Suomalaismies tappoi vaimonsa Espanjassa
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015102420553125_uu.shtml
"Suomalaisnainen löytyi kuolleena asunnosta Espanjassa - aviomies epäiltynä
Lehden mukaan poliisi löysi Espanjan Fuengirolassa sijaitsevasta asunnosta 36-vuotiaan suomalaisnaisen kuolleena. Nainen oli tietojen mukaan kuollut väkivallan seurauksena.
Epäiltynä on 36-vuotias mies, joka on tiettävästi naisen aviomies. Poliisi on pidättänyt miehen.
Asunnossa olivat lehden mukaan lisäksi pariskunnan 8- ja 10-vuotiaat pojat. Lapset on otettu viranomaisten haltuun.
Espanjan Fuengirolassa asuu paljon suomalaisia."
Taas on suomalainen nainen kuollut perheväkivaltaan :( Todella surullista
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Perhesurmissa alkoholi ei aina ole kuvioissa mukana. Jotain ongelmaa on ollut ennenkin surmaa, mutta ei lähellekään aina alkoholismia.
Kyseessä voi olla ihan vaikka se, ettei mies kestä sitä, että vaimo on lähdössä, tai sitä, että taloudelliset kulissit kaatuvat.
Kun mies tappaa nykyisen tai entisen puolisonsa, on hän lähes poikkeuksetta alkoholin vaikutuksen alaisena. Alkoholin vaikutus impulssikontrolliin ja sitä kautta pikaistuksissaan tehtyyn henkirikokseen on merkittävä. Sen sijaan kun äiti tappaa lapsensa, hän tekee sen yleensä selvin päin.
Tuo mitä sanot miehestä,joka jätetään pitää toki paikkansa. Tämä kuvastaa hyvin sitä, miten suurta häpeätaakkaa meidän kulttuurissamme miehelle sysätään. Miehestä tulee vain "mies", jos hän ei elä jonkin roolin mukaista elämää, mutta nainen pysyy aina naisena, vaikka perseilisi kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaismiehet nousivat jälleen Espanjan rikostilastoissa. Suomalaisnaisella on varmaan tuhatkertainen riski tulla suomalaismiehen tappamaksi verrattuna muihin kansalaisuuksiin.
Ainut mikä nousi, oli miesvihaajan toivo. Mutta sekin vain hetkeksi, kun paljastui, että mies miestä ei enää epäillä rikoksesta.
Anteeksi itse asun fuengirolassa ja aivan tapauksen naapurissa. Nainen kuoli itse ollessaan suuressa humala tilassa. Mies ei ole tappanut häntä vaan itse aiheuttanut kuolemansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No toiminta ainakin oli tyypillistä suomalaista kulttuuria. Eli eiköhän ole suomalaismies.
Tyypillistä, jos sinusta ihmisten tappaminen on tyypillistä, niin et ainakaan Suomessa asu, tappamisessa kun ei ole mitään tyypillistä vaan toisin kuin väität se on hyvin epätyypillistä Suomessa, varsinkin jos kyseessä ei ole juopot.
Näissä jutuissa tykätään vedota tilastoihin. Joten vertaapa Suomen henkirikostilastoja minkä tahansa länsimaan henkirikoksiin Euroopassa. Ja valitettavasti, tappaminen on meidän juttumme.
No verrataan. Laita meille tilastoja tuon väitteen tueksi.
Otetaan sit myös huomioon se, et Suomessa rikokset tulee huomattavasti useammin esille kun maissa, joissa poliisivoimat on korruptoituneet ja naiset vielä miesten huomattvasti enemmän miesten ja suvun alla ku täällä meillä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tajunut näitä sukupuoli/suomalaisuus syyllistämisketjuja, minä en tunne olevani vastuussa jonkun toisen tekemisistä.
Minusta ainut pointti tässä keskustelussa onkin se, että jos tajuaa, etteivät kaikki suomalaiset tapa, vaikka se Suomessa yleisempää onkin kuin muualla, eivät myöskään kaikki ulkomaalaiset raiskaa.
Mä en usko, et kukaan uskoo et kaikki ulkomaalaiset raiskaa... Mut jos riski on moninlertainen kantikseen nähden, niin kyllä siihen pitää suhtautua asiaan kuuluvalla vakavuudella.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaismiehet nousivat jälleen Espanjan rikostilastoissa. Suomalaisnaisella on varmaan tuhatkertainen riski tulla suomalaismiehen tappamaksi verrattuna muihin kansalaisuuksiin.
Haha... Älä nyt naurata. Täällä sentään tapaukset tulee esiin ja ne selvitetään. Siksi näkyvät myös tilastossa. Ulkopuolisten on pakko puuttua asiaan (esim virallisen syyttäjän ajettava lähisuhdeväkivaltatapauksia) toisin ku maissa, joissa uhrin täytyy itse lähteä viemään prosessia alistetussa asemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun tilastoja ruvetaan tutkimaan tarkemmin eikä tuijoteta pelkkiä numeroita selviää, että surmaajat ovat yleensä vakavista päihdeongelmista kärsiviä ihmisiä aivan kuten heidän uhrinsa.
Tuo on teidän numero ja tilastouskovaisten suurin ongelma, ette ymmärrä miten ne numerot ovat syntyneet ja olen ihan varma, että jokaisen tälläisen päihdeongelmista kärsivän ihmisen taustalla on aika helvetin surullinen tarina, joka on sitten tullut vieläkin surullisempaan loppuun.
Edelleen tappamisessa ei ole mitään tyypillistä , vaikka nämä päihdeongelmaiset noita tilastoja rumentaa hieman verrattuna muihin länsimaihin.
Mutta jos ulkomainen sodasta traumatisoitunut tekee jotain rikoksia tilastollisesti enemmän, se kertoo yhtäkkiä heidän kulttuurinsa huonommuudesta. Meidän tilastollisia juttujamme sen sijaan pitää ymmärtää ja selittää.
Mun mielestä on kulttuurin huonommuutta jos esim mies ja nainen eivät ole tasa-arvoisessa asemassa. En tiedä miten sinä asian näet, mut mun mielestä se on ehdottomasti huonommuutta.
Ovat olleet eroamassa...