseen käteistalletukseen, kun voi kortin kanssa matkustaa ilman turhia valuutanvaihtoja? Ei luottokortilla ole pakko maksaa korkoja, kun maksaa tilin kuukausittain nollille.

Miksiköhän en ole koskaan kokenut erityisen työlääksi sitä, että laitetaan rahaa kirjekuoreen ja allekirjoitetaan lappu :D Ja valuutaksi talletukseen käy oikeastaan aina euro tai dollari.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tilillä riittävästi rahaa ja visa electron päivittäisessä käytössä, mutta silti myös luottokortti.

Miksi sinulla on molemmat? Vilpittömästi siis kysyn. Onko siitä jotain hyötyä, että on kaksi erilaista korttia?

Vierailija

No minulle rahan laittaminen kirjekuoreen on työlästä, koska normaalisti minulla on käteistä mukana hyvin vähän, joten sitä pitäisi erikseen nostaa sitä varten. On huomattavasti helpompaa ennen lähtöä naputella hotellille tiedoksi korttinumero ihan sieltä kotisohvalta,

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat