Onko normaalia kuluttaa kaikki luppoaika peilin edessä itseään ihastellen?

Vierailija

Tajusin tämän taas. Minä vain katselen itseäni peilistä. Tykkään näkemästäni, kasvoni ovat nykyään kauniimmat kuin teininä ja ihailen jatkuvasti niitä peilistä.
Tämä ei voi olla normaalia. Vai voiko? Eikö tämä ole verrattavissa mihin tahansa itseään miellyttävän esineen ihailemiseen. Joku ripustaa kauniin taulun seinälleen ja jaksaa katsella sitä tuntikausia. Minä meikkaan ja jaksan katsoa itseäni tuntikausia. Saan siitä suurta tyydytystä. Onko se väärin?

Kommentit (15)

Vierailija

Täytettyään kuusitoista vuotta Narkissos lähti vaeltamaan metsään, jossa nymfi Ekho huomasi hänet. Ekho rakastui Narkissoksen ulkonäköön ja alkoi seurata häntä. Mitä kauemmin hän seurasi Narkissosta, sitä enemmän hän tätä himoitsi, mutta hän ei voinut kuin odottaa, koska Hera oli aiemmin rangaistuksena tämän suulaudesta estänyt tätä puhumasta ensin. Kohta Narkissos pysähtyi ja huusi tovereitaan: "Kuka on täällä?", johon Ekho vastasi: "Täällä!" Hämillään nuorukainen jatkoi: "Tule tänne!", ja Ekho vastasi samoin. Uudelleen ja uudelleen Narkissos huusi, ja äänen pettämänä lopulta pyysi: "Yhtykäämme täällä!", johon Ekho huudahti onnellisena: "Yhtykäämme!" ja ryntäsi rakastettunsa kaulaan. Narkissos pakeni tältä huudahtaen: "Irroita kätesi! Mieluummin kuolo kuin että koskaan hyväilisit minua!" Ekho vastasi: "Hyväilisit minua", ja pakeni syvälle metsään torjumisen masentamana. Ekhon ruumis riutui pois, ja vain hänen äänensä jäi vastaamaan kutsujille kukkuloilta.[2]

Samalla tavoin Narkissos torjui kaikki muutkin, ja lopulta yksi torjutuista pyysi jumalia kieltämään tältä sen, mitä tämä koskaan rakastaisikaan. Jumalatar Nemesis kuuli rukouksen ja toteutti toiveen.[3]

Narkissos saapui koskemattomalle ja peilityynelle vuoristolähteelle Thespiaihin,[4] ja kumartuessaan juomaan siitä hän huomasi oman kuvajaisensa. Hän rakastui tähän välittömästi ja ihaili kuvajaisensa jokaista piirrettä suudellen sen huulia. Väsymys ja nälkä eivät saaneet häntä poistumaan kuvansa äärestä, ja niin hän kuihtui lähteen äärellä, kunnes lopulta kuoli pois. Najadit ja dryadit voihkivat suruaan kuoleman johdosta, ja Ekho kaiutti heidän huokauksiaan aina uudelleen ja uudelleen. Narkissoksen kuihtunut ruumis muuttui narsissiksi, Narkissoksen mukaan nimetyksi keltavalkoiseksi kukaksi.[5]

Vierailija

On, toi on ihan vitun normaalia, käy jo sääliksi ihmiset jotka sinun kanssa joutuvat elämään tai olemaan tekemisissä, onneksi en joudu itse tuollaisten ihmisten kanssa olemaan tekemisissä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

On, toi on ihan vitun normaalia, käy jo sääliksi ihmiset jotka sinun kanssa joutuvat elämään tai olemaan tekemisissä, onneksi en joudu itse tuollaisten ihmisten kanssa olemaan tekemisissä.

En minä hehkuta asiaa muille. Olen erakkoluonne ja olen suurimman osan ajastani ihan yksin. Viihdyn itseni kanssa. Jos olen jonkun kanssa tekemisissä, en korosta itseäni hänen kuullen. Pyrin olemaan nöyrempi muiden seurassa. Olen huomannut että ihmiiset monesti suuttuvat jos katson peiliin heidän nähden. Kai he ajattelevat niin kuin tuo ensimmäisen viestin kirjoittaja. Että olen niin itseäni täynnä. Mutta miksi kaunis ei saisi katsoa peiliin ja vähän sukia itseään vieläkin kauniimmaksi siinä missä rumempikin? Eikö ihmisillä ole samat oikeudet tehdä asioita ja käyttäytyä samalla tavoin riippumatta siitä ovatko he yleisten ihanteiden mukaan kauniita vai rumia?

Vierailija

En ole ollenkaan yllättynyt siitä miten vihamielisiä vastauksia ja kuinka paljon alapeukutuksia tällaisten asioiden esille ottaminen saa aikaan.

Vierailija

Ei ole normaalia. Nykyään on normaalia ottaa mahdollisimman imarteleva kuva omasta nassusta ja laittaa se sitten someen muiden ihailtavaksi. Normaalia on myös kytätä kuvan tykkäysten määrää ja kokea mielipahaa, jos kukaan ei tykkääkään. Tämän jälkeen voi vielä yrittää tissivako- ja/tai persekuvalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia. Nykyään on normaalia ottaa mahdollisimman imarteleva kuva omasta nassusta ja laittaa se sitten someen muiden ihailtavaksi. Normaalia on myös kytätä kuvan tykkäysten määrää ja kokea mielipahaa, jos kukaan ei tykkääkään. Tämän jälkeen voi vielä yrittää tissivako- ja/tai persekuvalla.

Tämä oli hyvä pointti. Kumpiko antaa ihmisestä paremman vaikutelman - se että ihailee itseään yksin kotonaan eikä tästä tiedä kuin pari läheisintä ihmistä, jos hekään vaiko sitten se, että ihailee ensin itse itseään peilistä yksin kotona ollessaan ja tämän jälkeen tallentaa hetkestä kuvan, jonka lisää someen vielä muiden ihailtavaksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan hauskaa!

Mielenkiintoinen näkökulma. Miten näet tämän hauskana? Ap

No koska mäkin teen välillä niin. Se on hauskaa. Ihailla itseään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan hauskaa!

Meidän on pakko tutustua toisiimme. Ap

Vierailija

Teen ihan samaa ja välillä mietin mihin kaikkeen sitä ihminen oikein saa aikaansa kulutettua, mutta toisaalta onhan se vaan hyvä kun pitää omasta ulkonäöstään. Hassua että on muitakin yhtä ''itserakkaita''. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihan hauskaa!

Meidän on pakko tutustua toisiimme. Ap

Jospa me jo tunnetaankin ;)

Vierailija

Minäkin teen tätä! Otan myös niitä kuvia ja saatan muokkaillakin niitä, mutta en laita toisten nähtäville. Mulle riittää kun itse tiedän olevani kaunis :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat