Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mistä tietää että suhde on tullut tiensä päähän

Vierailija

Olen alkanut miettiä. mitkä ovat merkkejä siitä. Pääni sisällä ei ole tuntunut hyvälle viime aikoina. Tuntuu, etten saa mistään henkistä otetta mieheen. Arki on sitä samaa pakkopullaa, herätään väsyneenä töihin, vietän aikaa enemmän töissä ja työkavereiden kanssa kuin miehen.

Olisin kiinnostunut seksistä, mutta sitä on hyvin harvakseltaan, yllättäen koska ollaan töissä.

Mies vain hokee että onneksi on työpaikka. Tuntuu melkein että olem naimisissa työn kanssa.
En ole koskaam kotona kuin viikonloppuina koska aina herätään töihin
. Joskus alkoi jo tuntua että eukö minulla hitto soikoon ole koskaan aikaa itselleni.

Haluaisin tehdä vaikka päivämatkan tallinnaan mutta kun olen töissä, miten se onnistuisi. Teen 5 päiväistä täyttä työviikkoa, en edes tunne itseäni kokonaiseksi sen aikana.

En edes haluaisi tehdä kyseistä työtä, mutta en osaa vaihtaakaan.

pääni sisältö ei jotenkin osaa ajatella mitä tapahtuu, tuntuu, että mieleni sisältö murenee pienemmästäkin asiasta.

Tuntuu, että olen vain robotti jonka jalat kuljettaa töihin enkä halua. Mutta menen vain koska on pakko.

En löydä koskaan mitään rauhaa sisältäni. Mies ei halua kuulla valitusta työstäni. En jaksakaan valittaa. Joskus tuntuu että olen mieluumin töissä kuin katson miestä kotona. Tyhmän kuuloista, mutta haluaisin että tehtäisiun jotain eikä mies vain makaisi sohvalla ja minä siivoan.

Kommentit (4)

Vierailija

Miksi syytät miestäsi siitä että teet liikaa töitä etkä kykene jättämään töitä työpaikalle vaan tuot ne kotiin ja samalla pilaat ilmapiirin kotona ja teidän välillänne?

Vierailija

Minusta tuntuu, että pikemminkin olet itse tullut nykyisen kaltaisen elämäsi tien päähän. Et välttämättä suhteesi päähän. Kertomuksesi kuulostaa tutulta työosuuden suhteen. Työ imee kaiken, jolloin alkaa pikku hiljaa vieraantumaan jopa itsestään - ei enää tiedä kuka edes on, tai mitä elämältä haluaa.

Ja sitten odotat, että mies tai suhteenne korjaa elämässäsi olevat epäkohdat kuntoon. Kohta "en löydä mitään rauhaa sisältäni" - on varsinkin hälyttävä. Nopeat ja hätäiset ratkaisut tilanteessasi eivät todennäköisesti korjaa mitään. Eron jälkeen huomaat saman ahdistuksen olevan läsnä, todennäköisesti vielä voimakkaampana.

Itse miettisin ensin, kuinka saisin OMAN elämäni tasapainoon työn ja itseni suhteen. Kun työasiat ovat tasapainossa suhteessa voimavaroihin, on aika lähteä miettimään suhdeasioita. "En löydä mitään rauhaa sisältäni" - lähde tästä. Mies ei sinulle sitä rauhaa tuo, vaan sinun on löydettävä se ensin itse.

Tsemppiä ap! Työelämä on suurelta osin kauheaa nykyisin monelle. Uskalla tarvittaessa tehdä ratkaisuja sen suhteen. Ratkaisu ei välttämättä ole se, että irtisanoutuisit. Omalla asennoitumisella voi vaikuttaa, samoin asioiden esille nostamisesta työpaikalla. 

Vierailija

Viisipäiväinen työviikko nyt ei ole mitenkään erityisen rankka asia. Tunnut siirtävän vastuun omasta onnellisuudestasi miehelle ja syyn olla onneton työlle. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi syytät miestäsi siitä että teet liikaa töitä etkä kykene jättämään töitä työpaikalle vaan tuot ne kotiin ja samalla pilaat ilmapiirin kotona ja teidän välillänne?

Samaa mieltä. Ongelma on sinussa, ei miehessä tai teidän suhteessa. Jos joku on tullut tiensä päähän niin se on sinun urasi tuossa työpaikassa. 5pv/vko on aivan normaali työviikko - jos ei sitä jaksa niin miehenkö vika se on?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat