Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joonan siskolle/veljelle nimi! Laita nämä paremmuusjärjestykseen tai kerro ainakin suosikkisi =)

09.02.2006 |

Olen joskus aiemminkin täällä palstalla kysellyt ehdotuksianne, ja nyt olemme super-ronkelin miehen kanssa päätyneet muutamaan vaihtoehntoon. Laittakaa niitä mieleiseenne järjestykseen ja toki vastaavanlaisia nimiä saa ehdottaa muitakin....

Tytölle: Saana, Sofia, Senni, Selena/Selina, Joanna

Pojalle: Jonne, Jonni, Samuli, Samuel, Santtu

(Ja tiedoksenne, että näissäkin nimissä on jo muutama, jota mieheni ei ainakaan tähän asti ole hyväksynyt....)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle:

1. Senni

2. Selena/Selina (Selina Selenaa parempi)

3. Sofia

4. Saana

5. Joanna

Pojalle:

1. Samuli

2. Santtu

3. Samuel

4. Jonne

5. Jonni

Molemmista listoista mielestäni kaksi ensimmäistä selvästi muita parempia ehdokkaita.

;)

Vierailija
2/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle:

Saana - sopii pitkän vokaalin takia, mutta siinä rajoilla onko liian samanlainen

Sofia - sopii parhaiten. O ja A yhdistävät, mutta tarpeeksi erilaiset. Kansainvälisesti toimiva, klassinen nimi, joskin aika yleinen.

Senni - Joona ja Senni, Jonna ja Seeni... Jotenkin menee sekaisin. Ihan kiva kuitenkin.

Selena/Selina - vähän outoja mun makuun. Näistä ottaisin ekan. Mielummin vaikka Helena...

Joanna - liian samanlainen kuin Joona. JoHanna voisi käydä.

Pojalle:

Jonne, Jonni - liian samanlaisia Joonan kanssa minusta

Samuli - kiva! Kuka on sanonut että sisarusten nimet on oltava ihan samankaltaisia

Samuel - myös kaunis, mutta suomenkielinen Samuli sopii Joonan kanssa paremmin

Santtu - turhan lempinimimäinen mieleeni, mutta sopii näistä parhaiten Joonan kanssa.

Siis: Sofia ja Santtu saavat ääneni!

Uusia ehdotuksia voisivat olla Sonja, Sointu, Sohvi, Salla, Sanni sekä Sami, Santeri, Sampsa, Sampo, Samu, Jaakko, Jarkko, Juho, Joel.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle: Saana, Sofia, Senni, Selena/Selina, Joanna

tytölle:

1. Saana (kiva)

2. Sofia (kiva, mutta tavallinen)

3. Senni (kiva, mutta vanhan naisen nimi)

4. Joanna (kovin ulkomaalainen minun korvaani, ihan ok silti)

5. Selena (en pidä nimestä ja on myös kovin ulkomaalainen)

6. Selina (samat perustelut kuin yllä, mutta vielä rumempi)

Pojalle:

1. Samuli (rehti ja reipas, normaali pojannimi)

2. Samuel (hyvä nimi myös, mutta taas tää ulkomaalaisuus häiritsee)

3. Jonne (ei mieleinen mulle, mutta ainakin " oikea" nimi)

4. Santtu (kuulostaa lempinimeltä, vaikka ihan ok muuten onkin)

5. Jonni (jonnin joutava nimi...)

Vierailija
4/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle:

Saana - Kaunein näistä nimistä, tosin tuli mieleen että onkohan liian samanlainen kuin Joona... Ehkä ei.

Senni - Kauneusjärjestyksessä tulee toisena, mutta saattaa mennä helposti sekaisin Joonan kanssa tyyliin " Jonna ja Senni" tai Joona ja Seeni" .

Sofia, Selena ja Selina - Ovat minusta aika lailla tasaveroisia näistä. Na-loppuisuus olisi yhdistävä asia sisarusten nimissä, mutta Sofia on jotenkin sointuisampi nimi.

Joanna - Tästä en itse pidä lainkaan ja on myös liian samanlainen kuin Joona.

Pojalle:

Samuli - Mukavin näistä, sopii myös veljen nimen kanssa yhteen.

Samuel - Raamatullisuus yhdistää veljen nimeen.

Santtu - Minusta hiukan liian lempinimimäinen, mutta ei ihan huono ja sopii yhteen veljen nimen kanssa.

Jonne ja Jonni - Mielestäni liian samanlaiset kuin Joona.

Uusina ehdotuksina: Siskolle Silja (tai tuo jo mainittu Salla), veljelle Taneli, Sauli, Seemi, Miika ja Oskari (sekä jo mainitut Sampo, Sampsa olisivat hyviä myös).

Vierailija
5/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytölle:

1.Saana

2.Selena

3.Selina

4.Joanna

5.Senni

6.Sofia

pojalle:

1.Santtu

2.Samuel

3.Jonni

4.Samuli

5.Jonne

6/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saana = sopii tosi kivasti Joonan kanssa! Vai onko ehkä vähän liikaakin samanmoinen?

Sofia = olen valitettavasti todella kyllästynyt tähän nimeen, se kun on NIIN yleinen. Ja jotenkin fifi-nimi minusta, ei tarpeeksi tomera " kunnon" nimeksi. Bulgarian pääkaupunki...

Senni = ihana vanha nimi! Tosi kiva ja iloinen nimi :o) Mukavan harvinainenkin, ei välttämättä tule kaimoja koululuokalle.

Selena/Selina = jotenkin tulee seli-seli mieleen...

Joanna = yksi harvoja J-nimiä, joista pidän, Joonasta tykkään myös. On kyllä aika samanmoinen Joonan kanssa... Mitäs jos perheeseen tulee kolmaskin lapsi, löytyykö vielä yhtä samanlaisia nimiä (Janna ehkä tytölle?)

Paremmuusjärjestys, ainakin tällä hetkellä tuntuu että näin, mutta ovat kyllä varsin tasaväkisiä ehdokkaita:

1. Senni

2. Saana

3. Joanna

Pojat:

Jonne, Jonni = kumpikaan ei ole suosikkejani. En pidä siitä jos nimi vaikuttaa lempinimeltä. Näistä nimistä tulee huonosti käyttäytyvä nuorisoporukka mieleen :o(

Samuli = sikäli harvinaista löytää nimi, jota kohtaan minulla ei ole juuri mitään tunteita, siis sellainen " ihan ok" nimi...

Samuel = tämä näistä pojannimistä paras! Kiva raamatullinen yhteys ja Samuel on nimenäkin tosi kiva! Miehekäs ja kansainvälinen :o)

Santtu = lempinimi, koira... :o(

Eli näistä ehdottomasti Samuel Joonan veikalle! :o)

Vierailija
7/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä hurjan vaikeaa..... eikä teidän vastauksenne ikävä kyllä muuta tätä yhtään sen helpommaksi....=)

Kivoja ehdotuksiakin olitte antaneet, mutta ikävä kyllä ne on taidettu lähes tulkoon kaikki jo miettiä ja hylätä....

Sen verran voin sanoa, että mieheni on ihastunut nimeen Saana, mutta itse en jostain syystä lämpene sille. Mielestäni parempia olisivat esim. Siina ja Sanja, mutta arvaatte varmaan mihin tyssää....(ärsyttävä mies minulla....)

Pojan nimistä pidän eniten Samulista ja Santusta, mutta Santtu on myös mielestäni jotenkin liian lempinimimäinen, vaikkakin sopii Joonan kanssa ehkä parhaiten.

Vielä yksi ihana (joskin yleinen) tytön nimi tuli vielä mieleeni, eli : Neea. Mitäs siitä tuumaatte?

Joona ja Neea- mielestäni sopisivat kivasti yhteen!

Vierailija
8/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle: Sofia, Senni, Saana, Joanna, Selina, Selena

Pojalle: Santtu, Samuli, Samuel, Jonne, Jonni

Mun mielestä noi Jonne ja Jonni on liian samanlaiset Joonan kanssa. Santtu kävisi kivasti Joonan kanssa =) Tyttöjen nimistä Saana olisi hyvä Joonan siskolle, mutta mun mielestä jotenkin niin eri sarjaan kuuluva.

Vierailija
9/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävisivät Joonan siskolle molemmat. Neeassa tuo pitkä vokaali ja N-kirjain yhdistäisivät. En itse nimestä kauheasti pidä, mutta teidän tykkäämisethän lapsen nimen ratkaisee. ;)

Neea - ehkä jopa paras näistä itse miettimistänne?

Vierailija
10/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle: 1. Selena/Selina, 2. Sofia, 3. Senni, 4. Saana, 5. Joanna

Pojalle: 1. Samuel, 2. Santtu, 3. Jonne, 4. Jonni, 5. Samuli

Minusta Jo-alkuiset nimet ovat liian samanlaisia Joonan sisarukselle, joten kannatan enemmän näitä S-kirjaimella alkavia. Selena ja Selina ovat ihania nimiä, samoin kuin Sofia. Pojannimistä Samuel menee ensimmäiseksi. Vielä tuli mieleen ehdotukset: Jaakko, Jasu, Janrik

11/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle:

1.Saana

2.Sofia

3.Senni

4.Selena

5.Selina

6.Joanna(minusta turhan samanlainen kuin Joona, vaikka kaunis kyllä)

Pojalle:

1.Santtu

2.Samuli

3.Samuel

3.Jonne

5.Jonni

Jonni ja varsinkin Jonne ovat minusta tosi kivoja, mutta liian samanlaisia kuin Joona ja siksi ovat vasta sijoilla 4. ja 5.!

Muutama samankaltainen ehdotus vielä:

Siina

Seela

Juuli

Jenna

Riina

Veera

Saaga

Miisa

Miina

Jasmin

Tuure

Peetu

Leevi

Miiro

Juuso

Sampo

Reeti

Kaapo

Teemu

Tommi

Vierailija
12/18 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle: Saana, Senni, Selena/Selina,Sofia, Joanna

Ehdotus: Salli, Salla, Saaga, Saimi, Sonja, Silja, Selja, Saija

Pojalle: Samuel, Samuli, Santtu, Jonne, Jonni

Ehdotus: Sampo

Vierailija
13/18 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saana on kaunein nimi näistä ja Neea jää mennen tullen.

Santtu on suloinen nimi (ei pelkästään lempinimi).

Vierailija
14/18 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Neea

2. Senni

3. Sofia

4. Sanja

5. Saana

6. Joanna

7. Selena/Selina (Selena parempi)

Neljä ensimmäistä ovat kaikki hyviä, Saana ja Joanna liian samantyylisiä. Ehdottaisin vielä: Pinja, Taina, Henna ja Heini.

1. Samuli

2. Jonne

3. Santtu

4. Samuel

5. Jonni

Ja vielä: Roope ja Tuukka.

Vierailija
15/18 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selena - paras

Senni, Selina, Sofia - ok

Joanna, Saana - liian samanlaisia kuin Joona

Samuel - paras

Samuli, Santtu - ok

Jonni, Jonne - liian samanlaisia kuin Joona

Vierailija
16/18 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selina tai Selena sopii Joonan siskolle mainiosti, kun nimissä on samanlainen loppu, mutta eivät ole kuitenkaan liian samanlaiset. Selina enemmän minun mieleeni.

Saana sopii myös mainiosti samanlaisuutensa vuoksi Joonan siskolle.

Senni ja Sofia ovat kauniita nimiä ja käyvät hyvin Joonan siskolle.

Joanna ei ole minun makuuni ja minusta on liian samanlainen Joonan kanssa.

Santtu on minulle koiran nimi, mutta sopii näistä parhaiten Joonan veljelle. Samuli käy myös hyvin.

Samuel tuntuu jotenkin erityyliseltä kuin Joona, mutta ovat ne toisaalta molemmat raamatullisia, joten sikäli sopisivat.

Jonne ja Jonni ovat Joonan kanssa liian samanlaisia.

Vierailija
17/18 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltikään en ole vielä varma mistään.... Mutta onneksi tässä on vielä aikaa!!!! Voipi olla, että palailen asiaan vielä myöhemmin..... Kiitos kaikille!

Ja toki saa vieläkin vastailla/ehdotella. Aivan varmasti luen tätä palstaa, ehkä jopa päivittäin.... =)))

Vierailija
18/18 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelle: Janne, Jussi, Juhani, Juha, Jaakko, Jukka, Jalmari, Joosef, Joosua, Joakim,

Aaro, Antti, Arto, Aarni, Aarno, Aaron, Aslak, Arvi, Arvo, Toivo, Taito, Tauno, Ari, Martti, Matti, Matias, Mauno, Solmu, Lahja,( myös miehelle )

Outi, ( myös miehelle ) Antero, Vilhelm, Kai, Keijo, Teijo, Marko, Matias, Seppo, Joni,

Voitto, Taisto, Tapani, Markus,

Ahti, Leo , Lasse, Lauri, Reijo, Reino

Jari, Esa

Tytölle: Anne, Aune, Anna, Aino, Anni, Maarit, Eila, Raili, Alli, Aada, Oili, Naimi , Lempi, Sanna, Hilma, Heidi, Hilkka Martta , Marjatta, Maarit, Maria, Liisa,

Marja- Leena Sari, Sinikka Sisko

Lotta Raakel, Ansa, Miina, Rauha.

,

Aura, Anelma, Ulla Leila ,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi