Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi postinjakaja tunkee postin vain puolittain postiluukusta?!!

Vierailija
23.10.2015 |

Jo vaikka miten monta kertaa käynyt niin että mainospostin jakaja on jättänyt sen puolittain postiluukkuun. Mikä siinä on niin vaikeaa pudottaa ne kunnolla sieltä luukusta?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakelusta ei muuten ainakaan minun aikanani maksettu tuntien mukaan, vaan urakan mukaan. Eli työantajaa ei hirveästi kiinnostunut miten kauan meni aikaa. Joo, jos mainospostit on sulle noin suuri ongelma tai niiden jakelutapa, niin teippaa "ei-mainoksia" oveesi.

Urakalla meillekin maksettiin. Sitten kun se jako ei enää kata moponkaan bensoja, niin katsottiin että parempi kipata näillä palkoilla mäkeen nämä loput lehdet. Kukapa sitä tappiolla alkaisi jakamaan.

Mies

:'D Miksi vitussa mainostat kuvitteellista sukupuoltasi jatkuvasti?

Vierailija
22/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

99,9 % ei jaksa valittaa jos pari mainosta puuttuu. Fiksu jakaja sitten jakaakin näille valittajille ne lehdykät, niin ettei kukaan valita :)

Palkkojen tasausta nääs.

Mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jakelusta ei muuten ainakaan minun aikanani maksettu tuntien mukaan, vaan urakan mukaan. Eli työantajaa ei hirveästi kiinnostunut miten kauan meni aikaa. Joo, jos mainospostit on sulle noin suuri ongelma tai niiden jakelutapa, niin teippaa "ei-mainoksia" oveesi.

Urakalla meillekin maksettiin. Sitten kun se jako ei enää kata moponkaan bensoja, niin katsottiin että parempi kipata näillä palkoilla mäkeen nämä loput lehdet. Kukapa sitä tappiolla alkaisi jakamaan.

Mies

Koska olen jakaja, Mies

Vierailija
24/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

99,9 % ei jaksa valittaa jos pari mainosta puuttuu. Fiksu jakaja sitten jakaakin näille valittajille ne lehdykät, niin ettei kukaan valita :)

Palkkojen tasausta nääs.

Mies

Kerrostaloissa on paljon mummeleita, joilla mainokset ovat päivän kohokohta ja aikaa on rajattomasti valittamiseen.

Vierailija
25/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies

Se että on mies lisää kommenttien uskottavuutta.

Vierailija
26/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita lappu oveesi jossa pyydetään työntämään postit luukusta sisälle asti. Asian pitäisi korjautua sillä, koska jakaja huomioi sinut sitten luultavasti erityistapauksena.

Mä kattelin, että sellanen tarraliimauslaite maksaa 40 euroa +paperit.

Lähetä äiti rahaa.

Mies

Vierailija
27/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa on paljon mummeleita, joilla mainokset ovat päivän kohokohta ja aikaa on rajattomasti valittamiseen.

No me tehtiin pieniä testejä. Jätettiin tiettyjä paikkoja jakamatta liian pienen palkan takia ja sitten seurattiin, että tuliko valituksia. Jos ei tullut valituksia, niin hyvä. Jos tuli valituksia, niin sanottiin että kukahan siellä on valittanut, että voidaan korjata asia. Varmaan jäänyt postiluukku vahingossa huomaamatta yms. (jaettiin omakoti alueelle)

Vierailija
28/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No me tehtiin pieniä testejä. Jätettiin tiettyjä paikkoja jakamatta liian pienen palkan takia ja sitten seurattiin, että tuliko valituksia. Jos ei tullut valituksia, niin hyvä. Jos tuli valituksia, niin sanottiin että kukahan siellä on valittanut, että voidaan korjata asia. Varmaan jäänyt postiluukku vahingossa huomaamatta yms. (jaettiin omakoti alueelle)

Mies

Vierailija
29/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valittaa sille jakajan työnantajalle. Todella ärsyttävää.

Palkka on pieni, mutta ei silti saa tehdä hutiloiden. Miksei ammattiliitot puutu tuohon palkkaan. Selvä alipalkkaus.

Vierailija
30/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhuksille tosiaan ilmaisjakelu on päivän kohokohta. Olin pari kertaa tuuraamassa. Yhdessä asunnossa oli vanhuksen käsi.ottamassa lehteä vastaan sisäpuolella, kun aloin työntää. Toisessa vanhus tarjosi mullenpalasokerua, että jaksaisin. Kolmannessa vanhus tarjosi rahaa, mutten tiettykään huolinut.

Vierailija
31/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhuksille tosiaan ilmaisjakelu on päivän kohokohta. Olin pari kertaa tuuraamassa. Yhdessä asunnossa oli vanhuksen käsi.ottamassa lehteä vastaan sisäpuolella, kun aloin työntää. Toisessa vanhus tarjosi mullenpalasokerua, että jaksaisin. Kolmannessa vanhus tarjosi rahaa, mutten tiettykään huolinut.

1 tuli perääni portaikkoon ja halasi minua kiittäen siitä miten tärkeää työtä teen kun jaan hänelle ILMAISMAINOKSIA.

Vierailija
32/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä naisia aina paapotaan ja kaikki on helppoa.

Vierailija
33/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nyt itse asuin pari vuotta kerrostalossa, niin posti tunkettiin väkisin sisälle niin et kaikki tilatujenkin lehtien kannet repeytyivät. Tiedän postin säännöt yksityissuojasta. Kaikista typerintä siinä oli se, että lehdet oli melkein lehtiroskiksesta vedetyn näköisiä. Kovalla hinnalla ulkomailtakin tilatut lehdet olivat pilalla ja arvottomia saman tien. Pari kertaa valitin postinjakajalle nähtyäni hänet. Sano vain et mene valittamaan/ sanomaan postiin "mä vain jaan postia ja mitäs tilaat lehtiä/ mainoksia. Postiin menin ja valitin parista lehdestä sain pitkän väittelyn päätteeksi pari kirjekuorta ja posti merkit molempiin.  Laitoin kiellon mainoksille ja lehtien näytenumeroille. Enpä ole sen jälkeen enää mainospostia nähnyt laatikossani.

Vierailija
34/53 |
23.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet postiluukut ovat niin vattumaisia ettei niistä tahdo saada mitään läpi. Lehdet repeytyvät tai yksinkertaisesti jumittavat. Toisekseen mainosten jakamisesta maksettiin mulle alle 100eur kk vaikka jakelu oli kahdesti viikossa ja alueeni oli todella suuri. Jakeluun ja lajitteluun meni tunteja. Kierrokseen menee tupla-aika, jos alkaa vänkäämään mainospaperipinoja jokaisesta huonosti suunnitellusta luukusta kokonaan sisään.

T. ex-mainosjakaja

ja rosmothan näkee jo siitä kuka on kotona kun posti roikkuu luukusta! Mun mielestä ainakann postin kantaja ei saa jättää postia niin!

Vierailija
35/53 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama peli jatkuu yhä. llmaispostinjakajat - Suomen alipalkatuin työntekijäryhmä vailla mitään työnantajan tarjoamia etuja. Edes kypärää ei firma anna,pyörästä puhumattakaan.Pyörän korjautat myös itse. (Ei se vuodesta toiseen tässä työssä pitkään,esim.  vanne suorana kestä ) Posti on lajiteltava itse,usein on taitettavia lehtiä (ilman mitään taittolisää) Jaettavaa postia saattaa olla kolmattasataa kiloa. Edes työhanskoja ei firma kustanna. Loma on tuntematon käsite jne. PALKKAA n.125-135 euroa /kk. netto.

Jos irtisanot itsesi MENETÄT mitä todennäköisimmin työmarkkinatukesi kolmeksi kuukaudeksi.

Turha kehua tätä (kuten tämän "lisäansiomahdollisuuden" auettua työttömille,miksikään 'hyväksi' mahdollisuudeksi (kuten eräs tunnettu naispoliitkko teki) Tämä on petollisesti  'nimi vaan  paperiin'-periaatteella houkuteltu PAKKOTYÖSOPIMUS.

Halpatyövoima Suomessa on siis totta,mutta kaikki poliitikot ovat vain ummistaneet siltä silmänsä.  Tämä ei ole välttämättä mikään koululaisten sivuansio. Tässä työssä on nykyään yli 60-vuotisiakin pitkäaikaistyöttömiä.

Olisi vain jaksettava ja jaksettava-säässä kuin säässä...(vuosiansiosi jäävät alle kahden tuhannen)

Poliitikot hoi,emme voi alkaa kilpailemaan Vietnamin,Sri Lankan,Intian  tai Filippiinien kanssa halpatyövoimalla !

Tämä ei aktivoi työtöntä-tämä pikemminkin vain masentaa ja  murentaa toivottomuudellaan ja näköalattomuudellaan.

Varmaankin ne ,jotka on tuomittu oikeudessa yhdyskuntapalvelukseen

pääsevät työssään  helpommalla. Toivottavasti mahdollisimman moni laittaisi postiluukkuunsa teksti "EI MAINOKSIA".

Saisitte näin  paikallislehtenne, mutta välttyisitte mainoksilta (joilla se lehti käytännössä kustannetaan ) Nk. ilmaisjakelulehti paikkakuntalaisille on kyllä sinänsä hyvä idea, mutta eikö sille voisi harkita palveluna kuntalaisille jotain muuta tukimuotoa ?

Esim. sellaista ,että vakiotyöntekijöille kyettäisiin takaamaan se 300/kk palkkaa (nettona) ja niin ettei ihmisille ja kiinteistöille syntyisi aivan  kohtuuttomasti turhia jätekustannuksia so.  useitakin kiloja/talous/viikko.

Printtimediaa olisi järkevää hieman kohdentaakin.

(Onko järkevää ja mielekästä esim. jakaa kolmenkin eri kilpailevan ilotulitefirman mainoksia  joulun jälkeen-vanhusten talolle ! Menekkiä tuskin on siellä niillekään  raketeille...)

Huom. mikään sellainen, minkä tekemiseksi  tarvitaan työvoimaa  ,EI voi olla yhteiskunnassamme  ilmaista. Se on looginen mahdottomuus.

Jaon "ilmaisuus"  esim. revitään suoraan työntekijöiksi firmalle erehtyneiden selkänahasta.

Siis jatkossa mieluiten paikallislehdet postin kannettaviksi ihan niillä virallisen postilaitoksen ehdoilla ja jos on tarpeen niin myös maksullisiksi.

Printtimainokset sensijaan joutaisivat paperintuhlauksena  Suomessa  jo kantokieltoon kokonaan.

Jos ihmiset esim. Lidlissä käyvät,niin kyllä he saavat ne haluamansa,sen  liikkeen mainokset sieltäkin lähtiessään ottaa itse mukaan.

Vierailija
36/53 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tätä ihmetellyt monta kertaa. Normaali postin jakaja jättää AINA henk.koht. postit roikkumaan postilaatikosta. Joku naapuri saattaa välillä työntää ne sitten kokonaan sisään postiluukusta. Mun mielestä postin jakajien kuuluu olla vastuullisempia. Se on niiden työ jakaa postia, niin miksi sitä ei voi tehdä kunnolla?

Vierailija
37/53 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jakajaa ei varmaan sillä palkalla hirveästi kiinnosta kun sillä on vaan tavoitteena päästä siitä orjatyöstä mahdollisimman nopeasti takaisin kotiin.

Eli jos veisit autosi renkaanvaihtoon, niin rengasmies laittaisi sinulle puolityhjät renkaat auton alle ja perustelisi sitä huonolla palkalla?

Tai kaupan kassa laskuttaisi sinulta mitä sattuu, koska ei ole palkkaan tyytyväinen? Häh?

Miksi se pitää minulle kostaa? Kosta sille yhtiölle joka ei maksa kunnon palkkaa. Me nuorena kipattiin osa lehdistä lehden keräykseen, kun katsottiin tuntien tulleen täyteen, mutta ei me asiakkaille sitä kostettu. Mies

Kostittepas jos joku odotti tarjousmainos -lehteä, lisäksi kostitte luonnolle kun lehdistä ei ollut mitään iloa -> ne painettiin turhaan ja kipattiin samantien uutena keräyslaatikkoon

Vierailija
38/53 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän jättää ne roikkumaan jos työntää väärät postit, ne saa vielä takaisin

Vierailija
39/53 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härnätäkseen asukasta nykäisemällä postit aina takaisin päin kun asukas on ottamassa ne, tietenkin!

Vierailija
40/53 |
06.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin yhdessä kerrostalossa oli mahdoton työntää sanomalehti sisään jos väliovi oli laitettu kiinni (kukaan muukaan jakaja ei onnistunut tässä )  koittakaa joskus työntää jotain luukustanne niin näette, että se voi olla mahdoton rasti eikä vain jakajan hölmöyttä.