Duunari = orja

Vierailija

Jokainen tavallinen duunari on orjan asemassa. Duunarilla ei ole mitään mahdollisuuksia vaikuttaa omaan työhönsä, vaan joutuu ottamaan käskyjä vastaan, jotka tulevat ylemmältä taholta. Duunari saa hetken hengähtää kun pääsee illalla kotiin, mutta seuraavana päivänä hän on taas orja. Kapitalismi orjuuttaa suurimman osan kansasta.

Kapitalistit voivat lohduttautua sillä että kenenkään ei ole PAKKO olla orja, vaan voi itse perustaa yrityksen. Monella ihmisellä ei ole esim elämäntilanteen vuoksi mahdollisuuksia perustaa yritystä ja siten joutuu tyytymään orjan asemaan. Ja koska ilman duunareita tämä yhteiskunta ei toimisi, on enemmistön pakko olla orjia. Kapitalistit eivät katso maailmaa sellaisena kuin se on, vaan heiedän lupaama vapaus on pelkkää jossittelua. "Jos tekisit niin tai näin, olisit vapaa.."

Olen kyllästynyt olemaan orja, eikä jossittelukaan lohduta. Orjuuttajaa se kyllä näyttää lohduttavan, sillä orjuuttaja katsoo tekevänsä palveluksia yhteiskunnalle "työllistämällä" ihmisiä. Todellisuudessa he käyttävät ihmisten tukalaa asemaa ja korkeaa työttömyysastetta hyväkseen ja rikastuvat työntekijöidensä (eli orjien) kustannuksella.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

Näin on. On edullista työnantajille pitää mahdollisimman korkeaa työttömyyttä yllä, koska työvoimasta on ylitarjontaa ja se pysyy nöyränä huonoillekin työehdoille. Luuleeko joku , että työttömyydestä oikeasti halutaan päästä eroon!? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saat kai sentään rahaa vastineeksi työnteostasi?

Kyllä. Ihan niin kuin orjatkin saivat ruokaa ja yösijan palkaksi työnteosta.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Just... Ja mitähän sinun mielestäsi pitäisi saada vastineeksi siitä, että teet töitä? Jos kerran palkka ei riitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Just... Ja mitähän sinun mielestäsi pitäisi saada vastineeksi siitä, että teet töitä? Jos kerran palkka ei riitä.

Haluaisin demokraattisen yhteiskunnan, jossa minun ei tarvitsisi olla orja. Haluaisin tuntea olevani vapaa. 

Ap

Vierailija

EK ilmoitti jo haluavansa turvikset nopeammin töihin. Näin sitä Vartiaisen unelmoimaa työvoiman tarjontaa lisätään. Varmaan parin vuoden kuluttua nähdään, nousiko työllisyysaste vai laskiko vaan palkkataso. Itse veikkaan jälkimmäistä.

Vierailija

Elämäntilanteet on periaatteessa omia valintoja tai niiden seurauksia, turha mennä niiden taakse piiloon. Monille ihmisille kelpaa palkollisen asema, itsekin ihan mielelläni käyn palkkatöissä enkä haaveile omasta yrityksestä.

Vierailija

Työläisten onnela oli kapitalistinen sosialismi Suomessa , joka huipentui 1980-luvulle mennessä. Sen jälkeen kaikki romahdutettiin laman varjolla 1990-luvulla. Huom! Nuoremmat! Kokoomus tuli hallitukseen 1987 pitkän boikotin jälkeen. Muutos huonompaan sen jälkeen työtätekevien kannalta ei ole sattumaa!!!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Haluaisin demokraattisen yhteiskunnan, jossa minun ei tarvitsisi olla orja. Haluaisin tuntea olevani vapaa. 

Ap

Helppoa. Toteat vain itsellesi, että et ole orja. Koska et ole. Palkkatyö ei tee kenestäkään orjaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Elämäntilanteet on periaatteessa omia valintoja tai niiden seurauksia, turha mennä niiden taakse piiloon. Monille ihmisille kelpaa palkollisen asema, itsekin ihan mielelläni käyn palkkatöissä enkä haaveile omasta yrityksestä.

Me emme syntymän hetkellä pääse vaikuttamaa minkälaisiin olosuhteisiin synnymme, on lyhytnäköistä sanoa että elämäntilnateet ovat itsestään kiinni. Pelkästään tietynlainen persoonallisuus tekee yrittämisestä lähes mahdotonta, vaikka olisi kuinka älykäs ja ahkera. Mitä jos ei esim edes halua määräillä muita ihmisiä ja olla heidän yläpuolellaan? Korkea moraali jo vaikeuttaa yrittäjyyttä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap

Helppoa. Toteat vain itsellesi, että et ole orja. Koska et ole. Palkkatyö ei tee kenestäkään orjaa.

https://riversong.files.wordpress.com/2012/08/wage-slave.jpg

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap

https://riversong.files.wordpress.com/2012/08/wage-slave.jpg

?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me emme syntymän hetkellä pääse vaikuttamaa minkälaisiin olosuhteisiin synnymme, on lyhytnäköistä sanoa että elämäntilnateet ovat itsestään kiinni. Pelkästään tietynlainen persoonallisuus tekee yrittämisestä lähes mahdotonta, vaikka olisi kuinka älykäs ja ahkera. Mitä jos ei esim edes halua määräillä muita ihmisiä ja olla heidän yläpuolellaan? Korkea moraali jo vaikeuttaa yrittäjyyttä.

No miksi et perusta yhden ihmisen yritystä, niin ei tarvitse määrällä ketään? Ei taida taidot ja sinni riittää, niin keksit kaikenlaisia tekosyitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on asennevamma. Ei yrittäjyys ole mikään moraalikysymys. Isolla osalla yrittäjistä ei ole palkollisia, työllistävät itse itsensa palveluntarjoajina. Esimerkkinä vaikka putkimies tai kotiapu.

Vierailija

Olen tyytyväinen Orja. Viihdyn työssäni ja työt loppuu kun laitan iltapäivällä työpaikan oven ja työsuhdepuhelimeni kiinni. Liika vastuu ei turhaan paina, vaan voin vitsailla ja olla hyväntuulinen koko työpäivän. Kelpaa mulle :) Tunnen olevani vapaa, koska voin lähteä koska vaan. Olen niin hyvä työntekijä, että työnantajat kilpailevat työpanoksestani.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat