Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakanpolton lopetus ja lihominen.

Vierailija

Vit...aa. Olen aina ollut hoikka, mutta tupakoinnin lopettamisen jälkeen tämä on yhtä helvet..ä. Meinaan jos haluaa pysyä hoikkana. Kaksi vuotta olen nyt taistellut ja homma menee niin että jos syön ihan normaalisti ja normaalia ruokaa niin paino nousee 500g/viikko. Tupakoinnin lopettamisesta olin kolmen-neljän kuukauden kuluttua 10kg painavampi. No kaksi-kolme kuukautta vedin ilman hiilareita ja tsemppasin urheilun kanssa ja tiputin tuon ylimääräisen pois. Aloin syödä taas normaalisti siis samoin kuin tupakoinnin aikana ja niin vaan paino lähti kipuamaan ja neljän kuukauden jälkeen taas oli 10kg tullut. Ja ei muuta kuin laiduttamaan. Tätä on nyt vedetty edes takaa kaksi vuotta ja taas laihiksella. Mä en enää kohta jaksa. En edes tiedä kuinka korkeaksi paino nousisi jos en aina 10kg jälkeen alkaisi laihduttamaan. Ei haluaisi sitä tupakkaakaan alkaa taas polttamaan.

Kommentit (2)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vit...aa. Olen aina ollut hoikka, mutta tupakoinnin lopettamisen jälkeen tämä on yhtä helvet..ä. Meinaan jos haluaa pysyä hoikkana. Kaksi vuotta olen nyt taistellut ja homma menee niin että jos syön ihan normaalisti ja normaalia ruokaa niin paino nousee 500g/viikko. Tupakoinnin lopettamisesta olin kolmen-neljän kuukauden kuluttua 10kg painavampi. No kaksi-kolme kuukautta vedin ilman hiilareita ja tsemppasin urheilun kanssa ja tiputin tuon ylimääräisen pois. Aloin syödä taas normaalisti siis samoin kuin tupakoinnin aikana ja niin vaan paino lähti kipuamaan ja neljän kuukauden jälkeen taas oli 10kg tullut. Ja ei muuta kuin laiduttamaan. Tätä on nyt vedetty edes takaa kaksi vuotta ja taas laihiksella. Mä en enää kohta jaksa. En edes tiedä kuinka korkeaksi paino nousisi jos en aina 10kg jälkeen alkaisi laihduttamaan. Ei haluaisi sitä tupakkaakaan alkaa taas polttamaan.

Aika samalla tavalla on itsellenikin käynyt. Mutta tärkeintä on, että olet onnistunut lopettamaan tupakoinnin. Kymmenen kilon lihomisen terveyshaitat eivät ole mitään verrattuna tupakan haittoihin. Tsemppiä.

Vierailija

Vielä ikävämpi on bakteerikannan muutos. Sille on joku hieno nimi jota en muista. Tunnen yhden jolle tämä tuli tupakan lopettamisesta. Jatkuvaa ripulointia johon ei meinannut löytyä syytä. Lopulta yksi lääkäri hoksasi kysyä onko lopettanut tupakoinnin. Syy löytyi ja on kuulema niin harvinainen ettei siitä varoitella kun tupakan lopettaminen on aina parempi. Nyt sitten joutuu syömään loppu ikänsä lääkkeitä. Tupakan uudelleen aloittaminen ei tuohon enään auta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat